شناسهٔ خبر: 56691728 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ساماندهی مساجد و سرویس‌های بین‌راهی اولویت اصلی گردشگری خراسان‌شمالی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی گفت: ساماندهی مساجد و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های گردشگری در اولویت قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی علی مستوفیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: ساماندهی مساجد و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های گردشگری در اولویت قرار دارد.

وی گفت: با تهیه بانک اطلاعاتی جامع از بقاع متبرکه ثبتی استان می‌توان با توجه به‌ضرورت نسبت به مرمت و ساماندهی اقدام کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌شمالی با اشاره به تشکیل کارگروه گردشگری مذهبی و وقف در کارگروه شورای فرهنگ عمومی استان افزود: بقاع متبرکه ثبتی استان پس از شناسایی در این کارگروه مطرح و اقدامات لازم در خصوص مرمت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی با تأکید بر اهمیت زیرساخت‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای در توسعه گردشگری استان گفت: با افزایش خطوط هوایی می‌توانیم شاهد افزایش ورود گردشگر به استان باشیم.

در ادامه مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی مساجد بین‌راهی را یک اهرم مهم در جذب گردشگر خواند و گفت: با ساماندهی مساجد بین‌راهی می‌توانیم ماندگاری مسافران و زائران را افزایش دهیم و این به لحاظ اقتصادی به نفع استان خواهد بود.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده افزود: استان توسعه گردشگری مذهبی و رشد اقتصادی استان با تعامل و همکاری با اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط میسر خواهد شد.

پایان پیام/ز

نظر شما