شناسهٔ خبر: 56662400 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -
 وزیر آموزش و پرورش: دانش‌آموز بازداشتی نداریم
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «کلاس‌های درس و مدارس دایر است» گفت: بر اساس آنچه از مسئولان مربوطه کسب اطلاع کردم، دانش‌آموز بازداشتی و دستگیر شده نداریم. به گزارش فارس، یوسف نوری در پاسخ به این پرسش که چه تعداد دانش‌آموز در اغتشاشات اخیر دستگیر شدند، اظهار کرد: دانش‌آموز بازداشتی و زندانی در این خصوص نداریم؛ در کانون اصلاح و تربیت قبل از این اغتشاشات، نوجوانانی حضور داشتند که ترک تحصیل کرده بودند و به‌دلیل بزهی که انجام داده بودند در آن مکان تحت آموزش و تربیت بودند. وی ادامه داد: دانش‌آموزان اگر موردی داشته باشند در مراکز مشاوره مدرسه، راهنمایی می‌شوند؛ لذا تعبیری که دانش‌آموزان به مراکز کانون اصلاح و تربیت منتقل می‌شوند، تعبیر مناسبی نبوده است. نوری درباره اینکه رسانه‌های خارجی از کشته شدن دانش‌آموزان در رویدادها خبر دادند، گفت: چنین چیزی نداریم. دیروز یک مورد را در اردبیل اعلام کردند که اصلاً چنین چیزی، مبنا ندارد. وی در واکنش به این جمله که «عنوان شده است برخی دانش‌آموزان در این جریانات در کشور مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌اند»، افزود: ما از گل نازک‌تر با دانش‌آموزان حرف نمی‌زنیم. مورد برخورد با دانش‌آموزان را هم ندیده‌ام. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلاس‌های درس در مدارس دایر است، تصریح کرد: ممکن است در درون مدرسه، برخی دانش‌آموزان، ابهامات، سؤالات یا انتقاداتی داشته باشند که با عوامل مدرسه گفت‌وگو می‌کنند.


 تکذیب ناآرامی در زندان سنندج
 رئیس کل دادگستری کردستان ناآرامی در زندان این استان را تکذیب کرد. به گزارش روابط عمومی دادگستری کردستان حجت الاسلام سیدحسین حسینی گفت: آرامش کامل در این زندان برقرار است.  


 رکورد مصرف آب در پایتخت!
شرکت آب و فاضلاب استان تهران اعلام کرد: رکورد مصرف آب در روز جمعه ۲۲ مهرماه از نقطه اوج مصرف در تابستان نیز عبور کرد. روز جمعه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۱ میزان مصرف آب شهروندان تهرانی به ۴۶ هزار لیتر در هر ثانیه رسید که معادل مصرف ۳۰ هزار بطری آب‌معدنی یک و نیم لیتری در هر ثانیه است.


 نقض آتش‌بس
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، دیروز در اطلاعیه‌ای، ارتش ارمنستان را به نقض آتش‌بس در مناطق مرزی متهم کرد. در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است که ابتدا تیراندازی از سوی نظامیان ارمنستانی آغاز شد و سپس نیروهای ارتش جمهوری آذربایجان پاسخ دادند. وزارت دفاع ارمنستان در مقابل این اخبار را تکذیب کرد و آن را در راستای تنش‌آفرینی بیشتر در مناطق مرزی دانست.

نظر شما