شناسهٔ خبر: 56646438 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

17:45 امروز؛ رئال مادرید – بارسلونا در لالیگا اسپانیا

ال‌کلاسیکویی برای صدرنشینی و انتقام

صاحب‌خبر -
 گروه ورزشی/ امروز از ساعت 17:45 حساس‌ترین بازی هفته فوتبال اروپا برگزار خواهد شد. همه چشم‌ها به دیدار هفته نهم لالیگای اسپانیا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو خواهد بود، جایی که ال‌کلاسیکوی رفت این فصل بین رئال‌ مادرید و بارسلونا در پایتخت اسپانیا برگزار خواهد شد. هر دو تیم از 8 بازی ابتدایی‌شان در لالیگا 22 امتیاز گرفته‌اند و بارسلونا به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به رئال در صدر جدول قرار دارد. فصل قبل رئال مادرید نسبت به بارسلونا و بقیه تیم‌ها خیلی قدرتمند بود و با 13 امتیاز اختلاف نسبت به غول کاتالان قهرمان شد اما به نظر می‌رسد رقابت این فصل خیلی نزدیکتر باشد. 7 برد و یک مساوی تیم کارلو آنچلوتی در این فصل برای صدرنشینی کافی نبوده و این شاخص خوبی برای سختی کورس قهرمانی این فصل است. رئال تنها در بازی خانگی دو هفته قبل مقابل اوساسونا امتیاز از دست داد و بعد از آن با پیروزی یک بر صفر برابر ختافه به روزهای پیروزی برگشت قبل از آنکه سه‌شنبه شب در لیگ قهرمانان یک بر یک مقابل شاختار دونتسک مساوی شود. آنچلوتی بعد از آن مسابقه از عملکرد تیمش ابراز نارضایتی کرد اما همان یک امتیاز کافی بود برای اینکه دو بازی مانده به پایان مرحله گروهی از صعود به یک‌هشتم ‌نهایی مطمئن شوند.
در مادرید به کارلو آنچلوتی اعتماد زیادی دارند، مردی که همیشه گره را برای کهکشانی‌ها باز می‌کند. رئال ‌مادرید در فصل جدید هم بدون توقف پیش می‌رود، اما تفاوت این فصل با فصل گذشته این است که رقبا خودشان، خودشان را از میدان به در نکرده‌اند و برای کنار زدن آن‌ها باید تلاش بیشتری کرد. رئالی‌ها با یک تساوی صدر را به بارسلونا تقدیم کردند و حالا در ال‌کلاسیکوی خانگی باید برای به زیر کشیدن آن‌ها تلاش کنند. برخلاف بارسا، رئال‌مادرید در لیگ قهرمانان گروه ساده‌تری داشت و صعودش را هم مسجل کرده. اگرچه رئال تیمی نبوده که بازی‌ها را پرگل ببرد و قدرتش را به رخ بکشد، ولی هرطور که بوده تلاش کرده 3 امتیازها را بگیرد. تنها توقف‌شان در لالیگا در حالی رخ داد که کریم بنزما پنالتی‌اش را هدر داد، ستاره باتجربه‌ای که حالا در تیم رقیب هم ستاره دیگری را برای مبارزه بر سر آقای‌گلی می‌بیند. با تمام این تفاسیر، رئال یک انگیزه خاص هم در اولین ال‌کلاسیکوی این فصل دارد؛ تلافی شکست سنگین و عجیب 4-0 در آخرین دیدار لالیگایی. در حالی که رئال مادرید به‌راحتی به مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده، بارسلونا با نبردی جانکاه روبه‌رو است برای اینکه برای دومین بار پیاپی از مرحله گروهی این رقابت‌ها کنار نرود. تیم کاتالان چهارشنبه شب در نیوکمپ مقابل اینترمیلان 3- 3 متوقف شد تا در فاصله سه امتیازی تیم رده دومی نراتزوری باقی بماند. اینتر حالا تنها باید در بازی بعدی خود ویکتوریا پلژن را ببرد تا از صعود به همراه بایرن‌ مونیخ مطمئن شود.
بارسلونا در لیگ قهرمانان فرم خوبی نداشته اما در لیگ بعد از تساوی ناامیدکننده مقابل رایووایکانو در روز اول مسابقات، عالی بوده و 7 بازی‌اش را برابر رئال سوسیداد، وایادولید، سویا، کادیس، الچه، مایورکا و سلتاویگو برده و در این مدت 20 گل زده و تنها یک گل خورده است.
بارسلونا از فصل 2019-2018 قهرمان لالیگا نشده که با توجه به موفقیت‌های اخیر این تیم فاصله زمانی زیادی طی شده است و اگر نتوانند به مرحله بعدی لیگ قهرمانان بروند، تمرکزشان را روی لیگ می‌‌گذارند.هیچ کدام از دو تیم این هفته لیگ را نمی‌برند یا از دست نمی دهند اما پیروزی برای هر یک می‌‌تواند در ابتدای فصل به آنها روحیه و اعتماد به نفس بدهد. در تاریخ، ال‌کلاسیکو 283 مرتبه به صورت رسمی و غیررسمی برگزار شده، که رئال‌مادرید 104 برد داشته، بارسلونا در 117 بازی پیروز شده و در 62 بازی هم نتیجه نهایی مساوی بوده است. اولین ال‌کلاسیکو سال 1902 برگزار شد؛ یعنی این بازی 120 سال قدمت دارد. در 249 ال‌کلاسیکوی رسمی، رئال‌ مادرید 100 پیروزی کسب کرده، بارسلونا 97 بازی را برده و 52 بازی هم با تقسیم امتیازات خاتمه یافته است.

نظر شما