شناسهٔ خبر: 56645581 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

چمران: امیدوارم گوش شنوایی برای انتقال نمایشگاه‌ها به شهر آفتاب باشد

مژگان انصاری

رئیس شورای شهر تهران با تاکید دوباره بر انتقال نمایشگاه‌های پر مخاطب تهران به شهر آفتاب، گفت: برخی اصرار دارند که نمایشگاه‌ها در سئول برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهدی چمران صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تذکر نادعلی در خصوص برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در سئول گفت: عدم برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در نمایشگاه بین‌المللی علاوه بر این‌که دارای مصوبات شورای شهر است، مصوبه هیات دولت در زمان ریاست جمهوری خاتمی را نیز دارد که در آن زمان با حضور فرمانده نیروی انتظامی، شهردار تهران، وزیر صنعت، معدن و تجارت و ... تفاهم‌نامه‌ای امضاء شد که برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در تهران ممنوع شود و شهرداری تهران مکلف شد که یک نمایشگاه بزرگ بسازد و شهرداری نیز بعد از سال‌ها بررسی، تحقیق، تملک اراضی و ... نمایشگاه شهر آفتاب را ساخت.

وی با بیان این‌که شرایط و زیرساخت‌های نمایشگاه شهر آفتاب فراهم است، ادامه داد: حالا برگزاری نمایشگاه در سئول به جز این‌که رنج مردم را فراهم کند و آنها را عصبانی کند دستاورد دیگری ندارد البته برگزاری نمایشگاه برای این مجموعه درآمد دارد؛ اما این درآمد در مقابل اعصاب و زندگی مردم ارزشی ندارد.

چمران با بیان این‌که بارها در مورد انتقال نمایشگاه به شهر آفتاب صحبت کردیم و باز هم حرف می‌زنیم، اظهار کرد: به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌کنیم که آماده هستیم که در زمینه انتقال صحبت کنیم و امیدوارم که گوش شنوایی در این زمینه وجود داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: آمادگی آن را نیز داریم که فازهای شهر آفتاب را تکمیل کنیم تا برای برگزاری نمایشگاه کتاب مشکلی ایجاد نشود؛ اما برخی اصرار دارند که همچنان نمایشگاه‌ها در نمایشگاه بین‌المللی سئول که اتفاقا قدیمی نیز شده است، برگزار شود.

چمران همچنین در جلسه شورای شهر تهران با گرامیداشت یاد و خاطر پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی اظهار کرد: ۲۳ مهرماه سالروز شهادت این شهید که در کرمانشاه بدست منافقین به شهادت رسید، بود و ایشان شخصیتی والامقام و دینی بود که از سالها قبل در کنار حضرت امام(ره) به عنوان یار رهبر کبیر انقلاب در دوران مبارزه برای تحقق انقلاب اسلامی فعالیت داشتند و در نهایت در این راه و در سن ۸۰ سالگی به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به ۲۳ مهرماه که بعنوان روز عصای سفید در تقویم کشور نامگذاری شده است، اظهار کرد: ما هرساله برنامه‌ای برای تکریم نابینایان و روشندلان تدارک می‌دیدیم چرا که هماهنگی و همگامی با این عزیزان امری لازم است.

چمران با اشاره به بیست و چهارمین روز مهرماه که بعنوان روز ملی پارا المپیک نامگذاری شده، ضمن تقدیر از فعالان این بخش از ورزش کشور اعلام کرد: همه ساله مراسمی در ورزشگاه آزادی در تقدیر از ورزشکاران عزیز برگزار می شود که با توجه به همزمانی با جلسه صحن شورا امکان حضور میسر نشد اما مراتب تقدیر را اعلام می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ورزشکاران پاراالمپیکی توانسته اند مدال های خوب و رنگارنگی را برای کشور ما کسب کنند و ورزش در بین کسانی که دارای مشکلات جسمی دارند موثرتر و مفیدتر است؛ لذا امیدواریم تا بسترهای حضور همه معلولین و جانبازان در عرصه‌های بین المللی ورزش بیش از پیش فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به روز پیوند اولیاء و مربیان با بیان اینکه عادتی شده که برخی اولیاء فرزندانشان را به مدارس می‌فرستند و پیگیر مسایل دیگر فرزندشان نیستند، گفت: پیوند اولیاء با مربیان یک پیوند ضروری است و همگام با دانش آموز در تمام مقاطع بودن و همگام با فرزندان کار کردن بسیار مهم است و این امر می‌تواند شکاف نسل‌ها را ترمیم کرده و موجب نزدیکی تفکرات و افراد خواهد شد و این ارتباط مستقیمی در تربیت نسل خواهد بود. 

انتهای پیام

نظر شما