شناسهٔ خبر: 56631780 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

رئیس دانشگاه فرهنگیان در مراسم افتتاح ساختمان شماره 2 ورامین پردیس زینبیه خبر داد:

افزايش 250 هزار متر مربعی فضاهای دانشگاه فرهنگيان

رئیس دانشگاه فرهنگیان، معلم را تولید کننده قدرت نرم و دانشگاه فرهنگیان را محل تولید قدرت نرم جمهوری اسلامی دانست و گفت: اهمیت تعلیم و تربیت اجتماعی باید در دانشگاه فرهنگیان به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر - به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رضا مراد صحرایی در مراسم افتتاحیه ساختمان شماره 2 ورامین پردیس زینبیه دانشگاه فرهنگیان استان تهران، از مراکز تربیت معلم به عنوان تضمین کننده شکوفایی آینده ایران نام برد و خاطر نشان کرد: معلم تولید کننده قدرت نرم و دانشگاه فرهنگیان محل تولید قدرت نرم جمهوری اسلامی است. وی گفت: در فرهنگِ لغت مدیر جهادی، واژه غیرممکن ثبت نشده است. رئیس دانشگاه فرهنگیان، کار بزرگ را نیازمند همت بلند و اراده قوی عنوان کرد و افزود: در مدت5 ماه با همت تمامی ارکان آموزش و پرورش 250 هزار مترمربع فضا به این دانشگاه افزوده شد، خرسندم که با این افتتاح، فضایی برای تربیت معلم ایجاد شد که لحظه لحظه کارکردن درآن خیر برای فرد و آینده کشور است. وی با بیان اینکه، دانشگاه فرهنگیان امروز و در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری؛ اهمیت، جایگاه و کارکردش هویدا شده است، افزود: اگر کشور بخواهد در امر تربیت معلم به حدی برسد که مدنظر رهبر معظم انقلاب است ظرفیت دانشگاه فرهنگیان باید سالی50 هزار دانشجو بوده و همزمان 200 هزار دانشجو داشته باشد. صحرایی، محصول امروز را حاصل عملکرد دیروز دانست و اظهار کرد: با سطحی نگری قریب 10 سال، مراکز تربیت معلم تعطیل شد به هر دلیلی از امر تربیت معلم، تربیت معلم الخیر که امری تخصصی است، غفلت کردیم و سال ها انجامید تا درک کنیم عالم با معلم متفاوت است. وی با اشاره به ضرورت تاسیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه اگرچه این دانشگاه امروز در 98 شاخه درخت دیده می شود، اما دانشگاهی است که ریشه در تاریخ آموزش عالی دارد و با قدمت‎ترین دانشگاه ایران است، گفت: امسال دانشگاه فرهنگیان 40 هزار معلم تحویل آموزش و پرورش داد و در حال حاضر بیش از 95 هزار دانشجومعلم در حال تربیت دارد. رئیس دانشگاه فرهنگیان، ساخت آینده کشور را در گرو ساخت مراکز تربیت معلمان برشمرد و گفت: تربیت معلمی که فرزندان به عنوان بزرگترین سرمایه زندگی را بدون هیچ دغدغه‎ای به او بسپارید، در این دانشگاه اتفاق می‎افتد و چه سرمایه بالاتر از دانشگاه فرهنگیان. وی با بیان اینکه مراکز تربیت معلم محلی است که می‎توان از امروز آن، آینده ایران را فهمید، گفت: مراکز تربیت معلم را جدی بگیریم، هر کشوری این کار را کرده، ثمره آن را نیز دیده است. صحرایی، با تاکید بر اینکه تربیت معلم باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان صورت گیرد، اظهار کرد: معلمِ تربیت معلمی، اکنون یک برند است، چون مراکز تربیت معلم، در این راستا سرمایه گذاری شده و معلم را برای این کسب این مهارت تربیت می‎کند. وی با اشاره به اتفاقات اخیر با بیان اینکه این روزها بیش از هر زمان دیگری به اهمیت تعلیم و تربیت پی می‎بریم، تصریح کرد: اهمیت تعلیم و تربیت اجتماعی باید در دانشگاه فرهنگیان به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. رئیس دانشگاه فرهنگیان، ویژگی‎های معلم تربیت شده در دانشگاه فرهنگیان را متفاوت از دانش آموختگان دیگر دانشگاه‎ها عنوان کرد و ادامه داد: معلم این دانشگاه باید دستکم شش مهارت ویژه، متناسب با شش ساحت تحول بنیادین را کسب می‎کند. صحرایی کسب مهارت‎های نرم، اهل ارتباط، گفتگو، مناظره و نقد بودن را از صفات مورد نیاز معلم شایسته عنوان و تاکید کرد: در دانشگاه فرهنگیان و بویژه برای دانشجومعلمان مهارت‎های نرم همانند سخنرانی، مناظره، نقد و نظریه پردازی به طور ویژه مورد توجه خواهد بود.

نظر شما