شناسهٔ خبر: 68103869 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تحریم‌ها مانع هدیه سامسونگ به کره شمالی شد؛ المپیکی‌های شمال گوشی هوشمند نگرفتند

در اقدامی که نشان از تنش‌های سیاسی بین دو کره دارد، ورزشکاران کره شمالی برخلاف سایر شرکت‌کنندگان در المپیک پاریس، از دریافت گوشی‌های هوشمند سامسونگ محروم شدند.

صاحب‌خبر -

المپیکی‌های کره شمالی برخلاف ورزشکاران سایر کشورها، گوشی‌های هوشمند سامسونگ را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا،  سامسونگ شریک رسمی کمیته بین المللی المپیک، پیشتر اعلام کرده بود که نسخه گوشی هوشمند پیشرفته خود، Galaxy Z Flip۶ تاشو، را به تمام ورزشکاران شرکت کننده در بازی های المپیک پاریس ارائه می‌دهد.

این شرکت «سلفی های پیروزی» را در پاریس تبلیغ کرده‌اند که در آن مدال‌آوران روی سکو سلفی‌های دسته جمعی می‌گیرند.

دارندگان مدال نقره تنیس‌روی میز کره شمالی هفته گذشته در یکی از این سلفی های گروهی روی سکو در کنار برندگان برنز کره جنوبی شرکت کردند که این یک رویارویی نادر بین دو کره بود.

اما دولت کره جنوبی روز پنجشنبه گفت که ارائه گوشی‌های هوشمند سامسونگ به المپیکی‌های کره شمالی می‌تواند تحریم‌های سازمان ملل مرتبط با برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ را نقض کند. 

در همین راستا کمیته بین المللی المپیک  در بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه گفت که المپیکی‌های کره‌شمالی گوشی‌های سامسونگ را دریافت نکرده‌اند.

IOC جزئیات بیشتری در این باره ارائه نکرد. روابط بین دو کره در یکی از پایین‌ترین نقاط خود در سال‌های اخیر قرار دارد و کره شمالی اخیراً از استقرار ۲۵۰ پرتابگر موشک بالستیک در مرز جنوبی خود خبر داده است.

نظر شما