شناسهٔ خبر: 56625885 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

حسین طیبی، کاپیتان تیم ملی فوتسال با 10 گل زده برترین گلزن این رقابت‌ها انتخاب و کفش طلا را تصاحب کرد

هاراگیری

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی/ دیدار فینال رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا شنبه شب در کویت برگزار شد و تیم ملی فوتسال ایران با باخت مقابل ژاپن به نایب قهرمانی قاره بسنده کرد. تیم ملی با سعید مؤمنی، محمد حسین درخشانی، حسین طیبی، مسلم اولاد قباد و سالار آقاپور بازی را آغاز کرد و در نیمه اول سعید احمد عباسی توانست تیم ملی کشورمان را جلو بیندازد. در ادامه با اشتباه محمدحسین درخشانی، ژاپنی‌ها بودند که به گل تساوی دست یافتند تا این دیدار در نیمه اول 1-1 به پایان برسد. در نیمه دوم ژاپنی‌ها با ضربه ایستگاهی به گل دوم رسیدند. بعد از این گل تیم ملی فوتسال کشورمان فشار زیادی روی دروازه ژاپن وارد کرد اما موفق نشد بازی را به تساوی بکشاند. شاگردان شمسایی در لحظات پایانی پاورپلی کردند اما با بدشانسی و اشتباه بازیکنان گل سوم هم وارد دروازه ایران شد. در ثانیه‌های پایانی علیرضا جوان توانست گل دوم را برای ایران به ثمر برساند و در پایان تیم ملی کشورمان 3-2 مغلوب ژاپن شد. پس از قهرمانی ژاپنی‌ها کنفدراسیون آسیا در صفحه توئیترش نوشت: «حالا سامورایی‌ها پادشاه جدید فوتسال آسیا هستند.» گفتنی است تیم ملی فوتسال ساعت ۱۰:۲۵ امروز در غیاب حسین طیبی و مسلم اولادقباد، 2 بازیکن تیم پالما اسپانیا به تهران بازگشت. میرشاد ماجدی، عضو هیأت رئیسه و داود پرهیزکاری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون در فرودگاه امام خمینی حاضر شدند و از تیم ملی استقبال کردند.
طیبی آقای گل شد، اولادقباد ارزشمندترین بازیکن
حسین طیبی، کاپیتان تیم ملی فوتسال با 10 گل زده برترین گلزن این رقابت‌ها انتخاب و کفش طلا را تصاحب کرد. او در سال‌های 2014 و 2018 به ترتیب با زدن 15 و 14 گل این عنوان را از آن خود کرده بود. در همین رابطه توئیتر رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتشار پوستری از کاپیتان ایران، کسب این جایزه ارزشمند را به او تبریک گفت. علاوه بر این مسلم اولادقباد دیگر ملی‌پوش ایران توانست بهترین بازیکن جام شده و عنوان ارزشمندترین بازیکن مسابقات را به خود اختصاص دهد. همچنین گیلرمه کوروموتو، دروازه‌بان ژاپن که در فینال عملکرد درخشانی داشت هم جایزه بهترین دروازه‌بان جام را از آنِ خود کرد.
صحبت‌های بازیکنان پس از نایب قهرمانی
پس از کسب عنوان نایب قهرمانی بازیکنان تیم ملی در این خصوص اظهارنظر کردند. مسلم اولاد قباد گفت: «ژاپن کلاً دو توپ هم روی دروازه ایران نیاورد اما برنده شد. از نتیجه‌ای که کسب شده شوکه هستم و روی اتفاقات نایب قهرمان شدیم.» سعید احمد عباسی بیان داشت: «بازی‌هایمان را طوری آغاز کردیم که توقعات را بالا بردیم و مردم هم انتظار داشتند که ژاپن را ببریم و بحق هم بود. در بازی با ژاپن فقط نتوانستیم زیاد گل بزنیم و توپ‌هایمان وارد دروازه نشد و بدشانس بودیم.» محمد حسین درخشانی بیان کرد: «هرچه زدیم به در بسته خورد.»
شمسایی: دوست داشتم با جام برمی‌گشتیم، مردم من را ببخشند
وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال پس از بازگشت تیم ملی به ایران، گفت: «بچه‌ها خیلی خوب تلاش و خیلی قوی کار کردند. نفرات جدیدی حضور داشتند. فکر نمی‌کردیم این اتفاق بیفتد. آن روی فوتبال به ضرر ما چرخید. ولی قسمت بوده، ان شاءالله مردم من را ببخشند. دوست داشتم با جام به ایران بیایم اما قسمت نبود.»
سقوط شاگردان شمسایی در رنکینگ جهانی
پس از نایب قهرمانی تیم ملی شاگردان وحید شمسایی در آخرین رده‌بندی جهانی یک پله سقوط کردند و در رده هفتم دنیا ایستادند. در این رده‌بندی برزیل، اسپانیا و پرتغال در رده‌های اول تا سوم قرار دارند. ژاپن هم که قهرمان آسیا شد، صعود یک پله‌ای در رنکینگ داشت و در جایگاه سیزدهم ایستاد.

نظر شما