شناسهٔ خبر: 56622829 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

لیست قیمت سیستم اعلام حریق و نحوه نصب

سیستم های اعلام حریق انواع بسیار مختلفی دارند که با توجه به نیاز هر مکان با تشخیص متخصصان و کارشناسان نصب می گردد و امنیت بالایی را به ارمغان می آورد.

صاحب‌خبر -

سیستم اعلام حریق سیستمی است که هشدار وقوع اتش را میدهد.سیستم های اعلام حریق اهمیت زیادی دارند زیرا در صورت وقوع اتش در کمترین زمان ممکن هشدار وقوع اتش را میدهند و از خسارات جانی و مالی در اثر اتش جلوگیری میکنند.

سیستم های اعلام حریق دو نوع دستی و اتوماتیک دارند.سیستم های اعلام حریق اتوماتیک خود سه دسته هستند، ادرس پذیر، متعارف و بی سیم. سیستم های اعلام حریق ادرس پذیر علاوه بر هشدار وقوع اتش ادرس محل اتش را نیز مشخص میکنند.

طراحی سیستم اعلام حریق ادرس پذیر هوشمند و مزایای مهم آن به این صورت است که هر دتکتور یاشستی ادرس منحصر به فرد دارندو در موقع هشدار ادرس دتکتور روی صفحه نمایشگر مرکزی نشان داده میشود. در ادامه با آراد برندینگ همراه باشید.

سیستم های اعلام حریق ادرس پذیر در طول زمان تکامل یافته اند و به شکل امروزی درامده اند. سیستم های اعلام حریق ادرس پذیر اولیه از روش دهدهی برای ادرس دادن استفاده میکردند به این صورت که یا در موقعیت هشدار قرار دارند یا موقعیت عادی است.

در سیسیتم های اعام حریق ادرس پذیر هر یک از حسگر ها و شستی ها و تجهیزات ورودی خروجی دارادی ادرس منحصر به فرد هستند که در روی نماشکر مرکزی نشان داده میشوند.

سیستم اعلام حریق آتش نشانی

آیا می دانید در حال حاضر چند نوع سیستم اعلام حریق آتش نشانی وجود دارد؟ به طور کلی می توان گفت این سیستمها به سه دسته ی زیر تقسیم بندی می شوند:

•  سیستم اعلام حریق خانگی یا موضعی:

این سیستمها معمولا به دود حساسیت دارند و دارای یک آژیر هشدار دهنده هستند، منبع تغذیه ی این سیستم با استفاده از باتری یا برق می باشد، دقت داشته باشید که این سیستمها باید در ساختمانهای یک طبقه به کار گرفته شوند و استفاده از آنها برای ساختمانهای بزرگ بدون کپسول آتش نشانی جایز نیست.

•  سیستم اعلام حریق متعارف یا معمولی:

این سیستمها دارای مرکز کنترل گر، یک صفحه نشانگر و دتکتورها هستند و همچنین شامل هشدار دهنده های گوناگونی نیز می باشند، انرژی مورد نیاز این نوع سیستم هم از طریق برق شهری و هم از طریق باتری تامین می گردد، شایان ذکر است که این نوع سیستم معمولا دود و غبار را تشخیص نمی دهد.

2.

•  سیستم اعلام حریق آتش نشانی خودکار:

این سیستم‌ نیز یک مرکز کنترل کننده، صفحه نشانگر، دتکتورها و هشداردهنده های مختلفی دارد و همانند نوع قبل، هم از برق شهری و هم از باتری تغذیه می گردد، این نوع سیستم قابلیت آدرس دهی نیز داشته و می تواند مکان دقیق دتکتور را تشخیص دهد، این سیستم نسبت به انواع قبل این مزیت را دارا می باشد که میزان خطای کمتری داشته و هشدارهای کاذب را به خوبی از هشدارهای واقعی تشخیص می دهد.

 

قیمت سیستم اعلام حریق

همانطور که می دانید امروزه اکثر افراد در آپارتمانها زندگی می کنند و یکی از این مکانها می تواند محل زندگی افراد بسیار زیادی باشد و امروزه شاهد این هستیم که ساکنین قصد دارند تا قیمت سیستم اعلام حریق هوشمند را جویا شوند زیرا معتقد هستند که با این محصول می توان در هنگام خطر جان بسیاری از افراد را نجات داد.

به همین منظور اهالی یک ساختمان چندین طبقه اقدام به نصب این سیستم هوشمند می کنند که امری بسیار خوب و عالی می باشد و باید بدانید که در این مواقع هزینه ها به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت زیرا قرار است شما قیمت سیستم اعلام حریق به صورت دسته جمعی و گروهی پرداخت نمایید.

3.

کافی است سهم خود را ادا نمایید و حین انتخاب مدل این نکته را در نظر داشته باشید هوشمند بودن سیستم به معنای این است که عملکرد بهتری نسبت به بقیه محصولات دارد و از لحاظ قیمت نیز متفاوت است.

متاسفانه برخی از افراد از اعتماد مشتریان سو استفاده می کنند و نمونه های تقلبی و بدون اعتبار را با قیمتهای بسیار بالا عرضه می کنند که شما هم باید در این زمینه مراقب باشید زیرا ممکن خسارت و ضرر شما را نیز تهدید نماید و به منظور جلوگیری از چنین اتفاقی به سمت محصولات با هزینه مشکوک نروید زیرا همواره این مسئله را به یاد داشته باشید که هر دستگاه اعلام حریق پیشرفته موجود در بازار دارای یک قیمت منحصر به فرد و معمول می باشد و اگر فردی همان دستگاه را با قیمت بیشتر یا کمتر پیشنهاد داد به اصالت آن شک کنید و تا حد امکان از انجام معامله بپرهیزید.

 

 

نظر شما