شناسهٔ خبر: 56563957 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

در چهاردهمین نشست پلیس با وابستگان نظامی و افسران رابط کشورهای خارجی در ایران مطرح شد؛

پلیس در مقابل هنجار شکنان مقتدر و در مقابل مظلومان مهربان است/ ارائه بیش از ۶۱ میلیون خدمت توسط پلیس راهور در سال گذشته

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: مردم می‌توانند به حق اعتراضات خود را عنوان کنند، اما زمانی که اعتراضی به شورش تبدیل می‌شود باید برای امنیت مردم به ماجرا ورود کنیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – چهاردهمین نشست فرماندهی کل انتظامی کشور با وابستگان نظامی و افسران رابط پلیس کشورهای خارجی مستقر در ایران در ستاد فرماندهی پلیس راهور فراجا با حضور جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، رئیس پلیس راهور فراجا، رئیس اینترپل ایران و نظامیان خارجی، برگزار شد.

سردار سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهور فراجا گفت: کشورمان بیش از ۸۴ میلیون نفر جمعیت دارند و تقریبا تمام هموطنان به نوعی کاربر ترافیک هستند.

وی افزود: ساختار ملی در حوزه ترافیک شورای عالی حمل و نقل و ترافیک با حضور شخص رئیس جمهور برگزار می‌شود که شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرها و کمیسیون ایمنی راه‌ها دو کمیسیون این شورا هستند.

رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: ۲۲ دستگاه در کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در حوزه ایمنی و ترافیک نقش دارند، ۹۰ درصد حمل و نقل کشور زمینی است.

وی افزود: مدیریت ترافیک مبتنی بر فناوری‌های روز دنیا، تسهیل در ترددها با رویکرد ارتقا ایمنی در حوزه ترافیک، ارائه خدامات انتظامی ترافیکی، پیشگیری و کاهش تصادفات و سوانح رانندگی ۴ ماموریت ما در پلیس راهور است که آن‌ها را انجام می دهیم.

سردار هادیان فر با بیان اینکه قانون مداری، پرهیز از خطر و آرامش در شهر شعار ما در پلیس راهور است، تصریح کرد: پلیس راهور در سال قبل ۶۱ میلیون و ۳۷۶ هزار خدمت را در حوزه های مختلف به هموطنان ارائه کرده است.

وی افزود: بیش از ۱۲ میلیون همیار در کشور داریم که در مقاطع دبستان و راهنمایی به ما در حوزه نهادینه کردن انضباط ایمنی کمک می‌کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا بیان کرد: ۲۶ درصد تصادفات رخ داده شده به واژگونی خودروها و ۳۸ درصد تصادفات به عدم توجه به جلو بازمی‌گردد.

در ادامه این مراسم سردار قاسم رضایی جانشین فرمانده کل انتظامی کشور بیان کرد: در کشوری زندگی می‌کنیم که پایه آن اسلام و معنویت است، سکان دار این نظام و کشور جایگاه ولایت فقیه و‌ برگرفته از بطن اسلام است.

وی افزود: به تعبیر بزرگان، ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است، امروز افتخار کشور به این است که تمام مدیریت‌ها، مشروعیت‌ها، اقدامات و … به این جایگاه وصل می‌شود.

سردار رضایی اظهار کرد: مقابله با قاچاق موادمخدر، مقابله با رانت خواری و پولشویی، مقابله با جرایم خشن، جرایم سایبری، جرایم راهنمایی و رانندگی، اینترپل، وظیفه نظامی و دفاعی در حوزه مرزبانی، از وظایف فرماندهی کل انتظامی کشور است که در هیچ کشوری چنین پلیسی نداریم که تمام این اقدامات را انجام دهد.

وی افزود: در زمان بحران کشور افغانستان، مرزبانی ما به این مردم خدمات رسانی می‌کردند، حتی خانم‌هایی در مرزهای ایران اسلامی وضع حمل کردند و نیروهای خدوم مرزبانی به این افراد خدمت رسانی می‌کردند.

جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور ادامه داد: ما فقط تفنگ و سلاح در دست نمی‌گیریم، البته در مقابل با اشرار تفنگ سلاح ما است، در مقابل هنجار شکنان مقتدر و در مقابل مظلومان مهربان هستیم‌، لذا این تابلوی ما است.

وی افزود: کشور ما کشوری آزاد است، مردم می‌توانند به حق اعتراضات خود را عنوان کنند، اما زمانی که اعتراضی به شورش تبدیل می‌شود باید برای امنیت مردم به ماجرا ورود کنیم.

سردار رضایی ادامه داد: تعدادی از افراد در حوادث اخیر اقدامات خرابکارانه و شورش کردند و با این اقدام امنیت مردم را به مخاطره انداختند.

وی افزود: متاسفانه برخی از کشورها تحت افکار صهیونیست غاصب و آمریکای جنایت‌کار با استفاده ابزاری از رسانه افکار را تحت برنامه‌های خود در می‌آورند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: در کشور آمریکا دیدیم که پلیس زانوی خود را بر روی گردن فرد سیاهپوست گذاشت و با تفرقه اندازی نژادپرستارانه وی را کشت، این افراد در آن موقع کجا بودند که امروز اغتشاش و شورش به‌وجود آمده در کشور را به نحوی که خودشان می‌خواهند به تصویر می‌کشند؟

وی با بیان اینکه پیام مردم را در اجتماعات مختلفی که در محکوم کردن اغتشاشات آمده بودند دیدیم، گفت: کشور، حاکمیت و حکومت ما مردمی است، تمام مسئولان انتخاب مردم است؛ ما کشور خشک نظامی نیستیم اما سلطه استکبار اینچنین نمایش می‌دهند.

سردار رضایی تاکید کرد: ما نظامی‌ها سیاسی نیستیم، پلیس جمهوری انتظامی ایران هیچ محدودیتی در تعامل با کشورهای مختلف جهانی به جز مستکبران و غاصبان ندارد.

وی افزود: ما در حوزه سایبری قدرت مسلطی داریم، در حوزه آموزشی و تبادل تجارب آماده همکاری با پلیس کشورهای مختلف جهان هستیم.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه در حوزه کشف جرایم جنایی جزو بهترین پلیس‌های جهان هستیم، اظهار کرد: از زمانی که پای نامشروع آمریکا به خاک کشور افغانستان باز شد، تولید موادمخدر در این کشور به دو برابر رسید.

وی افزود: از این رو به نیابت از سایر کشورها مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر را آغاز کردیم در این راه گام برداشتیم.

انتهای پیام/

نظر شما