شناسهٔ خبر: 56562158 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان با لایحه متناسب سازی برای دومین بار در سال 1401

در لایحه متناسب بازی حقوق کارکنان و بازنشستگان، برخی مجوزها به دستگاه‌هایی که از منابع داخلی برخوردار هستند داده شده است تا نسبت به افزایش حقوق کارکنان خود اقدام کنند. همچنین بر اساس این لایحه مبلغ ۹ میلیون ریال حقوق کارمندان و بازنشستگان افزایش خواهد یافت .

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان، برای نخستین بار دولت در یک سال، ۲ بار افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را در دستور کار دارد که این رویکرد به کاهش فاصله بین تورم و دستمزد کارکنان دولت کمک خواهد کرد.

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی درباره لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری که از سوی دولت به مجلس ارسال شده است، گفت: این لایحه بسیار مناسبی است که با توجه به شرایط حقوقی کارکنان و بازنشستگان به موقع به مجلس ارسال شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بر اساس این لایحه به دولت اجازه داده می‌شود علاوه بر افزایش‌های حقوق و دستمزد، به میزان ۳ هزار امتیاز برای کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: در این لایحه برخی مجوزها به دستگاه‌هایی که از منابع داخلی برخوردار هستند داده شده است تا نسبت به افزایش حقوق کارکنان خود اقدام کنند. همچنین بر اساس این لایحه مبلغ ۹ میلیون ریال حقوق کارمندان و بازنشستگان افزایش خواهد یافت و برای افزایش حقوق کارگران ۳۸ درصد در نظر گرفته شده است تا تبعیض در پرداخت‌ها کاهش یافته و به حداقل برسد.

نماینده مردم تبریز در مجلس یادآور شد: این لایحه قدم بسیار مثبت و ارزنده‌ای بود که از طرف دولت سیزدهم برداشته شد و برای نخستین بار دولت در یک سال، ۲ بار افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان را در دستور کار دارد که این رویکرد به کاهش فاصله بین تورم و پرداختی‌ها کمک خواهد کرد و قابل تحسین است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این لایحه در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کمک هزینه اولاد و حق عائله‌مندی تمامی گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌ها از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد. همچنین مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان۱۰ درصد افزایش خواهد یافت.

طبق گزارش ایرنا،  دو فوریت«لایحـه متناسـب سـازی حقـوق کارکنـان دولـت و بازنشستگان کشوری و لشگری» روز یکشنبه در صحن علنی مجلس به تصویب رسید.

افزایش حقوق افزایش حقوق کارکنان افزایش حقوق کارکنان دولت افزایش حقوق ها متناسب ‌سازی حقوق افزایش حقوق کارکنان در سال 1401 افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان متناسب سازی حقوق کارمندان

نظر شما