شناسهٔ خبر: 56548180 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کمربندی شمالی بروجن

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان بروجن که با حضور استاندار و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان وازرتخانه ها و سازمان ها برگزار شد، از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل کمربندی شمالی بروجن خبر داد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان بروجن که با حضور استاندار و تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان وازرتخانه ها و سازمان ها برگزار شد، از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل کمربندی شمالی بروجن خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی نیکزاد در این جلسه گفت: با هماهنگی نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ۵۰ میلیارد تومان اعتبار و همچنین ۳۰ میلیارد تومان حواله قیر برای اتمام کمربندی شمالی بروجن اختصاص می یابد و در صورت تأمین این اعتبار، این کنارگذر در سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی به تأکید مدیران استان بر توسعه زیرساخت های حمل و نقل استان اشاره کرد و افزود:  در جلسه ای با قرارگاه خاتم الانبیاء، قرارگاه امام حسن(ع) و بانک های عامل با حضور استاندار و مسئولان استانی، توسعه زیرساخت های چهارمحال و بختیاری از جمله راه آهن و تکمیل محورهای شریانی بروجن- لردگان - خوزستان و شهرکرد- شلمزار - خوزستان را پیگیری خواهیم کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به وجود ۳۰ نقطه حادثه خیز جاده ای در چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و ادامه داد: برای رفع بخشی از این نقاط بر اساس اولویت، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تزریق خواهد شد.

نیکزاد خواستار توجه جدی به احیای بافت فرسوده در شهرهای شهرستان بروجن شد و افزود: ۲۰۰ تن قیر بین شهرداری شهرهای دارای بافت فرسوده در این شهرستان از سوی شرکت بازآفرینی شهری توزیع خواهد شد.

وی در خصوص مشکلات زیرساخت شهرک الهیه بروجن نیز گفت: با توافق سازمان ملی زمین و مسکن و شهرداری بروجن، از طریق واگذاری ۵۰ میلیارد تومان نقد یا زمین و همچنین ۴۰ میلیارد تومان حواله قیر به شهرداری بروجن، فاز ۱ و ۲ این شهرک بطور کامل برای تکمیل زیرساخت ها تحویل شهرداری و فاز ۳ نیز توسط راه و شهرسازی انجام می شود.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی از واگذاری حواله ۹۰ تن قیر به شهرداری بروجن برای انجام آسفالت شهرک طلاب و سلیم نیز خبرداد و اظهار داشت: در شهرستان ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که ۲۵ کیلومتر روکش آسفالت از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل و نقل جاده ای برای این منظور توزیع می شود.

علی نیکزاد همچنین در خصوص تکمیل سازه گلزار شهدای گمنام بروجن گفت: با موافقت سازمان ملی زمین و مسکن، برای تکمیل این گلزار از طریق واگذاری ۲ قطعه زمین از سوی اداره کل راه و شهرسازی مساعدت خواهد شد.

وی در خصوص عدم ساخت واحدهای مسکن مهر و همچنین اقدام ملی مسکن در شهر بلداجی به دلیل عدم وجود زمین ملی در این شهر، افزود: بر اساس توافق قبلی، اداره کل راه و شهرسازی نسبت به تملک و الحاق ۲ هکتار زمین برای حل این مشکل ظرف یک ماه اقدام خواهد کرد.

اختصاص ۲۰ میلیارد تومان و تأمین قیر تکمیل چهار خطه سه راهی گندمان - بلداجی از دیگر مصوبات جلسه شورای اداری شهرستان بروجن است.

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شرکت های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی شامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، شرکت بازآفرینی شهری، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان ملی زمین و مسکن در سفر یکروزه به شهرستان بروجن ضمن بازدید از پروژه های مهم راه و شهرسازی، روند تکمیل این پروژه ها را دنبال کردند.

 

نظر شما