شناسهٔ خبر: 56514658 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی:

سطح دانش حقوقی مردم افزایش یابد

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: همگی هم در دستگاه قضایی و هم در حرفه وکالت سربازان عدالت هستیم و نباید بگذاریم غباری بر چهره عدالت بنشیند.

صاحب‌خبر -

ناصر عتباتی ۱۴ مهرماه در آئین تحلیف ۱۹۰ وکیل وکلای مرکز کارشناسان قوه قضائیه آذربایجان غربی با تبریک ورود وکلای جدید به عرصه خطیر وکالت گفت: همگی هم در دستگاه قضایی و هم در حرفه وکالت سربازان عدالت هستیم و نباید بگذاریم غباری بر چهره عدالت بنشیند و تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا تظلم خواهی و احقاق حق به درستی و حقیقی اتفاق بیافتد.

وی اظهار کرد: پاسداری از عدالت و جهاد در سنگر احقاق حق و اجرای عدالت یک توفیق الهی و عنایت حق تعالی هست که مجموعه قضایی و وکلاء را در مسیر اجرای عدالت قرار داده است و باید این فرصت را غنیمت شمرد و پاس داشت و نهایت بهره را از آن برای خدمت گذاری مردم برد.

عتباتی افزود: فرشته عدالت دو بال دارد یک قاضی و یک وکیل که هم پوشانی این دو بال هست که احقاق حق را تضمین می‌کند.

عتباتی به بیان حضرت امام (ره) دربحث عدالت پرداخت و گفت: حضرت امام (ره) سیستم قضایی را ملجاء و پناهگاه مردم دانسته است پس باید بتوان به شایستگی این رسالت را پاس داشت و امانتدار شایسته‌ای برای افرادی که مراجعه می‌کنند باشیم.

عتباتی ادامه داد: رسالت شغلی و حرفه‌ای و انسانی نباید به هیچ وجه فراموش شود، از اسماء الحسنی خداوند متعال وکیل است، باید یک نفر وکیل که این اسم اعظم را به عنوان شغل انتخاب می‌کند امانتدار باشد و اولویت باید برای اجرای عدالت باشد.

عتباتی افزود: در پرونده‌هایی که وکیل حضور دارد کار قاضی سهل‌تر و احقاق حق هم در آن پرونده میسورتر می‌شود.

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به اینکه دانش حقوقی مردم پائین است، گفت: باید دست به دست هم داد و در راستای افزایش دانش حقوقی مردم و فرهنگ استفاده به موقع از وکیل بین مردم تلاش کرد تا این فرهنگ جا بیافتد و نهادینه شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به میزان مشارکت زنان در این حضور اظهار کرد: میزان حضور کاملاً نمایان و سند زرینی برای افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پاسخ قاطعی به یاوه گویان در باب حقوق زنان در کشور اسلامی مان هست و نشانگر مشارکت اجتماعی عالی بانوان در کشور می‌باشد.

نظر شما