شناسهٔ خبر: 56503938 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اتهام‌زنی آمریکا به روسیه و چین درباره حمایت از کره شمالی/ مسکو تحریم‌های جدید را محکوم کرد

نماینده آمریکا در سازمان ملل، روسیه و چین را به حمایت از کره شمالی محکوم کرد اما نماینده مسکو تحریم‌های جدید علیه پیونگ‌یانگ را بی‌نتیجه توصیف نمود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنا اوستیگنیوا» معاون نماینده فدراسیون روسیه در سازمان ملل بامداد پنجشنبه تحریم‌های جدید علیه کره شمالی را محکوم کرد.

اوستیگنیوا طی نشست شورای امنیت گفت: «ما بارها گفته‌ایم و باز هم تکرار خواهیم کرد؛ اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی یک بن‌بست است. اقدامی که همانطور که قبلاً گفته‌ایم هیچ نتیجه‌ای در مورد کره شمالی ندارد.»

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، از سوی دیگر آمریکا نیز روسیه و چین را دلیل توانمندی کره شمالی برای انجام آزمایش‌های موشکی دانست که صلح و امنیت در منطقه را تضعیف می‌کند.

«لیندا توماس-گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل طی این نشست شورای امنیت اظهار داشت: «کره شمالی از حفاظت کامل دو عضو این شورا (چین و روسیه) بهره برده است. به زبان ساده‌تر، دو عضو دائم شورای امنیت، کیم جونگ اون را تقویت کرده‌اند».

این در حالی است که وزارت خارجه کره شمالی ساعتی قبل ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در استقرار مجدد ناو هواپیمابر در آب‌های شرق کره جنوبی، گفت شلیک موشک‌های این چند روز، «اقدامات متقابل» در واکنش به رزمایش‌های آمریکا در منطقه است. (جزئیات بیشتر)

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی بامداد پنجشنبه  اعلام کرد نظامیان پیونگ‌یانگ بار دیگر موشک بالستیک به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کرده‌اند.

این ششمین آزمایش موشکی ارتش کره شمالی طی ده روز اخیر است که به افزایش بی‌ثباتی و تنش‌ها بین پیونگ‌یانگ با کره جنوبی، ژاپن و آمریکا دامن زده است.

این در حالی است که بامداد چهارشنبه نظامیان آمریکا و کره جنوبی در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی، ۴ فروند موشک سطح به سطح، به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) پرتاب کردند.

پایان پیام/خ

نظر شما