شناسهٔ خبر: 56493978 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خسارت منازل مسکونی خوی بر اثر زلزله از ۱۰ تا ۵۰ درصد است/وضعیت قرمز در خوی، سلماس و چایپاره

ارومیه - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر خوی گفت: خسارت وارد شده به منازل مسکونی این شهرستان بر اثر زلزله بامداد امروز / چهارشنبه ۱۳ مهر/ از سوی تیم‌های ارزیاب این جمعیت از ۱۰ تا ۵۰ درصد برآورد شده است.

صاحب‌خبر -

حجت رستمی روز چهارشنبه در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حدود ۲۰۰ منزل مسکونی بر اثر زمین لرزه ۵.۴ ریشتری بامداد امروز دچار خسارت شدند، افزود: بیشتر خسارت منازل مسکونی در این زمین لرزه، ترک دیوار بوده است.

وی اضافه کرد: ۱۲ تیم ارزیابی برای بررسی کامل وضعیت منطقه زلزله در شهرها و روستاهای مختلف این شهرستان حضور یافته و بررسی‌های خود را برای برآورد دقیق میزان خسارت و آۀسیب دیدگی منازل مسکونی و دیگر اماکن آغاز کرده‌اند.

رییس فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی خوی هم گفت: تاکنون ۲۷۶ نفر به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه داشته‌اند که مصدومی با مشکل حاد در بین آنها نبوده است.

دکتر مجتبی قمری اصل افزود: از این تعداد، ۶۸ نفر به خاطر شکستگی اعضای بدن بستری شدند ولی مراجعه یا بستری بیمار بدحال با شرایط وخیم گزارش نشده است.

وی اضافه کرد: شکستگی‌ها بیشتر در ناحیه دست، پا و ترومای سر بوده که اغلب آسیب دیدگان در حال خروج از منازل پس از وقوع زلزله دچار مصدومیت شده‌اند.

اعلام وضعیت قرمز در خوی و سلماس و چایپاره

سرپرست جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سه سطح رنگ بندی در شهرستان‌های متاثر از زلزله اعلام شده است، گفت: براساس میزان خسارت و اثرگذاری زلزله در سه شهرستان خوی، سلماس و چایپاره وضعیت قرمز، در شهرستان‌های پلدشت، شوط و چالدران وضعیت نارنجی و در شهرستان‌های ارومیه و ماکو هم وضعیت زرد اعلام کرده‌ایم.

شهرام میرزایی با اشاره به اینکه محل حادثه و مناطق تحت تاثیر روی نقشه توسط کارشناسان مشخص شده‌ است، افزود: براین اساس همه پایگاه‌های امدادی شعب شمال استان، تیم‌های واکنش سریع و آنست به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

به گزارش ایرنا و به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد امروز / چهارشنبه / ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

نظر شما