شناسهٔ خبر: 56473367 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ویجیاتو | لینک خبر

راهنمای خرید بهترین کنترلر بازی برای کامپیوتر

بهترین دسته‌های بازی که می‌توانید بخرید

صاحب‌خبر -

کنترلر بازی یا دسته‌‌های بازی یکی از بهترین لوازم جانبی‌های گیمینگ هستند. این دسته از تجهیزات در میان کاربران پلتفرم کامپیوتر نیز محبوبیت بالایی برخوردار هستند. استفاده از کنترلر برای کاربران پلتفرم کامپیوتر یک انتخاب است، با این حال بسیاری از بازیکنان حرفه‌ای از کنترلر برای تجربه‌ی بهتر استفاده می‌کنند.

بهترین کنترلر بازی کامپیوتر بهترین کنترلر بازی کامپیوتر

از این رو در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین کنترلر بازی بپردازیم. در این مقاله از سری راهنماهای خرید ویجیاتو، ابتدا ویژگی‌های بهترین کنترلر بازی برای کامپیوتر را برمی‌شماریم. سپس در ادامه به معرفی لیستی از بهترین مدل‌های اقتصادی تا گزینه‌های حرفه‌ای پرداخته می‌شود.

بهترین کنترلر بازی برای کامپیوتر چه ویژگی‌هایی دارد؟

کنترلر و گیم پد مناسب کامپیوتر در وهله‌ی اول بایستی در سازگاری کامل با پلتفرم باشد. بدین معنی که با اتصال کنترل به کامپیوتر، دیوایس برای سیستم قابل تشخیص بوده و نیازی به مپ یا کالیبره کنترلر بازی با هربار اتصال وجود نداشته باشد.

بهترین کنترلر بازی مناسب کامپیوتر ترجیحا با اتصال بی‌سیم، باتری با عمر بالا، سایز متناسب، وزن پایین و ارگونومی مناسب عرضه می‌شود. این کنترلر بایستی از تمامی کلیدهای پیش بینی شده در بازی‌ها پشتیبانی کرده و در سازگاری طراحی با عناوین بزرگ عرضه شود. در ادامه به معرفی لیستی از بهترین کنترلرهای بازی مخصوص کامپیوتر می‌پردازیم.

کنترلر بازی ایکس‌ باکس مدل Series x/s

بدون شک بهترین کنترلرهای بازی برای کامپیوتر، نسخه‌های تولید شده توسط ایکس باکس هستند. این کنترلرها به واسطه‌ی طراحی انحصاری مایکروسافت در سازگاری کامل با پلتفرم ویندوز ۷ و بالاتر به سر می‌برند. با اتصال این کنترلر به ویندوز می‌توان اکثر بازی‌های روز را بدون نیاز به مپ کردن کنترلر، تجربه کرد.

کنترلر بازی ایکس‌ باکس مدل Series x/s کنترلر بازی ایکس‌ باکس مدل Series x/s

شما می‌توانید این کنترلرها را از طریق دسته اتصال بلوتوث و یا کابل USB Type-C به کامپیوتر خود متصل کنید. در اتصال بلوتوثی که تا برد ۶ متر پشتیبانی می‌شود، می‌توان از دو باتری قلمی و یا کیت‌های شارژ به جهت تامین برق مورد نیاز دسته استفاده نمود.

کنترلرهای ایکس باکس با داشتن یکی از بهترین ارگونومی‌های طراحی و وزن ۲۸۰ گرمی، جزو بهترین مدل‌ها به جهت تجربه‌ی طولانی هستند. همچنین از نظر کیفیت ساخت، نسخه‌ی نسل نهمی این کنترلرها بهبودهای چشم‌گیری چون بافت ضدتعریق بدنه، توسعه‌ی دی‌پدها، ماشه‌های هوشمند و… داشته است.

برند سازنده ایکس باکس (مایکروسافت)
وزن (۱۵-/+) ۲۸۰ گرم
ابعاد ۱۵۰x۱۰۰x۶۳ میلی‌متر
اتصال وایرلس بلوتوث، کابل USB Type-C
برد وایرلس ۶ متر
باتری دو عدد قلمی، کیت باتری قابل شارژ ایکس باکس با عمر ۳۰ ساعت
سازگاری کنسول‌های ایکس باکس، ویندوز ۷ و بالاتر
قیمت حدود ۲,۲۰۰,۰۰ تومان

کنترلر بازی ایکس‌ باکس مدل Xbox One S

هملن طور که اشاره کردیم، کنترلرهای تولید شده توسط ایکس باکس از بهترین دسته‌ها برای تجربه‌ی بازی روی پلتفرم کامپیوتر هستند. این موضوع درمورد کنترلرهای قدیمی‌تر این کمپانی نیز صدق می‌کند. کنترلر بازی ایکس‌ باکس مدل Xbox One S هنوز یکی از بهترین مدل‌ها برای تجربه‌ی بازی در پلتفرم کامپیوتر است.

کنترلر بازی ایکس‌ باکس مدل Xbox One S کنترلر بازی ایکس‌ باکس مدل Xbox One S

این مدل با ارگونومی بهبود یافته و پوشش ضدتعریق جزو بهترین مدل‌ها برای استفاده‌ی طولانی است. این دسته که تنها ۲۸۰ گرم وزن دارد از طریق اتصال بلوتوث و USB به کامپیوتر و کنسول متصل می‌شود. این مدل همانند سایر مدل‌های ایکس باکس به شوکر هوشمند و میکروفن نیز مجهز است.

البته باید توجه داشت با وجود تمام مزیت‌های این مدل، کنترلر بازی ایکس‌ باکس مدل Xbox One S با اختلاف قیمت بسیار کمی نسبت به کنترلر کنترلر بازی ایکس‌ باکس مدل Series x/s عرضه می‌شود. این موضوع ارزش خرید این مدل را پایین می‌آورد.

برند سازنده ایکس باکس (مایکروسافت)
وزن ۲۸۰ گرم
ابعاد ۱۵۰x۱۰۰x۶۰ میلی‌متر
اتصال وایرلس بلوتوث، کابل USB
برد وایرلس ۱۲ متر
باتری ۱ باتری لیتیم پلیمری
سازگاری کنسول‌های ایکس باکس، ویندوز ۷ و بالاتر
قیمت حدود ۱,۸۰۰,۰۰ تومان

کنترلر بازی تسکو مدل TG 170W

تسکو (tsco) از جمله معدود برندهای فعال حوزه‌ی سخت افزار و لوازم جانبی در ایران است. کنترلر بازی تسکو مدل TG 170W (بررسی ویجیاتو) با طراحی ظاهری مشابه‌ی اما زمخت‌تر از دسته‌ی ایکس باکس وان طراحی شده است. این مدل در بازار ایران با قیمت حدودا ۱ میلیون تومانی عرضه می‌شود.

کنترلر بازی تسکو مدل TG 170W کنترلر بازی تسکو مدل TG 170W

این دسته قابلیت اتصال به وسیله‌ی کابل USB و بلوتوث را به کامپیوتر، دیوایس‌های اندرویدی و کنسول‌های بازی دارد. این مدل از ۱۸ کلید با قابلیت شخصی سازی و شوکر بهره برده است. در قسمت پشتی این مدل ۴ کلید مازاد نیز داریم که نمونه آن‌ها را فقط می‌توانید روی کنترلرهای گران قیمت دید.

همچنین کنترلر TG 170W به جهت تسهیل ارتباط میان پلیرها از سوئیچ میکروفون در قسمت جلویی بهره می‌برد. کنترلر TG 170W از نظر کیفیت و طراحی شاید در حد مدل‌های بالارده‌ی این لیست نباشد، اما بدون شک بهترین کنترلر بازی اقتصادی در بازار ایران است.

برند سازنده تسکو
وزن ۶۰۰ گرم
ابعاد ۱۶۰x۱۰۵x۶۰ میلی‌متر
اتصال وایرلس بلوتوث، کابل USB
برد وایرلس ؟ متر
باتری لیتیوم یون ۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت
سازگاری کامپیوتر، دیوایس‌های اندرویدی و کنسول‌های بازی
قیمت حدود ۱,۸۵۰,۰۰ تومان

کنترلر بازی سونی مدل DualSense 

با وجود اینکه کنترلرهای سونی به جهت سازگاری با پلتفرم کامپیوتر طراحی نشده‌اند، اما جزو مدل‌های خوب برای تجربه‌ی بازی روی پلتفرم کامپیوتر هستند. کیفیت ساخت بالا، ارگونومی مناسب، پوشش بدنه و تریگرهای هوشمند در کنار سایر ویژگی‌های این کنترلر، از دوال سنس یک انتخاب فوق العاده ساخته است.

کنترلر بازی سونی مدل DualSense  کنترلر بازی سونی مدل DualSense 

دوال سنس نسبت به نسخه‌ی نسل هشتمی خود، یعنی دوال شاک تغییرات قابل توجهی داشته است. بهبود کلیدها، لایت بار جدید، میکروفن یکپارچه‌ی بهبود یافته و کلید Create از جمله تغییرات مشهود این نسل از کنترلرهای سونی نسبت به نسل پیشین خود است. این کنترلر تنها ۲۸۰ گرم وزن داشته و ابعاد آن ۱۶۰x۶۶x۶۰ میلی‌متر است. این موضوع مانع از آسیب و خستگی مچ دست در استفاده‌ی طولانی مدت می‌شود.

شما می‌توانید این کنترلر را از طریق کابل USB Type-C به کامپیوتر متصل کرده و بازی کنید. با این حال اتصال بلوتوث به کامپیوتر به صورت مستقیم در این کنترلر در دسترس نیست. شما تنها می‌توانید از طریق Remote Play و برای برخی عناوین استیم از اتصال بلوتوثی دوال سنس استفاده کنید.

برند سازنده سونی
وزن ۲۸۰ گرم
ابعاد ۱۶۰x۶۶x۶۰ میلی‌متر
اتصال وایرلس بلوتوث (محدود)، کابل USB Type-C
برد وایرلس ؟ متر
باتری باتری لیتیمی ۱۵۶۰ میلی‌‌‌‌آمپر ساعتی (mAh)
سازگاری کنسول‌های بازی پلی استیشن، ویندوز ۷ و بالاتر
قیمت حدود ۱,۸۵۰,۰۰ تومان

کنترلر بازی سونی مدل DualShock 4 

هرچند کنترلرهای نسل نهمی سونی خیلی وقت است که وارد بازار شده‌اند، اما همچنان دوال شاک ۴ جزو محبوب‌ترین کنترلرهای قابل استفاده برای پلتفرم کامپیوتر است. این مدل ۲۱۰ گرمی به وسیله‌ی کابل USB و دانگل بلوتوثی توانایی اتصال به طیف گسترده‌ای تجهیزات را دارد.

کنترلر بازی سونی مدل DualShock 4  کنترلر بازی سونی مدل DualShock 4 

نسل دوم دوال شاک ۴ از باطری ۱۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که برای استفاده‌ی روزانه کافی است. در این نسخه خبری از میکروفن داخلی نیست، اما این کنترلر مجهز به اسپیکر بوده و از جک ۳.۵ میلی‌متری صدا پشتیبانی می‌کند.

البته باید توجه داشت با وجود تمام مزیت‌های این مدل، کنترلر بازی سونی مدل DualShock 4 با اختلاف قیمت بسیار کمی نسبت به کنترلر نسل نهمی این کمپانی عرضه شده است که این موضوع منجر به پایین آمدن ارزش خرید این محصول می‌شود. با این حال اگر از پیش این کنترلر را تهیه کردید، یا قصد خرید مدل‌های دسته دوم را دارید، کنترلر بازی سونی مدل DualShock 4 یک انتخاب خوب خواهد بود.

برند سازنده سونی
وزن ۲۸۰ گرم
ابعاد ۱۶۲x۵۲x۹۸ میلی‌متر
اتصال وایرلس بلوتوث (محدود)، کابل USB
برد وایرلس ؟ متر
باتری باتری لیتیمی ۱۰۰۰ میلی‌‌‌‌آمپر ساعتی (mAh)
سازگاری کنسول‌های بازی پلی استیشن، ویندوز ۷ و بالاتر
قیمت حدود ۱,۷۵۰,۰۰ تومان

کنترلر بازی ریز مدل Wolverine Ultimate

ریز (Razer) که معمولا به محصولات باکیفیت و البته گران قیمت‌اش شناخته می‌شود، فعالیت قابل توجهی در حوزه‌ی تولید انواع گیم پد نیز دارد. کنترلر بازی ریز مدل Wolverine Ultimate از بهترین مدل‌ها برای استفاده روی پلتفرم کامپیوتر و کنسول‌های بازی است.

کنترلر بازی ریز مدل Wolverine Ultimate کنترلر بازی ریز مدل Wolverine Ultimate

از مهم‌ترین ویژگی‌های این کنترلر قابلیت تعویض و شخصی سازی کلیدها است. ریز به شما اجازه می‌دهد تا به وسیله‌ی شش تریگر و بامپر اضافه، متناسب با نیاز و انتظارات خود، کنترلر را مورد استفاده قرار دهید. علاوه بر این شوکر، میکروفن داخلی و جک صوتی را می‌توان در این مدل دید.

طراحی، برگ برنده‌ی این مدل است که به خوبی می‌توان امضای ریزر را با نورپردازی‌های Razer Chroma Lightning در آن دید. این مدل علاوه بر سایر امکانات معمول دسته‌های بازی به دکمه‌های کنترلی در قسمت پایینی مجهز شده است که دسترسی به منوها را تسهیل می‌بخشد.

برند سازنده ریزر
وزن ۳۸۵ گرم
ابعاد ۱۵۶x۱۰۶x۶۶ میلی‌متر
اتصال وایرلس بلوتوث، کابل USB
برد وایرلس ۱۲ متر
باتری باتری قلمی
سازگاری کنسول‌های بازی، ویندوز ۷ و بالاتر
قیمت حدود ۴,۵۰۰,۰۰ تومان

جمع بندی

در این راهنمای خرید، ابتدا به ویژگی‌های یک کنترلر بازی مناسب پرداختیم، سپس لیستی از بهترین کنترلرهای بازی برای کامپیوتر را برشمردیم. تمامی این مدل‌ها با توجه به در دسترس پذیری بازار ایران انتخاب و توصیه شده‌اند. شما می‌توانید تمامی مدل‌های معرفی شده در این لیست را از اکثر فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

بهترین کنترلر بازی کامپیوتر کنترلر بازی ایکس‌ باکس مدل Series x/s
بهترین کنترلر بازی ارزان قیمت کامپیوتر کنترلر بازی تسکو مدل TG 170W

شما باید متناسب با نیاز و بودجه‌ی خود اقدام به خرید کنید. از میان کنترلرهای بازی این لیست، کنترلر بازی ایکس‌ باکس مدل Series x/s بهترین کنترلر بازی کامپیوتر و کنترلر بازی تسکو مدل TG 170W اقتصادی‌ترین مدل است. بنظر شما چه کنترلرهای دیگری می‌توانستند در این لیست جای گیرند؟

کنترلر بازی مناسب کامپیوتر چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

بهترین کنترلر بازی کامپیوتر در سازگاری کامل با پلتفرم به همراه باتری با عمر بالا، سایز متناسب، وزن پایین و ارگونومی مناسب عرضه می‌شود.

بهترین کنترلر بازی برای کامپیوتر کدام است؟

پاسخ به این سوال با توجه به نیاز و بودجه‌ی شما متغیر است. با این حال کنترلرهای ایکس باکس را می‌توان بهترین کنترلر بازی برای کامپیوتر دانست.

بهترین کنترلر بازی ارزان قیمت کدام است؟

پاسخ به این سوال با توجه به نیاز و بودجه‌ی شما متغیر است. با این حال کنترلرهای تسکو را می‌توان بهترین کنترلر اقتصادی بازی برای کامپیوتر دانست.

برچسب‌ها:

نظر شما