شناسهٔ خبر: 56466886 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس هیأت مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه قزوین:

وکالت نباید به عنوان بنگاه اقتصادی در نظر گرفته شود

رئیس هیأت مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین گفت: وکالت شغلی حساس بوده و نباید آن را مانند یک بنگاه اقتصادی و منبعی برای درآمدزایی در نظر گرفت، با وجود این چنین نگرشی در مجلس حاکم بوده و در همین راستا هم طرح تسهیل صدور مجوزها برای این شغل هم تصویب شده که ممکن است به نتایج منفی منجر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محمد نویسنده در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: قانون تسهیل صدور مجوزها با وجود مخالفان کارشناسان و متخصصان بخش حقوق به تصویب رسید که این امر به صدمات جبران ناپذیر به برای وکالت منجر خواهد شد.

رئیس هیأت مدیره مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین ادامه داد: از نظر نمایندگان مجلس شغل وکالت به بنگاه اقتصادی شباهت دارد و وکلا دارای درآمد بالا هستند این درحالی است که این برداشت اشتباه است.

وی عنوان کرد: افزایش وکلا با دیدگاه رفع انحصار طلبی باعث آسیب جدی خواهد شد، چرا که وکالت یک تخصص است و در پرونده‌های قضایی جان، مال، آبرو و ناموس موکلان به دست وکیل سپرده می‌شود.

این مسئول ادامه داد: امکانات لازم برای آموزش به نحو مطلوب و به بهترین شکل برای کارآموزان وکالت فراهم نبود و با توجه به افزایش ورودی وکلا پس از قانون تسهیل این موضوع بیشتر مطرح می‌شود، ضمن اینکه افزایش وکلا و بیشتر شدن آن‌ها از تعداد وکلان به نوعی به پرونده سازی و فساد هم منجر خواهد شد.

وی  بیان کرد: استفاده از مشورت وکلا و متخصصان حوزه حقوق پیش از تصویب قوانین در مجلس ضرورت دارد و باید این امر مورد توجه جدی قرار گیرد.

نظر شما