شناسهٔ خبر: 68192968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۳۳ هزار معلم آموزش‌های نجات غریق را فرا می‌گیرند

بیرجند - ایرنا - رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی گفت: ۳۳ هزار معلم دانشگاه فرهنگیان در کشور بصورت رایگان آموزش‌های نجات غریق را فرا می گیرند که آنها مروج پیشگیری از غرق شدگی برای دانش‌آموزان خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا مهدی حیدری روز چهارشنبه در مجمع عمومی انتخاب رییس هیات نجات غریق و غواصی استان خراسان جنوبی افزود: در حوزه نجات غریق تفاهم‌نامه‌هایی با برخی دستگاه‌های اجرایی در سطح کلان و استان‌ها منعقد شده که از جمله آن می‌توان به دانشگاه فرهنگیان کشور و آموزش رایگان ۳۳ هزار معلم اشاره کرد.

وی ادامه داد: معتقدیم معلمان سفیران ما برای آموزش ۱۴.۵ میلیون نفر دانش‌آموز در کشور هستند و از این طریق به دانش‌آموزان راه‌هایی چگونه غرق نشدن را می‌آموزند، در این خصوص تاکنون ۲ نسل از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به صورت رایگان آموزش‌های نجات غریق را فرا گرفته‌اند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی اظهار کرد: سال‌های گذشته ناجی غریق همانند یک کارگر ساده در یک مجموعه دیده می‌شد در حالیکه ناجی یک فرد متخصص و متعهد است که بارها و بارها در استخرهای شنا و مجموعه‌های دیگر قبل از رسیدن امدادگر و پزشک، افرادی را احیا و زنده کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نجات غریق، خط قرمز ما در فدراسیون است و نباید به چشم کارگر به آنها نگاه کرد افزود: هدف نهایی و غایی فدراسیون نجات غریق پیشگیری از غرق شدگی است که در این زمینه هفته گذشته محسن سمیع زاده به عنوان مسئول کمیته پیشگیری از غرق شدگی فدراسیون انتخاب شد.

حیدری عنوان کرد: در مجموع تعداد ۲۰۰ هزار نجات غریق در کشور فعالیت دارند، همچنین امسال ۶۰ هزار نفر نیروی شاغل در مجموعه سواحل و استخرها مشغول بکار هستند لذا با تمام توان برای پیشگیری از غرق شدگی کار تلاش می‌کنیم.

وی یادآور شد: در حوزه آموزش سعی کرده‌ایم تغییرات کلانی داشته باشیم و از وابستگی به کشورهای دیگر رها شده‌ایم، جوانان ما اهل مطالعه و تحقیق بوده و کسی اجازه ندارد برای جوانان ما سبک تعیین کنند.

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی با بیان اینکه سرمایه‌های انسانی گم شده‌ای در برخی استان‌های کشور داریم تاکید کرد: برخی استان‌ها علیرغم کمبودها و نداشتن تجهیزات اما دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ورزشی زیادی از جمله در حوزه نجات غریق هستند لذا وظیفه داریم بهترین مربیان را برای آموزش به این استان‌ها اعزام کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم گفت: هیات نجات غریق به عنوان هیاتی حساس باید نظارت دقیق و با برنامه بر زیرمجموعه خود داشته باشد.

۳۳ هزار معلم دانشگاه فرهنگیان آموزش‌های نجات غریق را فرا می‌گیرند

علی ربیعی بر لزوم تربیت و آموزش ناجی غریق در استان تاکید کرد: در برخی شهرستان‌ها در خصوص ناجی غریق استخرهای ورزشی دچار مشکل هستیم که با آموزش ناجیان بیشتر بخشی از مشکلات شهرستان‌ها نیز رفع می‌شود.

وی برخی استخرهای شنا به دلیل نبود مربی یا نجات غریق تعطیل می‌شود، بیان کرد: به دلیل طولانی بودن مسیرها ناجیان غریق تمایلی به حضور در استخرهای شهرستانی ندارند لذا باید در حوزه شهرستان نجارت غریق آموزش داده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی تاکید کرد: انتظار داریم مجوز چندین دوره آموزشی نجات غریق در استان صادر و شرایط تسهیل شود تا مشکل شهرستان‌ها در این خصوص حل شود.

۳۳ هزار معلم دانشگاه فرهنگیان آموزش‌های نجات غریق را فرا می‌گیرند

مجمع عمومی انتخاب رییس هیات نجات غریق و غواصی استان خراسان جنوبی با حضور ۲۰ نفر اعضاء و چهار کاندید برگزار شد که آقایان رامین رحمان پور و سجاد سرزهی انصراف دادند و پدرام نایب زاده و همچنین علیرضا احمدی پیما با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این انتخابات علیرضا احمدی پیما با کسب ۱۱ رای به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات نجات غریق و غواصی استان و محدثه شیخی به عنوان نایب رئیس، اسماعیل رازقی خزانه دار، سلیمه عباسی، سید مهدی امیرآبادی زاده و فاطمه احمدی به عنوان عضو هیات رییسه انتخاب شدند.

نظر شما