شناسهٔ خبر: 56459893 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

مسافران اسپیس ایکس چهارشنبه به ایستگاه فضایی می روند

رضوان خندان منبع: cnet  

ناسا و اسپیس ایکس در تدارک انجام ماموریت بزرگ بعدی خود در فلوریدا در اوایل روز چهارشنبه هستند. در این ماموریت فضانوردانی از روسیه، ژاپن و آمریکا به ایستگاه فضایی خواهند رفت.

صاحب‌خبر -

ناسا و اسپیس ایکس در تدارک انجام ماموریت بزرگ بعدی خود در فلوریدا در اوایل روز چهارشنبه هستند. در این ماموریت فضانوردانی از روسیه، ژاپن و آمریکا به ایستگاه فضایی خواهند رفت.

به گزارش سیناپرس، شرکت فضایی اسپیس ایکس با همکاری ناسا در نظر دارد تیمی از فضانوردان را با کپسول Dragon Endurance به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام کند. در این ماموریت که با نام Crew-5 معرفی شده، فضانوردان ناسا نیکول مان و جاش کاسادا به همراه  کویچی واکاتا فضانورد سازمان اکتشافات هوافضای ژاپن و فضانورد روسی آنا کیکینا حضور دارند.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است این افراد صبح چهارشنبه از مرکز فضایی کندی فلوریدا و با کمک موشک فالکون ۹ به ماموریت خود اعزام شوند.به گزارش سیناپرس، تمامی تلاش ناسا و اسپیس ایکس برای این است که ماموریت فوق قبل از شروع طوفان یان انجام شده و به همین دلیل در صورت بروز هر نوع مشکل پیش بینی نشده، یک پنجره پرتابی جایگزین برای انجام این عملیات در روز پنجشنبه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است تلویزیون ناسا کل فرایند پرتاب و اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی را از طریق کانال یوتیوبی خود پخش خواهد کرد.

به گزارش سیناپرس،  بر اساس برنامه های انجام شده، خدمه این ماموریت پس از پرتاب تقریباً یک روز را در مسیر سفر به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد کرد. به محض ورود خدمه جدید، اعضای مأموریت Crew-4 که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار دارند، طی فرایندی پنج روز وظایف خود را به تازه واردان واگذار می ‌کنند و سپس کپسول Crew-4 که در حال حاضر به ایستگاه فضایی بین‌المللی لنگر انداخته است، همراه با فضانوردان خود به زمین باز می گردد.

فضانوردان Crew-5 قصد دارند حدود شش ماه در مدار زندگی کنند و آزمایش های علمی و پروژه های تعمیر و نگهداری را در ایستگاه انجام دهند.

مترجم: رضوان خندان
منبع: cnet
 

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

نظر شما