شناسهٔ خبر: 56447851 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس اوقاف و امور خیریه فومن خبرداد:

رشد ۲۵۰ درصدی عواید موقوفات در فومن

راستاد با اشاره به عواید وقف در شهرستان فومن، آن را بالغ بر ۹۸۰میلیون تومان عنوان کرد که نسبت به سال گذشته ۲۵۰ درصد رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

«حسن راستاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به فرموده امام راحل موقوفات دوباره احیا شدند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه فومن با بیان اینکه وقف در موضوعات مختلف انجام می‌شود افزود: احیای دین، ساخت دارالقرآن، مساجد، تکایا، حسینه‌ها، در راستای علم و دانش، مدارس، کتابخانه‌ها، در حوزه بهداشت و درمان، کمک به ایتام و نیازمندان و اشتغالزایی از جمله مباحثی است که وقف در آن اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه از موضوعات مهم وقف این است فقیر و غنی به یکسان از آن بهره‌مند می‌شوند گفت: تبلیغات محیطی، همایش یاران وقف، نشست با اصناف، دیدار با امام جمعه و فرماندار و خانواده معظم شهدا، غبارروبی بقاع متبرکه و دیدار با مستاجرین اراضی وقفی از عمده برنامه‌های هفته وقف در فومن بوده است.

 

راستاد تصریح کرد: مجموعه اصحاب وقف شهرستان شامل هیئت امنای بقاع و اماکن متبرکه، خادمین مساجد، امنای موقوفات و ... بالغ بر پنج هزار نفر هستند.

 

رییس اوقاف و امور خیریه فومن بیان کرد: شهرستان فومن دارای یکصد موقوفه و یکصد پلاک اماکن وقفی، 37 بقعه متبرکه و 182 مسجد ثبت شده در سامانه وقف کشور است که بیشتر موقوفات کاربری زراعی دارند.

 

وی با اشاره به عواید وقف در شهرستان آن را بالغ بر 980 میلیون تومان عنوان کرد که نسبت به سال گذشته 250 درصد رشد داشته است و خاطرنشان کرد: در شش ماهه ابتدایی سال جاری، درآمد بقاع متبرکه شهرستان 118 میلیون تومان و درآمد موقوفات نیز 360 میلیون تومان بوده است.

پایان پیام/526

نظر شما