شناسهٔ خبر: 56440145 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

پیروزی شاگردان ساپینتو با پنالتی لحظه آخر یامگا برابر گل‌گهر

بازی جنجالی را استقلال برد

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی/ هفته هفتم لیگ برتر فوتبال، دیروز با برگزاری پنج مسابقه آغاز شد که در یکی از مهم‌ترین آنها، گل‌گهر و استقلال از ساعت 18:30 در ورزشگاه خالی از تماشاگر شهید سردار سلیمانی سیرجان برابر هم قرار گرفتند. در این دیدار، امیر قلعه‌نویی گل‌گهر را با ترکیب محسن فروزان، آرمین سهرابیان، علیرضا علیزاده، علیرضا آرتا، رضا شکاری، مرتضی تبریزی، مهدی تیکدری، شایان مصلح، محمد خدابنده‌لو، کی‌روش استنلی و اریک باگناما به میدان فرستاد و ریکاردو ساپینتو هم آبی‌پوشان پایتخت را با ترکیب سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، کوین یامگا، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، آرش رضاوند، مهدی مهدی‌پور، محمد محبی، پیمان بابایی و مهدی قایدی روانه میدان کرد. بازی تا اواسط نیمه اول بدون هیچ موقعیت خاصی در جریان بود و دو تیم با ایجاد موقعیت روی دروازه یکدیگر سعی کردند گل اول بازی را به ثمر برسانند تا اینکه دقیقه 29 پاس در عرض محبی به بابایی رسید و این بازیکن از سمت راست به حرکت درآمد و با پاسی تند و تیز و عرضی به دهانه دروازه، محبی را صاحب موقعیت کرد که این بازیکن نیز، براحتی دروازه فروزان را باز کرد و نیمه اول با همین نتیجه و پیروزی استقلال به پایان رسید. با شروع نیمه دوم، گل گهر حملاتش را برای جبران گل خورده افزایش داد و دقیقه 55 پاس شکاری، در سمت راست به تیکدری نژاد رسید و شوت محکم این بازیکن را حسینی بد دفع کرد و در شرایطی که توپ ارتفاع گرفته بود، وارد دروازه شد. پس از این گل بازی بیشتر در میانه میدان بود و موقعیت خاصی به دست نیامد تا اینکه در دقیقه 92 برخوردی بین قاسمی نژاد با حردانی رخ داد که استقلالی‌ها معتقد به پنالتی بودند که حاشیه‌هایی را به وجود آورد که منجر به اخراج ساپینتو و سعید الهویی مربی گل‌گهر شد اما در نهایت استقلال با پنالتی که کوین یامگا در دقیقه 98 به گل تبدیل کرد به گل دوم و پیروزی 2-1 دست یافت. استقلال با این برد 14 امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد. در سایر دیدارها، نساجی در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر به مصاف نفت مسجد سلیمان رفت و به پیروزی قاطع 4 بر صفر دست یافت. ایوب کلانتری (2)، حامد شیری (63-پنالتی)، حسین زامهران (72) و مهدی شریفی (83) برای شاگردان حمید مطهری در این مسابقه گلزنی کردند. آلومینیوم هم در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک، 1-0 و با گل وحید محمد زاده (18- پنالتی) ملوان را شکست داد. ذوب آهن 1-0 و با گل سجاد عاشوری(40) پیکان را شکست داد و بازی فولاد و مس کرمان با تساوی بدون گل به پایان رسید.
سپاهان به دنبال جبران، استارت صنعت نفت با فیروزکریمی
هفته هفتم لیگ برتر  امروز با برگزاری 3 مسابقه دیگر به پایان می‌رسد. از ساعت 17 هوادار در ورزشگاه شهید دستگردی تهران، میزبان سپاهان است. شاگردان ساکت الهامی در حالی در این مسابقه به میدان می‌روند که تنها در هفته اول پیروز بوده‌اند و در 5 بازی بعدشان به بردی نرسیدند تا 5 امتیازی باشند. آنها که قبل از تعطیلات لیگ 2 شکست پیاپی را هم تجربه کرده‌اند، حالا باید مقابل سپاهانی قرار بگیرند که برخلاف انتظار در نتیجه‌گیری ناموفق بوده است. شاگردان ژوزه مورایس که لیگ را با 2 برد آغاز کردند، در 4 مسابقه بعدی به پیروزی نرسیدند و 2 تساوی پی در پی در کارنامه شان به ثبت رسید تا 9 امتیازی شوند. حالا باید دید کدامیک از این 2 تیم طلسم پیروز نشدنش را می‌شکند. از ساعت ۱۹ هم، صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان، پذیرای مس رفسنجان است. برزیلی‌های فوتبال ایران، پس از اینکه با رضا پرکاس در نتیجه‌گیری ناکام بودند و 3 باخت پیاپی را تجربه کردند، خیلی زود با این مربی قطع همکاری کردند و بهنام سراج را به عنوان سرمربی خود معرفی کردند اما پس از چند روز فیروز کریمی را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کردند. مربی کهنه کاری که از دی 1395 تا اردیبهشت 1396 (لیگ شانزدهم) نیز هدایت نفتی‌ها را بر عهده داشت و حالا به آبادان بازگشته تا برای بار دوم روی نیمکت این تیم بنشیند. نفت 4 امتیازی، حالا باید به مصاف شاگردان محمد ربیعی برود که پس از 5 مساوی پیاپی، در هفته ششم اولین برد خود را جشن گرفتند و حالا 8 امتیازی هستند.
پرسپولیس – تراکتور؛ 4 ماه بعد از بازی نیمه‌تمام
اما در حساس‌ترین بازی امروز، پرسپولیس و تراکتور از ساعت 17:30 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم می‌روند، تیم‌هایی که آخرین تقابل‌شان در فصل گذشته اتفاقات تلخی را در پی داشت. بازی برگشت 2 تیم در حالی 29 اردیبهشت امسال در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برگزار شد که سنگ‌پرانی تماشاگران باعث نیمه کاره ماندن بازی در دقیقه 70 شد و در نهایت هم کمیته انضباطی رأی به پیروزی 3-0 سرخپوشان تهرانی داد. با این حال، کمیته انضباطی رأی به برگزاری بازی بدون تماشاگر 2 تیم در این فصل هم داد تا به این ترتیب، آنها 4 ماه و 12 روز بعد در ورزشگاه خالی از تماشاگر مقابل هم قرار بگیرند. شاگردان یحیی گل محمدی در شرایطی در این بازی به میدان می‌روند که با 4 برد متوالی که به دست آوردند، توانستند در 3 هفته گذشته صدرنشین لیگ برتر باشند. پرسپولیس که بدون باخت و 14 امتیازی است، حالا باید رودرروی تراکتوری قرار بگیرد که قبل از تعطیلات با 2 برد متوالی، شرایط خود را بهبود بخشید و حالا 8 امتیازی است و باید دید شاگردان قربان بردیف در این بازی چه عملکردی را به نمایش می‌گذارند. پرسپولیس در این بازی هم، امید عالیشاه را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. ضمن اینکه شیخ دیاباته هم در تمرینات این تیم آسیب دید و چند هفته‌ای از میادین دور خواهد بود. همچنین علیرضا بیرانوند دچار کمردرد شده و احتمالاً به این بازی نمی‌رسد. با این حال، سرخپوشان پایتخت از یورگن لوکادیا در خط حمله بهره می‌برند؛ مهاجم هلندی که در 3 بازی قبل، 4 گل زده و بهترین گلزن لیگ تا به حال است. از سویی یحیی نمی‌خواهد ریسک کند و با اینکه وحید امیری برای تیم ملی مقابل اروگوئه به میدان رفت اما از او استفاده نخواهد کرد ولی شاید سعید صادقی که در تمرینات تیم ملی مصدوم شده بتواند برای پرسپولیس بازی کند. در مقابل کاوه رضایی مهاجم جدید تراکتور هم احتمالا به این بازی نمی‌رسد ولی در ترکیب این تیم هم بازیکنان سرشناسی حضور دارند، از جمله محمد عباس‌زاده در خط حمله و رضا اسدی هافبک فصل گذشته پرسپولیس که دوباره به تراکتور بازگشته و با زدن 3 گل برای تبریزی‌ها، کاملاً مؤثر بوده است. حضور عباس‌زاده و اسدی برابر تیم سابق‌شان از نکات جالب این دیدار خواهد بود. ضمن اینکه ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی تراکتور هم با 4 پاس گل بهترین پاسور مسابقات تا به اینجای کار بوده است. قضاوت این بازی را موعود بنیادی فر به همراه کمک‌های خود محمدرضا منصوری و علیرضا ایلدروم بر عهده دارد. ضمن اینکه این مسابقه یک چهره ویژه دیگر هم دارد که آن حسن کامرانی فر است. دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال که اکنون به عنوان ناظر داوری این بازی را از نزدیک تماشا خواهد کرد.

نظر شما