شناسهٔ خبر: 56426640 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جنایات رژیم صهیونسیتی در فلسطین نتیجه حمایت‌های آمریکاست

اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان از جمله کودکان مصداق بارز جنایت علیه بشریت و نسل کشی است و بدون تردید جنایات مستمر صهیونیست‌ها در فلسطین نتیجه حمایت‌های آمریکا و ضعف سازمان ملل است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس-الناز رحمت ‌‌‌‌‌‌‌نژاد: سال ۲۰۰۰ میلادی تصویر«محمد الدوره»، نوجوان ۱۲ ساله فلسطینی از شبکه های تلویزیونی پخش شد که پشت پدر خود پنهان شده بود تا از گلوله‌های نظامیان صهیونیست در امان بماند. 

این اتفاق تکان دهنده  که توسط تصویربردار شبکه دوم تلویزیون فرانسه ضبط و از این شبکه پخش شد، با شهادت این کودک به پایان رسید.

رژیم صهیونیستی پس از شهادت الدوره، نه تنها پشیمان نشد، بلکه دست به کشتار گروهیِ کودکان و زنان فلسطینی در غزه و کرانه باختری زد.

نمایش شهادت خانواده هفت نفره هدی غالیه در اواخر خرداد سال ۱۳۸۵ در شبکه های تلویزیونی جهان، از جمله این جنایت‌ها بود. پس از آن، کشتار کودکان روستای قانا در جنگ لبنان نیز برگ سیاه دیگری را از تاریخ پرجنایت صهیونیست‌ها رقم زد.

رژیم صهیونیستی در راستای سیاست‌های نژادپرستانه اش در زمینه از بین بردن نسل فلسطینی‌ها، ‌سیاست کشتار کودکان فلسطینی را در دستور کار خود قرار داده است.

از هنگام اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸، کودکان فلسطینی قربانیان اصلی جنایات جنگی و نسل کشی رژیم اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین هستند.

کودکان فلسطینی در شرایط اشغال پا به دنیا نهاده اند و از همان آغاز نگاه اشغالگران به آنها یک نگاه حذفی بوده است. زیرا صهیونیست ها با آگاهی از اینکه ماهیت اشغالگرانه اش هرگز از سوی جامعه فلسطینی پذیرفته نخواهد شد، کودکان فلسطین را به عنوان یک رزمنده فلسطینی در آینده به شمار می آورد و حذف این رزمنده آینده را در راستای تداوم موجودیت خود در نظر می‌گیرد.

بر این اساس حمایت از ملت فلسطین که از آغاز تولد در معرض خشونت ناشی از تبعیض نژادی صهیونیست ها قرار دارند یک تکلیف جهانی است. اما شاید بهترین اعلام همبستگی با کودک فلسطینی اعلام مخالفت با رژیم صهیونیستی در همه ابعاد آن است. از این منظر باید گفت روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نوعی حمایت از کودکانی که هر روز در معرض فشارها و حملات آپارتاید صهیونیستی هستند، به عنوان یک رفتار خاص و مبتنی بر حس همدردی جهانی با کودک به عنوان یک مظلوم و نیاز مند مهربانی و محبت  با هدف ایجاد حس همدردی در جهانیان نسبت به رفتارهای خشن رژیم صهیونیستی است.

اقدامات رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان از جمله کودکان مصداق بارز جنایت علیه بشریت و نسل کشی است و بدون تردید جنایات مستمر صهیونیست‌ها در فلسطین نتیجه حمایت‌های آمریکا و  ضعف سازمان ملل است.

پس از اعلام روز شهادت محمد الدوره به عنوان روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، این روز به عنوان نمادی از دادخواهی دانش آموزان ایرانی از مستکبران جهان و اعلام همدردی و همبستگی میان دانش آموزان ایرانی و کودکان و نوجوانان مبارز فلسطینی تبدیل شده است.

انتهای پیام/ر

نظر شما