شناسهٔ خبر: 56427594 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کودک کشی تل آویو

تهران - ایرنا - ۹ مهرماه برابر با اول اکتبر در تقویم مناسبتی ایران به عنوان روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نامگذاری شده است.

صاحب‌خبر -

علت و مناسبت نامگذاری چنین روزی از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، شهادت «محمد الدوره» دانش آموز ۱۲ ساله فلسطینی ساکن اردوگاه البریج در نزدیکی غزه در سال ۲۰۰۰ میلادی با تیر مستقیم و عامدانه نظامیان رژیم صهیونیستی در آغوش پدر خویش است.

کودک کشی تل آویو

محمد جمال الدوره دانش آموز کلاس پنجم دبستان ۳۰ سپتامبر به همراه پدرش که به حرفه نجاری در باریکه غزه مشغول است در حال رفتن برای خرید بودند که به دنبال اعتراض جوانان فلسطینی و حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به معترضان مجبور به پناه گرفتن در پشت یک مانع بتونی شدند ولی فریادهای جمال الدوره خطاب نظامیان صهیونیست برای در امان ماندن راه به جایی نبرد و آنان این صدا را با کشتن فرزند و زخمی کردن پدر پاسخ دادند.

محمد الدوره ۲۲ نوامبر ۱۹۸۸ در اردوگاه "البریج" در نوار غزه متولد شد. او در خانواده‌ای بزرگ شد که ریشه آن به شهر "الرمله" باز می‌گردد که در سال ۱۹۴۸ توسط رژیم صهیونیستی اشغال و ساکنان فلسطینی آن اخراج شدند.

اکنون با گذشت ۲۲ سال از این جنایت خون ریخته شدن محمد الدوره به نماد انتفاضه دوم مردم فلسطین در برابر اشغالگری این سرزمین تبدیل شده است و هر سال نیز به همین مناسبت برنامه هایی در کشورهای حامی آرمان های فلسطین برگزار می شود.

انتفاضه دوم فلسطین یا انتفاضه الاقصی روز ۲۸ سپتامبر سال ۲۰۰۰ میلادی و با هتک حرمت آریل شارون نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی و قصاب صبرا و شتیلا آغاز شد و تا فوریه سال ۲۰۰۵ میلادی پس از توافق آتش بس که در نشست شرم الشیخ با حضور محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و شارون تصویب شد، ادامه یافت.

کودک کشی تل آویو

انتفاضه مزبور باعث شهادت ۴ هزار و ۴۱۲ فلسطینی و مجروح شدن ۵۰ هزار نفر از آنان شد.

فیلم و تصویر شهادت الدوره که مکرر در زمان شهادت از سوی رسانه های مختلف جهان پخش شد موجب شد تا این پوشش خبری طلال ابو رحمان خبرنگار شبکه فرانس ۲ جهانی شده و نمایش و تکرار پخش آن به عنوان سند مظلومیت مردم فلسطین هر سال لرزه به اندام صهیونیست های جنایتکار می اندازد.

باید در نظر داشت که یکی از دغدغه ها و نگرانی های رژیم صهیونیستی و حامیان آن در سال های پس از اشغال فلسطین همواره عدم تناسب و نابرابری درصد جمعیت فلسطینی و صهیونیست در فلسطین اشغالی به خصوص افزایش آمار کودکان و نوجوانان این سرزمین به عنوان دنبال کنندگان پایان اشغال است و به همین خاطر یکی از برنامه های محوری مقام های رژیم صهیونیستی استفاده از روش های مختلف برای کاهش جمعیت قابل توجه فلسطینیان و افزایش آمار صهیونیست های ساکن در این سرزمین است.

البته فلسطینی ها و به خصوص مقام ها و مسئولان گروه های مقاومت نیز در سال های اشغال همواره به این مهم توجه داشته و تلاش دارند تا به هر روش ممکن کثرت جمعیت فلسطینی در برابر صهیونیست ها را حفظ کنند.

در این ارتباط می توان گفت با توجه به این که به صورت معمول خانواده های فلسطینی بر خلاف صهیونیست ها دارای فرزندان بیشتری هستند، کشتن،بازداشت واسارت کودکان و نوجوانان فلسطینی یکی از برنامه های اعلام نشده مقام های رژیم صهیونیستی برای جلوگیری ازافزایش جمعیت مردم فلسطین و خطرات ناشی از آن برای ادامه مقاومت و اعتراض های در این سرزمین اشغالی با وجود گذشت بیش از ۷۴ سال است.

بر اساس اعلام جمعیت دفاع از ملت فلسطین در سال ۲۰۱۳ جمعیت فلسطینیان ساکن در این سرزمین ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر دربرابر۶ میلیون جمعیت صهیونیست اعلام شده از سوی مقام های رژیم صهیونیستی بوده است که با برنامه ریزی های انجام شده این تناسب در سال ۲۰۲۰ به رقم ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار فلسطینی در برابر ۶ میلیون ۹۰۰ هزار صهیونیست تغییر کرده است.

بر اساس اعلام مرکز آمارفلسطین تعداد کودکان زیر ۱۸سال در اواسط سال ۲۰۲۲ در سرزمین‌های تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین حدود ۲میلیون و ۳۵۰هزار نفر بوده است و بر این اساس، کودکان فلسطینی ۴۳.۹ درصد از کل جمعیت (۴۱.۷ درصد در کرانه باختری و ۴۷.۳ درصد در نوار غزه) را تشکیل می‌دهند.

کودک کشی تل آویو

در همین حال تعداد کودکان شهید فلسطینی بر اساس آمارهای دست اندرکاران در فلسطین از سال ۲۰۰۰ تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی نزدیک به ۳ هزار نفر بوده است که ۳۱۵ نفر از آنها در جریان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۰۹ به شهادت رسیدند. ۵۴۶ کودک نیز در جریان تجاوزگری سال ۲۰۱۴ میلادی رژیم صهیونیستی جان خود را از دست دادند.

اعلام وزارت اطلاع‌ رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین در خرداد ماه ۱۳۹۹ نیز به مناسبت روز کودک فلسطینی حاکی از آن است که در همین مدت ده‌ها هزار کودک دیگر نیز در جریان اعتراض ها به ادامه اشغال سرزمین خود زخمی شده‌اند.

بر اساس اعلام مرکز آمار فلسطین در روز ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ به مناسبت روز کودک فلسطینی تنها در یک سال گذشته ۷۸ کودک فلسطینی بر اثر گلوله‌های شلیک شده از سوی سربازان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.  

اعلام مرکز مزبور حاکی از آن است که علاوه بر کودکان شهید، ۱۶۰ کودک فلسطینی نیز در زندان‌های رژیم اشغالگر فلسطین زندانی هستند و در شرایطی به سر می‌برند که بر خلاف قوانین بین المللی و کنوانسیون حقوق کودک است از حق تحصیل و زندگی کودکانه محروم هستند.

کودک کشی تل آویو

وزارت اطلاع‌ رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با اعلام حضور ۲۰۰ کودک فلسطینی در بازداشتگاه های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم سالانه بین ۷۰۰ تا هزار کودک فلسطینی را بازداشت می‌کرده اما از آغاز سال ۲۰۱۵ این آمار بیشتر شده و به حدود ۲ هزار نفر در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

حتی بر اساس گزارش ها و تصاویر منتشره در بین بازداشتی های فلسطینی در زندانی های اسرائیل نیز نوزدانی وجود دارند که مجبور هستند به خاطر ادامه بازداشت مادران خود همراه با هم در زندان باشند.

کودک کشی تل آویو

در هفتم مهر ماه و هفته گذشته نیز رژیم صهیونیستی دست از اقدام کودک کشی خود برنداشت و به دنبال تعقیب شماری از کودکان فلسطینی در بیت لحم از سوی نظامیان این رژیم یک کودک ۷ ساله فلسطینی به نام ریان سلیمان هنگام فرار به خاطر سقوط از ارتفاع و ایست قلبی به شهادت رسید.

کودک کشی تل آویو

همه این اقدامات رژیم صهیونیستی در حالی انجام می شود که سازمان ملل متحد، زیرمجموعه های آن، سازمان های مدافع حقوق بشروکشورهای غربی به خصوص آمریکا و انگلیس به عنوان حامیان همیشگی و بدون چون و چرای رژیم صهیونیستی که اکنون یکی از صفات معروف آن " کودک کشی " است، همواره در برابر این جنایت ها سکوت اختیار کرده و هیچ اعتراضی نسبت به آن انجام نمی دهند ولی در مورد مشابه همه امکانات خود را بسیج کرده تا بتوانند به اهداف مورد نظر خود برسند.

نظر شما