شناسهٔ خبر: 56406121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز:

طرح نصب لاستیک و فنر ضربه‌گیر در باکس‌های زباله اجرا می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری از اجرای طرح نصب لاستیک و فنر ضربه‌گیر در باکس‌های زباله به صورت پایلوت در یکی از مناطق شهر تبریز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، جواد صدیقی با اعلام این مطلب اظهار کرد: با توجه به شکستگی و آسیب رسیدن به تایرهای باکس زباله در هنگام تخلیه و جاگذاری این باکس‌ها به دلیل وزن زیاد، نصب لاستیک و یا فنر ضربه‌گیر برای تایرهای باکس زباله یکی از راهکارها برای کاهش آسیب به باکس‌های زباله است.

وی افزود: تعمیر و نوسازی تایر باکس زباله در سطح شهر هزینه زیادی را برای مدیریت شهری ایجاد می‌کند که در صورت موفقیت اجرای آزمایشی طرح نصب لاستیک و فنر ضربه‌گیر، انتظار می‌رود کاهش قابل توجه بار مالی از قبیل هزینه‌های تعمیر و تعویض تایرهای باکس‌های زباله را شاهد باشیم.

صدیقی گفت: در حال حاضر بالغ بر چهار هزار باکس زباله در سطح شهر تبریز موجود است که اگر بتوانیم خرابی و آسیب‌دیدگی‌های این باکس‌ها را کاهش دهیم، شاهد کاهش قابل اعتنای هزینه نگهداری و نوسازی این باکس‌ها خواهیم بود.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار تبریز اظهار کرد: استفاده از فنر و لاستیک در باکس‌های زباله با کاهش آسیب به این باکس‌ها، از خسارت به بیت المال که سالیانه مبالغ هنگفتی را شامل می‌شود، جلوگیری خواهد کرد.

نظر شما