شناسهٔ خبر: 56378308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در استودیو ایلنا مطرح شد/ قسمت پایانی

تشکیل کارگروه ویژه برای فعالیت آنلاین در اتاق تعاون قزوین/ آموزش و پرورش با محیط کار بیگانه است+فیلم

رئیس اتاق تعاون استان قزوین گفت: فعالیت اقتصادی و فروش آنلاین یکی از اهداف اتاق تعاون است، این نوع ارائه خدمات متناسب با نیازهای آینده بوده و در این راستا یک کارگروه ویژه در اتاق تشکیل شده و برنامه ریزی‌های مختلف صورت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روح الله زارعی با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم درباره جایگاه میانجی اتاق تعاون در رابطه با کسب و کارهای خرد و کلان گفت: اتاق تعاون چون سرمایه سالار نیست در صنایع کوچک و سبک، تولیدات دامی و کشاورزی بسیار پررنگ است و تعاونی‌ها را برای نزدیک‌تر شدن به بازار هدف هدایت می‌کند که این موضوع در حوزه محصولات کشاورزی هم رقم خورده است.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین ادامه داد: در زمینه‌های کشاورزی و دامی مشاوره‌های مختلفی ارائه شده و با این بازاریابی و مشاوره عملی، دلال‌ها حذف شده و سود بیشتری به تولیدکننده می‌رسد و باتوجه به خرد بودن فعالیت اقتصادی تعاونی‌ها، نقش مشاوره از اهمیت بالایی برخوردار است و در آسیب نرسیدن به این بخش‌ها تاثیر دارد.

وی درباره حمایت از فعالیت‌های اقتصادی به صورت برخط عنوان کرد: در توزیع آنلاین کالا در قزوین برنامه‌ای در حال تنظیم شدن است و حتی برای تعاونی‌های مصرف هم برنامه ریزی شده تا خریدار بدون مراجعه حضوری به فروشگاه‌ها نیاز خود را تهیه کنند.

ظرفیت بالای قزوین برای تشکیل تعاونی‌ها

این مسئول درباره ظرفیت‌های اتاق تعاون استان گفت: تعاونی‌هایی که در استان تشکیل شده بیش از سه هزار مورد است اما واقعیت این است که تعداد تعاونی‌های فعال بین 700 تا 800 تعاونی است.

وی عنوان کرد: روستاهای ما در گذشته نقش پررنگی در استان داشتند و باتوجه به وجود روستاهای زیاد و فرهنگی و دانشگاهی بودن قزوین، می‌توان گفت ما استانی دانش‌پرور و نیرو پرور هستیم و با در کنار هم قرار دادن این ظرفیت‌ها می‌توان به تشکیل تعاونی‌های بیشتر و دانش بنیان امیدوار بود و در سال جاری بویژه در بخش روستایی از شکل‌گیری تعاونی‌ها استقبال شده است.

زارعی درباره ظرفیت‌های گذشته استان برای حوزه کشاورزی گفت: در گذشته 25 میلیون متر معکب آب شاهرورد به قزوین تخصیص داده شده بود که فکر نمی‌کنم بیشتر از10 تا 11 میلیون متر مکعب جذب شده باشد که قطعا مقصر آن مسئولین وقت استان بودند، این امر آسیب بسیار زیادی به ما وارد کرده و کشاورزی به 30 درصد رسانده است.

بیکاری در قزوین یک معضل نیست

وی درباره آینده پیش روی اتاق تعاون گفت: یکی از وظایف ما برنامه ابلاغ شده از سمت دولت است که تاکنون این برنامه مدون محقق شده است، در حال حاضر هم در اتاق تعاون نقاط آسیب پذیر جامعه رصد شده تا طبق آن برنامه ریزی شود.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر بیکاری در قزوین وجود ندارد و تولیدی‌های ما به نیروی کار نیاز دارند اما به دلیل پایین بودن دستمزدها و نوع سیستم آموزشی کارگری وجود ندارد.

وی ادامه داد: نیروی که آموزش و پرورش تعلیم می‌دهد یقه سفید هستند و برای کار در کارخانه نیست، جوانان ما در مدرسه و دانشگاه طوری تربیت می‌شوند که با محیط کار بیگانه است و آموزش‌ها صرفا تئوری است، مرغداری‌ها و دامداری‌های ما اگر نیروی کار افاغنه نباشند تعطیل می‌شود، ما با آموزش علوم پایه نیروها را برای مهاجرت تربیت می‌کنیم،نباید این تصور وجود داشته باشد که همه باید پشت میز نشین باشند، نیاز داریم این نگرش اصلاح شود.

زارعی گفت: اگر دولت‌ها براساس قانون سهم 25 درصدی تعاونی‌ها را در اختیار این بخش و ابزار کار را در اختیار جوانان قرار دهند هم تعاونی شکوفا شده و هم بیکاری و مفاسد اجتماعی از بین خواهد رفت.

حجم ویدئو: 106.11M | زمان ویدئو: 00:16:33
mp4

نظر شما