شناسهٔ خبر: 56335666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش: سنگر دفاع از مسیر علم می‌گذرد

بیرجند - ایرنا - معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: تقارن مهر با هفته دفاع مقدس یادآوری این موضوع مهم است که فقط سنگر دفاع تغییر کرده و از مسیر علم و آگاهی می‌گذرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عبدی روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید و زنگ ایثار و مقاومت که همزمان با سراسر کشور در دبیرستان مصلی‌نژاد بیرجند برگزار شد افزود: دنیا در دوران جاهلیت قرار دارد و تفاوتش با دوران قبل این است که در گذشته همه می‌دانستند که نمی‌دانند اما الان فکر می‌کنند که می‌دانند و سخت‌تر از جهالت اولیه است.

وی گفت: بستر خطرناکی که دشمن از آن استفاده می‌کند، جهالت ثانی است و استکبار جهانی به دنبال این نوع از جاهلیت بوده به همین خاطر این همه بمباران داده و اطلاعات روی ما اتفاق می‌افتد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: این جاهلیت خطرناک‌ترین نوع آن است و راه‌حل آن به گفته ابن سینا این است که بگوییم "من نمی‌دانم و باید حقیقت‌جویی کنم".

وی افزود: جبهه آخرالزمانی بین جهل و عقل است و اکنون تیر و تفنگ به کار نمی‌آید و خودشان هم می‌دانند اگر با ما به مرحله تیر و تفنگ برسد، کارشان تمام است.

عبدی گفت: تصویری که آمریکا از خودش ساخته آن چیزی نیست که در رسانه‌ها نشان می‌دهند و سربازان آنها کسانی هستند که وقتی گیر می‌افتند از شدت ترس، اختیار از دست می‌دهند لذا استکبار جهانی می‌داند که در جنگ نظامی باخته است.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مختص به یک وزارتخانه نیست بلکه سند تحول تربیتی جمهوری اسلامی است که همه باید در تحول این جریان تربیتی نقش‌آفرین باشند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: در این عرصه فتنه زیاد است و دیدید در این چند روز ناجوانمردانه چه بر سر نیروهای انتظامی آوردند و چقدر گرد و خاک کردند لذا برای اینکه این فتنه را درک کنیم باید بدانیم چطور تصمیم بگیریم.

وی افزود: شهید همت می‌گوید "وقتی‌ فتنه اتفاق افتاد و دوست و دشمن را نشناختید، ببینید دشمن کجا را می‌زند حق همان جا است".

عبدی خاطرنشان کرد: این فتنه‌ها تمامی ندارد و هرچه به ظهور نزدیک می‌شود، فتنه‌ها بیشتر خواهد شد.

همزمان با برگزاری آیین بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه مصلی‌نژاد بیرجند که استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی نیز حضور داشتند، زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی نواخته شد.

نظر شما