شناسهٔ خبر: 56312453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده نیروی زمینی ارتش: نیروهای مسلح ایران در تولید انواع تسلیحات راهبردی بی‌نظیر هستند

سنندج- ایرنا- فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز نیروهای مسلح ایران اسلامی در تولید انواع تسلیحات راهبردی در جهان بی نظیر هستند و بر خلاف کشورهای منطقه، در این زمینه به بیگانگان نیازی ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سرتیپ کیومرث حیدری روز پنجشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان کردستان در سنندج اظهار داشت: نیروهای مسلح کشورمان برخلاف کشورهای منطقه که به انبار مهمات و سلاح آمریکا تبدیل شده‌اند آنچه را که نیاز داشته باشند خود تولید می‌کنند که نشان از توانمندی و بالندگی این نیروها است.

وی اضافه کرد: امروز نیروهای مسلح ایران اسلامی به درجه‌ای از آمادگی، خودکفایی و بازدارندگی رسیده‌اند که هیچ کشوری جرات تعرض به کشورمان را ندارد و این جای بسی افتخار برای ملت و رهبری است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: نیروهای مسلح کشورمان در سه مورد، تفاوت در رهبری نیروها، تفاوت در مشروعیت آنان و تفاوت در ماموریت، با نیروهای مسلح دیگر کشورها متمایز هستند، ضمن اینکه فرماندهی نیروهای مسلح ایران از رهبری با مشروعیت الهی برخوردار است.

امیر سرتیپ حیدری تاکید کرد: زمانی دشمن سفاک ایران اسلامی یعنی استکبار جهانی، فکر حمله به کشورمان را داشت اما امروز به واسطه آمادگی نیروهای نظامی و انتظامی، وجود اتحاد و همبستگی و رهبری فرزانه، نه تنها جرات تعرض به خاک ایران را ندارد، بلکه تحت تعقیب نیروهای مسلح کشورمان، روز به روز از منطقه فاصله می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وارث اقتدار و عزت شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هستیم، ادامه داد: امروز مکلف هستیم پرچمی را که از دست شهدا گرفته‌ایم، با دادن جان و سر به همرزمان خود تقدیم و از تمامیت ارضی کشور و ولایت فقیه دفاع کنیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ایران اسلامی به واسطه امامت امت و رهبری بی بدیل رهبر معظم انقلاب که تا این لحظه کشتیبان خوب و بی نظیری برای هدایت جامعه بوده، در اوج اقتدار و عزت به سر می برد.

سرتیپ حیدری، سپاهی و ارتشی را یک روح واحد در دو جسم توصیف کرد و اظهار داشت: صدام جنایتکار به عنوان مدیر اجرایی برنامه‌های ابرقدرت شرق و غرب و ۴۳ کشور، قصد ساقط کردن نظام اسلامی را داشت که در همان چند ماه اول جنگ تحمیلی، شکست خورد.

وی مکتب اسلام، امامت امت و رهبری خردمندانه امام راحل و همراهی ملت ایران را سه عامل پیروزی ایران در مقابل رژیم بعث دانست و گفت: اگر می خواهیم راه را گم نکنیم باید به شهدا اقتدا کرده و پشت سر ولایت فقیه که نماد مجسم صراط مستقیم است، حرکت کنیم.

امیر سرتیپ دوم حمیدرضا رحمت‌پور فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ کردستان هم در این آیین گفت: در ادامه راه شهدا و ایثارگران، امروز نیروهای مسلح استان کردستان در اوج صلابت و آمادگی رزمی هستند که خار چشم دشمنان و مایه امید مردم کشورمان است.

در این مراسم یگان‌های نمونه نیروهای مسلح استان کردستان از مقابل جایگاه رژه رفتند و توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

از ۳۱ شهریور تا ششم مهر ماه به هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

نظر شما