به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر کشور عصر دوشنبه در این مراسم اظهار کرد: اقدامات خوبی در مشهد در نوسازی و بازسازی ناوگان صورت گرفته است.
احمد وحیدی افزود: حمل و نقل عمومی از مهمترین نیازهای شهری است و باید به این زیرساخت توجه شود.
وی خاطر نشان کرد: شهرداری مشهد در قامت شهرداری قوی است و در موضوعات مختلف در سطح ملی می توان روی ظرفیتهای این کلانشهر حساب کرد.
وحیدی ادامه داد: شهرداری مشهد در ایام اربعین نیز خدمات شایانی ارائه کرد که امیدواریم این فعالیت ها در مناسبتهای مختلف ادامه یابد.
شهردار مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: سال گذشته تعداد اتوبوسهای فعال در مشهد، هزار و ٣٠٠ اتوبوس بود که از سال گذشته تاکنون ١١٣ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شده است.
سید عبدالله ارجائی خاطر نشان کرد: برای تکمیل ناوگان اتوبوسرانی در مشهد ٢ هزار و ۵٠٠ دستگاه اتوبوس نیاز است و تلاش می شود تا پایان این دوره مدیریت شهری تعداد ناوگان افزوده شده به یک هزار دستگاه افزایش یابد.
وی با بیان اینکه حمل و نقل عمومی از موضوعات اساسی کلانشهرهاست که باید توسعه یابد، گفت: میدل باسهایی که امروز شاهد رونمایی از آنها در مشهد هستیم، از نظر عرض و ارتفاع هم اندازه اتوبوس های معمولی هستند و طول آنها هشت و نیم متر است که سه و نیم متر کوتاه تر از اتوبوس های معمولی است.
ارجائی بیان کرد: این میدل باس ها دارای ٢ در و کف کوتاه و همچنین مجهز به رمپ ویژه معلولان هستند که برای خرید هر دستگاه از آنها حدود ٢ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی با اشاره به اجرای خطوط مترو در مشهد نیز افزود: در خط یکم مترو که در حال بهره برداری است، ۶٠ دستگاه واگن دیگر نیاز است و نیازمند حمایت دولت برای واردات واگن هستیم.
شهردار مشهد اضافه کرد: ۶ هزار میلیارد تومان نیز برای تکمیل بخش اول خط سوم قطار شهری نیاز است که در این خصوص نیز نیازمند حمایت دولت و افزایش سقف انتشار اوراق مشارکت به هزار و ۴٠٠ میلیارد تومان در سال جاری هستیم.
به گزارش ایرنا، هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد فعال است.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا بهجا میشوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.
اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهور وقت به مشهد، این خط با خط یکم قطار شهری مشهد در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهرهبرداری شد.
وزیر کشور همچنین عصر امروز از قرارگاه خدمت رسانی زائران دهه آخر صفر در مشهد با همراهی استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد بازدید کرد.
نظر شما