شناسهٔ خبر: 56267420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آغاز بهره‌برداری از ۳۰ دستگاه میدل باس با حضور وزیر کشور در مشهد

با حضور وزیر کشور ۳۰ دستگاه میدل باس شهرداری مشهد وارد چرخه خدمات‌رسانی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس ، این میدل‌باس‌ها از نظر عرض و ارتفاع هم اندازه اتوبوس‌های معمولی هستند اما طول آنها هشت و نیم متر است که سه و نیم متر کوتاه‌تر از اتوبوس‌های معمولی است.این خودروهای جدید دارای دو درب، کف کوتاه هستند و رمپ ویژه معلولان و سقفی با ارتفاع دو متر و 70 سانت هستند.

برای خرید هر دستگاه میدل‌باس مبلغی حدود دو میلیارد و 850 میلیون تومان هزینه شده است که مورد استقبال مردم به‌ویژه در حاشیه شهر قرار گرفته است.

شایان ذکر است؛ با توجه به اهداف مدیریت شهری برای کاهش میانگین عمر ناوگان اتوبوس در مشهد، توافق‌نامه تأمین 900 دستگاه اتوبوس نیز منعقد شده است.

احمد وحیدی امشب در آیین بهره‌برداری از 30 دستگاه میدل‌باس که با حضور شهردار مشهد، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار داشت: از زحمات بسیار خوب شهردار و شورای شهر مشهد در بازسازی و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی تشکر می‌کنم، یکی از ضرورت‌های شهری، حمل‌ونقل ساده، روان، ایمن و ارزان است.

وی ادامه داد: در صورتی که امروز، این ظرفیت‌های مشهد نبود، زائران دچار مشکل می‌شدند اما امروز به خوبی از ظرفیت‌های این شهر استفاده می‌کنند.

وزیر کشور افزود: این اقدامات باید با قدرت ادامه پیدا کند ما نیز هرقدر بتوانیم، حمایت‌های لازم را به عمل می‌آوریم تا بتوانید اقدامات و برنامه‌های خود را هرچه زودتر و سریع‌تر انجام دهید.

وحیدی بیان کرد: شهرداری مشهد حضور خیلی خوبی در اربعین حسینی داشت و این مساله نشان می‌دهد امروز شهرداری مشهد در قامت یک شهرداری قوی و قابل اتکا درآمده که می‌توان در موضوعات مختلفی حتی در سطح ملی، روی آن حساب باز کرد، این امر بسیار ارزشمند است هرچند از شهرداری مشهد کمتر از این نیز انتظار نداریم.

نیازمند کمک دولت هستیم

در این مراسم شهردار مشهد گفت: به‌منظور توسعه حمل‌ونقل عمومی در این شهر نیازمند کمک دولت هستیم.

سید عبدالله ارجائی افزود: امیدوارم این راه پر افتخار خدمت به مردم، زائرین و مجاورین حضرت امام رضا (ع) با سرعت، دقت و کیفیت کامل ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: یکی از مسایل اساسی در کلان‌شهرها، حمل‌ونقل عمومی است؛ در مشهد الرضا(ع) حمل‌ونقل عمومی در چهار مد در حال اجرا است.

شهردار مشهد افزود: ظرفیت تاکسیرانی حدود 12 هزار تاکسی در سطح شهر است و ما نیاز به بازسازی و نوسازی پنج هزار تاکسی دیگر داریم که توافقی با وزیر صمت در حال انجام است که از وزیر کشور نیز درخواست کمک در این زمینه داریم.

ارجائی تصریح کرد: بر این اساس می‌توانیم یک خط اعتباری از یکی از بانک‌ها داشته باشیم و در کنار آن اجازه نوسازی و بازسازی پنج هزار تاکسی به ویژه تاکسی‌های هیبریدی را داشته باشیم.

شهردار مشهد بیان کرد:  از سال گذشته تاکنون 83 دستگاه در یک مرحله و هم اکنون 30 دستگاه میدل‌باس اضافه شده و 27 دستگاه از محل تبصره 18 کاملاً بازسازی شده است که انصافا کار خیلی خوبی است و از حمایت‌های شما تشکر می‌کنیم.

ارجائی ضمن اشاره به اینکه دو هزار و 500 دستگاه اتوبوس برای سرویس‌دهی خوب به زائرین و مجاورین حضرت آقا در مشهد نیاز داریم، خاطرنشان کرد: از وزیر کشور درخواست دارم در این زمینه از ما حمایت کنند همچنین طی دو هفته گذشته تفاهم‌نامه خرید 900 دستگاه اتوبوس امضا شد و امیدواریم در صورت آزاد شدن منابع مالی آزاد از محل اوراق و منابع داخلی شهرداری بخش اول را قبل از سال پایان امسال از شرکت سازنده تحویل بگیریم.

وی اضافه کرد: امروز به‌منظور آغاز به کار رسمی 30 دستگاه میدل‌باس در خدمت شما هستیم که روز اربعین وارد شهر شدند و یک بار سرویس رایگان روز اربعین را تجربه کردند.

شهردار مشهد ضمن اشاره به مترو به عنوان مد سوم حمل‌ونقل شهر مشهد گفت: دو خط مترو فعال وجود دارد؛ مشکل اصلی در خط یک واگن است و این تنها خط منحصر به فرد کشور است که نوع واگن‌های آن سبک است و در حال حاضر 60 واگن کم داریم که درخواست کمک برای واردات داریم.

ارجائی با تاکید بر اینکه تولید داخل در این زمینه وجود ندارد، بیان کرد: در خط دو مشکل آنچنانی نداریم ولی در فاز یک خط سه به طول 6 کیلومتر می‌توانیم باب‌الجواد علیه السلام را به پایانه مسافربری امام رضا (ع)، فرودگاه بین‌المللی و راه‌آهن متصل کنیم.

وی ادامه داد: این پروژه 9 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از این مقدار سه هزار میلیارد تومان تامین اعتبار شده و نیاز به 6 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه داریم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور این مقدار با نظر بر اینکه 50 درصد سهم دولت و 50 درصد سهم شهرداری تصویب شد و به این ترتیب که شهرداری دو هزار میلیارد تومان از محل اوراق، دو هزار میلیارد تومن نفت و دو هزار میلیارد تومان نقد به پروژه تزریق کند.

ارجائی گفت: برای امسال سهم اوراق مترو مشهد هزار و 400 میلیارد تومان است که سازمان شهرداری‌ها تاکنون هزار میلیارد تومان برای پیش‌بینی کرده‌اند که درخواست افزایش آن را داریم تا بتواند به تعهد خود به مردم و شورای شهر پایبند باشیم و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 1403 این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/282/ن

نظر شما