شناسهٔ خبر: 56263663 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین قدیمی | لینک خبر

نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۱ اعلام شد + لینک مشاهده نتایج

داوطلبان کنکور با مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org برای کسب اطلاع از وضعیت قبولی خود در دانشگاه‌ها اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین؛ نتایج نهایی آزمون سراسری ۱۴۰۱ در دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از باآزمون و پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی «بدون آزمون») امروز در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد. تمامی داوطلبانی که در کنکور امسال شرکت کرده و اقدام به انتخاب رشته کرده بودند، می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org برای کسب اطلاع از وضعیت قبولی خود در دانشگاه‌ها اقدام کنند.

تمامی پذیرفته شدگان از هفته آینده براساس جدول زمانی که توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد، باید برای ثبت نام به دانشگاه‌های خود مراجعه کنند.

لینک مشاهده نتایج کنکور ۱۴۰۱

امسال بیش از یک میلیون و ۱۵۷هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی شدند که از بین آن‌ها حدود ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرش می‌شوند. همچنین از این ۵۳۰ هزار نفر پذیرفته شده نهایی حداقل ۳۰۳ هزار نفر بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش خواهند شد.

مشاهده اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۱

در رشته پزشکی تعداد ۹ هزار و ۷۰۰ داوطلب، در رشته دندانپزشکی ۱۹۰۰ نفر و در رشته داروسازی هم ۱۴۰۰ داوطلب در دوره‌های روزانه، شبانه، مناطق محروم و دانشگاه آزاد پذیرش خواهند شد و به طور کلی ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر در سه رشته پرطرفدار علوم پزشکی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پذیرفته می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما