شناسهٔ خبر: 56261333 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اعلام برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مازندران/ از بهره‌برداری ۲۲۷ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی تا افتتاح ۱۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی

فرمانده سپاه کربلا از برگزاری ۵ هزار برنامه‌ گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: بهره‌برداری ۲۲۷ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دفاع مقدس کارخانه انسان‌سازی بود، در آن برهه از زمان انسان‌های با غیرت از دفاع مقدس دفاع کردند که هر چه از آن برای نسل‌ سوم و چهارم گفته شود کم است.

وی با بیان اینکه وظیفه ما امروز این است که دفاع مقدس را به شایستگی روایت کنیم، افزود: امروز بیش از گذشته نیاز به وحدت و همبستگی ملی داریم و روایت یاد و خاطره شهدا مسکنی واقعی برای از بین بردن آسیب‌های جامعه است.

فرمانده سپاه کربلا با گرامیداشت چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس با شعار محوری «ما مقاوم هستیم» در راستای تحقق شعار سال، تصریح کرد: به‌مناسبت هفته دفاع مقدس، سپاه کربلا برای گرامیداشت این هفته بالغ بر ۵ هزار برنامه‌ مختلف را در دستور کار قرار داده است.

مسلمی اضافه کرد: ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در مازندران از پنج شنبه ۳۱ مهر ماه آغاز  می‌شود و تا پایان هفته ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه امسال دو روز زودتر از سال‌های گذشته در روز سه شنبه ۲۹ شهریور ماه وارد هفته دفاع مقدس می‌شویم که رزمایش سپاس را با حضور هزار و ۲۰۰ تیم مشکل از نهادهای مختلف داریم، بیان کرد: رویداد ملی (قهرمان شهیدم) در این ایام تدارک دیده شده است، برنامه زیست شهیدانه، اکرام حسنی، بهشت‌گردی، قاب ماندگار، طبیب ایثار، ستارگان هدایت، نهضت وصیتنامه خوانی شهدا، مسابقه پویش در فضای مجازی، نشست‌های بصیرتی و غیره در حال اجرا است.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به برپایی رزمایش سپاس از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه از مقابل سپاه استان، تصریح کرد: فضاسازی محیطی در سطح محلات و شهرستان‌ها، دیدار و سرکشی از خانواده‌های ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید، تجلیل از ۶۰ هزار رزمنده دفاع مقدس از دیگر برنامه‌ها است.

مسلمی اظهار کرد: در طول ایام هفته دفاع مقدس برنامه‌های مستمری را با تشکیل گشت‌های رضویون داریم که ۲۲۷ پروژه عمرانی محرومیت‌زدایی با صرف هزینه ۱۱۹ میلیارد تومانی در این هفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: افتتاح ۱۰۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی با صرف اعتبار ۳.۵ میلیارد تومانی، ارائه خدمات اجتماعی، توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی، توزیع ۳هزار بسته لوازم التحریر و ۱۰۰ وسیله آموزشی از جمله تبلت، توزیع جهیزیه و لوازم زندگی به تعداد ۱۰۰ سری، اعزام هزار گروه جهادی به مناطق محروم و غیره از جمله دیگر برنامه‌های این هفته است.

فرمانده سپاه کربلا، رژه نیروهای مسلح، عطرافشانی مزار شهدا، اجرای طرح آبروی محله با برگزاری یادواره شهید، برپایی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی، برگزاری پیاده‌روی خانوادگی، سخنرانی پیش از خطبه، برگزاری رزمایش کمک مومنانه و تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و گفت: ویزیت رایگان پزشکان در مناطق محروم، نواختن زنگ ایثار و مقاومت، اجرای سرود ایثار و شهادت، دیدار با خانواده‌های شهید سلامت، دیدار و تجلیل از نخبگان علمی و بسیجی، بازدید از آسایشگاه جانبازان، همایش کشاورز با همکاری بسیج مهندسین، برگزاری مسابقه پیامکی دفاع مقدس، یادواره شهدای دانش آموزی، اجرای برنامه (به نیابت برادر شهیدم) کاری از بسیج جامعه پزشکی آمل با هدف ارائه خدمات رایگان به بیماران، بازدید از پارک موزه دفاع مقدس به همراه قهرمانان، برگزاری کارگاه آموزشی سواد رسانه‌ای، دیدار با بچه‌‌های آسمانی، برگزاری مسابقه کشوری کشتی از ۶ الی هشتم مهر ماه، شروع بازسازی رزمایش عملیات والفجر هشت و غیره از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

نظر شما