شناسهٔ خبر: 56255762 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توضیحات پلیس درباره دستگیری مهسا امینی در پارک طالقانی/ عدم رعایت شئونات در معابر عمومی جرم است

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره ماجرای فوت مهسا امینی توضیحات جدیدی داد.

صاحب‌خبر -

سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری ضمن ابراز همدردی با خانواده امینی توضیحاتی در خصوص حادثه رخ داده برای مرحومه مهسا امینی اظهار کرد: این حادثه برای ما هم ناگوار بود و آرزو می‌کنیم هیچ گاه شاهد چنین حوادثی نباشیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: روز سه شنبه هفته گذشته این خانم به همراه سه خانم و ۲ آقای دیگر در پارک طالقانی در حال گشت و گذار بودند، همکارانم به آن سه خانم دیگر تذکر دادند، رعایت کردند اما این خانم مراعات نکرد.

وی افزود: همکارانم این خانم را به مقر انتظامی هدایت کردند و به خانواده وی اعلام کردند که لباس مناسب بیاورید و بعد از برگزاری کلاس آموزشی وی را در اختیار خانواده اش قرار خواهیم داد.

رحیمی گفت: این نفرات از جمله خانم امینی به کلاس آمدند، تا استاد به کلاس بیاید و مراحل و مقدمات برگزاری این کلاس انجام شود، خانم امینی از جای خود بلند شده و از همکارم سوال کرد که وضعیت من چه ایرادی دارد؟ همکار بنده نیز به وی اعلام کرد که وضعیت لباس و شلوار شما ایراد دارد که پس از این موضوع حال مهسا بهم‌ می خورد و پس از این واقعه تیم پزشکی مستقر در محل به بالین وی حاضر شده و اقدامات احیا را آغاز می‌کنند.

وی افزود: آنچه که وظیفه ما برای نجات جان یک انسان که در مقر انتظامی حضور داشته با سرعت و در کمترین زمان انجام شد. پس از ارجاع مهسا به بیمارستان کسری، بهترین پزشکان را بر بالین وی حاضر و اعلام کردیم تمام اقدامات لازم با هزینه پلیس انجام شود.

رئیس پلیس تهران تصریح کرد: عدم رعایت شئونات در معابر عمومی جرم مشهود و پلیس به عنوان ضابط مسئول برخورد با این جرم است.

سردار رحیمی در واکنش به اینکه ملاک پلیس برای پوشش بانوان و عدم حضورشان در مقر پلیس امنیت اخلاقی چیست، گفت: خانم‌ها باید بدانند که ملاک پوشش برای یک خانم به چه صورتی است، اینکه خانمی لباسی بپوشد که تمام بدنش مشخص شود که کار درستی نیست.

وی گفت: ماموران گشت ارشاد به دوربین‌های البسه خود مجهز هستند اما در این مورد فاقد دوربین بودند.

سردار رحیمی تصریح کرد: در تهران روزانه ۱۵ تا ۱۷ هزار مراجعه کننده به مقر‌های پلیس اعم از پلیس آگاهی، کلانتری و ... داریم.

گشت امنیت اجتماعی و اخلاقی ایجابی کار می‌کند

سردار رحیمی ادامه داد: پلیس یکی از مجموعه‌هایی است که بیشترین ارتباط را با مردم دارد. مردم برای تأمین خواسته‌های خود به طور مرتب و با توجه به تنوع مأموریتی که بر عهده پلیس است به مجموعه آن مراجعه می‌کنند.

وی گفت: گشت امنیت اجتماعی و اخلاقی کار ایجابی می‌کند و حتی کسانی هم که شئونات را رعایت نکنند، خلاف مرتکب شده اند مثل خلاف رانندگی.

سردار رحیمی افزود: تهمت‌های ناجوانمردانه ای به پلیس زده شده و ما واگذار به زمان پل صراط می‌کنیم؛ مگر می‌شود امنیت جامعه را تعطیل کرد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: ۹۰ درصد کسانی که توسط گشت ارشاد، ارشاد می‌شوند فقط به آنها تذکر داده می‌شود و ۹ درصد داخل ون تذکر گرفته و یک درصد به مقر منتقل می‌شوند.

سردار رحیمی درباره برگزاری کلاس های توجیهی توضیح داد: پلیس به عنوان ضابط عام قانون موظف است با کشف حجاب برخورد کند و براساس آیین نامه موظف به برگزاری کلاس است.

وی درباره ملاک پوشش از نظر پلیس گفت: هر کشوری قانون خودش را دارد، مردم باید بدانند که ملاک حجاب در اماکن عمومی چیست و باید رعایت کنند. همانطور که در فرانسه اگر روسری سرشان باشد به آنها خدمات ارائه نمی‌شود. هر شهروند باید قانون را رعایت کند.

نظر شما