شناسهٔ خبر: 56249737 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پاسداشت هفته دفاع مقدس در مازندران

سردار ملکی: بیش از ۳۵۰۰ ویژه برنامه، هفته دفاع مقدس در استان اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در حاشیه  نشست با خبرنگاران ،با اشاره به تدوین سه هزار و ۵۰۰ ویژه برنامه‌ هفته دفاع مقدس در استان گفت : ویژه برنامه های چهل و دومین سالگرد دفاع مقدس با تشکیل و راه اندازی ۱۶ کمیته در قالب ۴۳ ستاد و با شعار ما مقاوم هستیم در قالب آیین های مختلف اجرا می‌شود.

سردار عبدالله ملکی با بیان اینکه همه ساله آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس 31 شهریور تا هفتم مهر برگزار می شود، افزود: پاسداشت دفاع مقدس در مازندران امسال از 29 شهریور آغاز می شود که ویژه برنامه 29 شهریور،دیدار با خانواده معظم شهدا و سی ام شهریور ، تکریم یک میلیون پیشکسوت  سراسر کشورکه سهم مازندران 60 هزار نفر از این مجموع است ،  خواهد بود.

سردار ملکی با اشاره به اینکه رسانه در تبیین نشر و ارزش‌های دفاع مقدس نقش بسزایی دارد و دفاع مقدس برای پاسداری از اهداف و ارزش‌های اسلامی و تبیین و روایتگری این دوران ضروری است، برپایی میز خدمت، نمایشگاه، دیدار با جانبازان، مسابقات فرهنگی و ورزشی، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، نشست‌های بصیرتی را از جمله برنامه‌ها عنوان کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ، با بیان اینکه در آغاز هفته دفاع مقدس، ۳۰ کتاب ویژه شهدا و ایثارگران رونمایی و ۲۰ کتاب صوتی نیز عرضه می‌شود، بازسازی عملیات ثامن الائمه را از جمله برنامه‌ها در نشتارود تنکابن اعلام کرد و گفت: زنگ دفاع مقدس، ایثار و مقاومت نیز در مدارس استان نواخته می‌شود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس مازندران همچنین به ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان اشاره و خاطرنشان کرد: برخی از مراکز فرهنگی در کشور با گذشت۲۰ سال از آغاز ساختشان ،هنوز کامل نشده و بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس نیز ۱۲ سال قبل آغاز شده است.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ؛امسال هفت میلیارد تومان بودجه ملی برای ساخت مرکز دفاع مقدس تخصیص یافت و هشت میلیارد تومان نیز بودجه استانی درنظر گرفته شد که این میزان برای ساخت این مرکز ناکافی است.

وی تصریح کرد: با توجه به تورم موجود؛ مرکز و موزه فرهنگی دفاع مقدس نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و این مرکز در قالب سه  مرحله در دست اجراست.

مازندران در کارنامه هشت سال دفاع مقدس ، بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید ، ۳۳ هزار و ۱۳۷ جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.

<div id="video-display-embed-code_8548177"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3579651/8548177?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما