شناسهٔ خبر: 56239460 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مقایسه انواع پژو پارس و بررسی قیمت پژو پارس

صاحب‌خبر -

بدون شک در ایران یکی از محبوب‌ترین خودروها، پژو پارس است. پس از پژو 405، ایران خودرو تصمیم به تولید مدل جدیدی از خودروهای پژو گرفته بود که در نهایت تولید پرشیا استارت زده شد و پس از چندین سال هنوز ایرانیان به این خودروی خوش رکاب علاقه دارند.

حتما می‌دانید که انواع مختلفی از پژو پارس در چند سال گذشته به بازار معرفی شده و به دلیل کیفیت مناسب طرفداران زیادی دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با تفاوت‌های این مدل‌ها و هر آنچه که باید در این باره دانست، آشنا کنیم.

انواع پژو پارس

از سال 80 تا به امروز پژو پارس در خط تولید ایران خودرو قرار دارد. در سال‌های اول تولید این خودرو، پیشنهاد صادر شدن آن به عربستان وارد بود که پس از کش و قوس فراوان مجوز صادر شدن آن کسب نشد. در این راستا احتمال تغییر نام خودرو به سفیر وجود داشت که با لغو شدن آن، نام پژو پارس باقی ماند. از انواع این خودرو می‌توان به پژو پارس معمولی، اتوماتیک، LX TU5 و ELX اشاره کرد که در ادامه به مقایسه این مدل‌ها خواهیم پرداخت.

پژو پارس معمولی (پژو پارس سال)

اگر شما نیز تصمیم بر خرید پرشیا دارید، لازم است در مورد نمونه‌های مختلف اطلاعات جامعی کسب کنید. پژو پارس معمولی را شاید با نام پژو پارس سال می‌شناسید.

مشخصات فنی پژو پارس سال

موتوری که مهندسین ایران خودرو در این ماشین از آن بهره برده‌اند، مربوط به خودرو پژو 405 است. پیشرانه این خودرو 1.8 لیتری بوده و به 4 سیلندر مجهز می‌باشد و کد معرف این پیشرانه XU7JP/L3 است. قدرت موتور این خودرو 100 اسب بخار و 6000 دور در دقیقه است. همچنین از توانایی‌های این پیشرانه می‌توان به گشتاور شش هزار نیوتن متر با سه هزار دور بر دقیقه اشاره کرد.

این خودرو از یک گیربکس 5 دنده‌ای بهره می‌برد تا نیروی موتور را به چرخ‌ها منتقل کند. حداکثر زمانی که این خودرو می‌تواند به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، 11 ثانیه و معرف شتاب آن است. از نظر مصرف سوخت نیز این خودرو در هر صد کیلومتر حدود 9.1 لیتر بنزین مصرف می‌کند. پژو پارس سال یا همان پژو پارس معمولی امکاناتی نظیر داشبورد جدید، آینه‌های جانبی برقی و راهنمادار، کلیدهای کنترل روی فرمان و سنسور دنده عقب نیز دارد.

55632

پژو پارس اتوماتیک

در سال 89 یکی دیگر از نمونه‌های پژو پارس با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به بازار معرفی شد. این خودرو را از اولین تولیدات داخلی خودرو با دنده اتومات است و از نظر فنی با LX مشابهت بسیار زیادی دارد. بهتر است با مشخصات فنی این خودرو نیز بیشتر آشنا شوید.

مشخصات فنی پژو پارس اتوماتیک

این خودرو از موتور TU5 که در ابتدا متعلق به پژو 206 تیپ پنج بود، بهره‌مند است. پیشرانه این خودرو 1.6 لیتری و دارای 4 سیلندر می‌باشد. مهم‌ترین ویژگی این خودرو گیربکس 4 سرعته بوده که از پژو 206 تیپ 5 برگرفته شده است. بیشترین توان برای این موتور 108 اسب بخار قدرت بوده و گشتاور 142 نیوتن متر دارد. حداکثر زمانی که این خودرو می‌تواند به صد کیلومتر را طی کند، 15 ثانیه بوده و میزان مصرف سوخت 8.15 لیتر در هر صد کیلومتر گزارش شده است. به دلیل دنده اتومات بودن این خودرو افراد زیادی علاقه‌مند به خرید این مدل از پژو پارس هستند.

5563

پژو پارس LX

اگر به دنبال خودرویی با طول عمر بالا هستید، بهتر است امکانات و مشخصات پژو پارس LX را نیز در نظر داشته باشید. این مدل از بهترین خودروهای ایران خودرو است و به دلیل خوش نام بودن طرفداران زیادی دارد. از نظر مشخصات فنی با پژو پارس سال تفاوت‌هایی دارد و همانطور که قبلا اشاره کردیم به پژو پارس اتوماتیک از نظر مشخصات بسیار نزدیک است.

مشخصات فنی پژو پارس LX

موتور این خودرو همانند پژو پارس اتوماتیک TU5 بوده که از نظر قدرت و گشتاور دقیقا همان موتور است. برای رسیدن از سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت، حدود 13.2 ثانیه زمان لازم است. شتاب کلی خودرو مناسب است. از نظر مصرف سوخت نیز مصرف پایین تری از هر دو مدل که در بالا اشاره شد، دارد. 7.6 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف سوخت این خودرو می‌باشد. بیشترین سرعت این خودرو 190 کیلومتر بر ساعت است. از نظر راحتی و دیگر مشخصات خودروی مناسب و به همین دلیل در کشور، این مدل محبوب‌تر است.

از آپشن‌های این خودرو می‌توان به رینک‌های آلومینیومی با سایز 15 اینچ، سنسور دنده عقب و آینه‌های بغل راهنمادار اشاره کرد. از دیگر ویژگی‌های این خودرو لازم است به سیستم صوتی فوق العاده آن که به موبایل هندزفری مجهز است، اشاره کنیم. سیستم ترمز ضد قفل ABS، ترمزهای چهار چرخ دیسکی، تهویه مطبوع اتومات، سیستم مولتی پلکس و ... از دیگر ویژگی‌های این خودرو بوده که طرفداران زیادی به خود جذب کرده است.

پژو پارس ELX

در سال 82 خودرویی تیز پا به بازار معرفی شد که موتور آن از زانتیا گرفته شده بود. این خودرو با نام پژو پارس ELX وارد بازار شد. بدون هیچ تردیدی می‌توان گفت که این خودرو از مدل معمولی پژو پارس سرتر است. پر شتاب بودن و لوکس بودن این خودرو یک امتیاز ویژه بوده که در ادامه به بررسی مشخصات فنی آن می‌پردازیم.

مشخصات فنی پژو پارس ELX

یکی از پر شتاب‌ترین خودروهای داخلی میان رده همین خودروی پارس ELX است که صفر تا 100 آن، 9 ثانیه بوده و هم چنین مصرف سوخت ترکیبی آن 6.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است. پیشرانه پژو پارس ELX با کد XU7J4P/L4 شناخته شده و قادر به تولید 110 اسب بخار قدرت خالص در 5500 دور است. ناگفته نماند که این خودروی بسیار سریع توانایی تولید 155 نیوتن متر گشتاور در 4250 دور در دقیقه را دارد که این نیرو توسط گیربکس 5 دنده‌ای به چرخ های جلویی خودرو انتقال می‌یابد.

همان‌گونه علاقه‌مندان به خودرو می‌دانند، شرکت پژو پارس ELX در سال 1392 قرار دادن موتور زانتیا در این خودرو را متوقف نموده و از آن پس تا سال 1396، موتور 1905 سی سی XUM را به عنوان قلب اصلی ماشین در این خودرو ها تعبیه نمود. درست است که پیشرانه XUM حجم بسیار بیشتری نسبت به XU7J4P/L4 دارد اما این موضوع را باید در نظر داشت که توان خروجی و شتاب کمتری نسبت به XUM دارا است.

2215

قیمت پژو پارس در CAR.IR

انتخاب یک مرجع مناسب برای خرید خودرو، یکی از مهم‌ترین پارامترهای خرید آن است. فرصتی پیش آمده تا از طریق اینترنت قیمت خودروهای مختلف را از برخی مراجع جویا شوید. شما با مراجعه به سایت CAR.IR به راحتی می‌توانید مقایسه قیمت انواع پژو پارس را انجام دهید و یک تصمیم درست برای خرید بگیرید. قیمت پژو پارس سال با توجه به اوضاع اقتصادی مملکت در حال حاضر به عنوان یک ماشین مناسب، بسیار ایده‌آل است.

جمع بندی

در بین خودروهایی که در دو دهه اخیر در کشور تولید و وارد بازار شده‌اند، پرشیا یا همان پژو پارس بیش از همه محبوب‌تر و پرطرفدار بوده است. تنوع پژو پارس یکی از عللی است که این خودرو هنوز در بازار وجود دارد که انواع آن به پژو پارس معمولی، اتوماتیک، LX و ELX اشاره و مشخصات فنی آن‌ها را ذکر کردیم. یکی از برترین مراجع و منبع برای خرید پرشیا و دیگر خودروها سایت CAR.IR است که به راحتی می‌توانید با مراجعه به آن از قیمت انواع خودروها اطلاع یابید.

برچسب‌ها:

نظر شما