شناسهٔ خبر: 68255964 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آخرین وضعیت ایجاد اپلیکیشن تاکسیرانی در تهران/ رصد آنلاین این خودروها در شهر

ايسنا : مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران آخرین وضعیت ایجاد اپلیکیشن تاکسیرانی را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران جزئیات پلتفرم هوشمند تاکسیرانی تهران را تشریح کرد و گفت: فعالیت تمام تاکسی‌های پایتخت به صورت آنلاین در سامانه رصد می‌شود. شادی مالکی در مورد آخرین وضعیت ایجاد اپلیکیشن تاکسیرانی با بیان اینکه در حال حاضر نظارت هوشمندی بر نحوه فعالیت و تردد تاکسی‌های شهر تهران وجود ندارد، گفت: در حال حاضر فعالیت و عملکرد تاکسی‌ها به روش‌های سنتی و با بازدیدهای میدانی رصد می‌شود.

فعالیت تمام تاکسی‌ها به صورت آنلاین در سامانه رصد می‌شود

وی با بیان اینکه شهرداری تهران بر اساس مصوبه شورای شهر می‌بایست سامانه ای بر خط برای هوشمندسازی نظارت بر تاکسی ها طراحی می‌کرد، گفت: پلتفرمی در شهرداری تهران در قالب یک سیستم AVLS (سیستم موقعیت یاب خودرو)،‌ در حال طراحی است که بر اساس این پلتفرم فعالیت تمام تاکسی‌ها به صورت آنلاین در سامانه رصد می‌شود که بر این اساس کنترل بهتری بر روی خدمات رسانی تاکسی‌ها خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تأکید بر اینکه این پلتفرم آماده است و به زودی ثبت نام تاکسیرانان آغاز می‌شود، گفت:‌ بر اساس زمان بندی انجام شده بعد از ثبت نام رانندگان تاکسی، در این پلتفرم  این طرح به صورت آزمایشی در یک یا دو خط تاکسیرانی به صورت پایلوت اجرا و بعد از آن به کل سطح شهر تسری می‌یابد و گام‌های بعدی درباره این پلتفرم متعاقبا اعلام خواهد شد.

مالکی با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات تاکسیرانی عدم امکان پایش و رصد عملکرد تاکسی‌هاست، افزود: از ۸۰ هزار تاکسی پایتخت ۶۴ هزار تاکسی کارنامه فعال دارند و این آمار نشان می‌دهد که مابقی تاکسی‌ها به هر دلیلی فعالیت نمی‌کنند و بر همین اساس لازم بود که برای اولین بار در شهرداری تهران سامانه بر خط تاکسی‌ها فعالیت کند و از هفته آینده ثبت نام تاکسی‌ها آغاز می‌شود و در نیمه دوم شهریورماه این پلتفرم هوشمند به بهره برداری می‌رسد.

آغاز ثبت نام رانندگان تاکسی در پلتفرم هوشمند از هفته آینده  

وی در پاسخ به این سوال که این پلتفرم چه زمانی رونمایی می شود؟ اظهار کرد: فرآیند ثبت نام رانندگان از هفته آینده به صورت رسمی آغاز می شود و بعد از آن اطلاع رسانی در مورد روند فعالیت در این پلتفرم صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما