شناسهٔ خبر: 56208738 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۲

زارع به جمع ۴ نفر برتر صعود کرد

آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان با غلبه بر حریفان به جمع 4 نفر برتر مسابقات کشتی قهرمانی جهان در بلگراد صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان از امروز (۲۴ شهریور) به میزبانی شهر بلگراد کشور صربستان در ۴ وزن نخست آغاز شد که از کشورمان هم محمد نخودی در ۷۹، حسن یزدانی در ۸۶ کیلو و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم حضور دارند.   

بر این اساس در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۳ به صفر مقابل ژی وی دنگ دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان از چین به پیروزی رسید.
زارع در دور سوم هم ۱۰ به صفر الکساندر خوتسیانیوسکی از اوکراین را مغلوب کرد و راهی نیمه نهایی شد. ملی پوش ۱۲۵ کیلوگرم ایران در نیمه نهایی با برنده کشتی کانادا و ترکیه مصاف خواهد داد.  
 
پیش از این، در وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد کشورمان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۱۰ به صفر مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی به برتری دست یافت. یزدانی در دور سوم و مرحله یک چهارم نهایی هم ۱۱ به صفر (امتیاز عالی) بر سباستین جزیرزانسکی از لهستان غلبه کرد و به جمع ۴ نفر برتر راه یافت.  
کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران برای صعود به دیدار پایانی با برنده کشتی بوریس ماکویف اسلواک و تارزان مایسورادزه از گرجستان مسابقه می‌دهد.  
 
 
در وزن ۷۹ کیلوگرم هم، محمد نخودی در دور نخست در یک کشتی نفس گیر با نتیجه ۷ بر ۶ مقابل یاکوب شیخ جمال کشتی گیر روسی الاصل از رومانی به پیروزی رسید. وی در دور بعد به مصاف دولگون آلتانزول از مغولستان می‌رود.
 
در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی سر وزن نرسید و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

نظر شما