شناسهٔ خبر: 56199675 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیر ستاد لشکر حسین(ع) در شهرداری تهران در گفتگو با شبستان:

اجرای آئینی تعزیه، نقالی و تئاتر از سوی ۴ موکب در مسیر پیاده روی اربعین شهر تهران

فاطمیان پور از راه اندازی ۴ موکب سیار هنری و آیینی با مشارکت معاونت هنری ارشاد خبر داد و گفت: در مسیر پیاده روی از میدان امام حسین تا حرم عبدالعظیم حسنی این ۴ موکب آئین هایی مثل تعزیه، نقالی، تئاتر به صورت متحرک اجرا خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

علی رضا فاطمیان پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و  دبیر ستاد لشکر حسین(ع) در شهرداری تهران  درباره ویژه برنامه های این ستاد برای بانوان در راهمیمایی جاماندگان اربعین در شهر تهران به خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان گفت:  پیاده روی جامادگان اربعین در شهر تهران امسال نهمین سال خود  را پشت سر می گذارد؛ در این مراسم آیینی شیفتگان ابا عبدالله الحسین (ع) که فرصت حضور در راهپیمایی اربعین در کشور  عراق را نداشتند  از میدان آیینی امام حسین تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی راهپیمایی خواهند کرد؛  یکی از تفاوت های راهپیمایی در شهر تهران با راهپیمایی اربعین در عراق  حضور بارز  بانوان مکرمه شهر تهران در مسیر است.

 

دبیر ستاد لشکر حسین(ع) در شهرداری تهران  از راه اندازی ۲۲  موکب ام البنین در مسیر پیاده پیاده روی اربعین در شهر تهران خبر داد و گفت:  در مسیر پیاده روی اربعین به دلیل حضور پر رنگ بانوان در راهپیمایی لازم بود تمهیداتی برای راحتی و استراحت آنها اندیشده شود در همین راستا از میدان امام حسین(ع)تا حرم حصرت عبدالعظیم ۲۲ موکب راه اندازی شده است، در کنار این موکب ها غرفه هایی برای کودکان و نوجوانان ایجاد شده تا  آتها بتوانند  از خدماتی که در این غرفه ها ارایه می شود استفاده کنند.

 

فاطمیان پور اظهار کرد:  مشارکت زنان در موضوعات اجتماعی بسیار زیاد است در همین راستا از بانوانی که علاقمند به مشارکت در پویش نذر اربعین هستند دعوت کردیم تا   در صورت تمایل با شماره ۱۸۳۷ در بخش نذورات و طبخ آن شرکت کنند. افراد با تماس به شماره ۱۸۳۷ براساس نیاز موکب، مسافت مسیر و درخواست خود آدرس موکب را دریافت می‌کنند تا بتوانند در روز راهپیمایی اربعین در طبخ و پخش نذری مشارکت داشته باشند. در همین مسیر ۱۴ کانون ایجاد کردیم تا کسانی که تماس میگیرند به این کانون ها متصل شوند .
 

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران  از ساخت ۳۰ هزار عروسک دست ساز برای اهدا به کودکان در راهپیمایی جاماندگان خبر داد  و گفت: هفته گذشته ۲هزار نفر از بانوان داوطلب در میدان امام حسین(ع) برای ساخت دست سازه‌هایی نمدی ویژه کودکان گرد هم  آمدند و ۳۰ هزار عروسک به نام‌های حنیف و حنیفا توسط بانوان داوطلب تولید  شد که این محصولات در مسیر راهپیمایی روز اربعین بصورت رایگان به کودکان شرکت‌کننده اهدا می شود.
 

دبیر ستاد لشکر حسین(ع) در شهرداری تهران درباره تمهیدات شهرداری تهران برای ارایه خدمات به راهپیمایان اربعین در شهر تهران گفت: وظیفه ما در این حوزه تسهیل گری است ؛ در واقع شهرداری تهران مسیر پیاده روی را آماده می کند و خدماتی مثل برداشتن موانع شهری، شستشوی خیابان ها،  اورژانس، آتشنشانی را ارایه می دهد و هماهنگی های برای بازگشت زایران با مترو، اتوبوس و تاکسی ارایه می کند .  

 

فاطمیان پور تصریح کرد:  تمام تلاش ما این بوده که راحتی راهپیمایان در مسیر پیاده روی را فراهم کنیم تا آنها آسان تر قدم بردادند و این اتفاق مگر با هماهنگی با دستگاه های دیگر  در شهر تهران امکانپذیر نبوده است.

 

دبیر ستاد لشکر حسین(ع) در شهرداری تهران از راه اندازی ۴ موکب سیار هنری و آیینی با مشارکت معاونت هنری ارشاد خبر داد و گفت:  در مسیر پیاده روی از میدان امام حسین تا حرم عبدالعظیم حسنی این ۴ موکب آئین هایی مثل تعزیه، نقالی، تئاتر به صورت متحرک اجرا خواهند کرد.

 

پایان پیام/32

نظر شما