شناسهٔ خبر: 56146092 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

سوژه

صاحب‌خبر -
پاسخ پیروانی به اتهام مهاجری:
 به عمرم یاد ندارم به رختکن داوران رفته باشم

محمدرضا مهاجری سرمربی نفت مسجدسلیمان در نشست خبری پس از بازی با پرسپولیس عنوان کرد: «کجای فوتبال مدیر تیم مقابل اجازه پیدا می‌کند به رختکن داوران برود؟ آقای خلیفه سلطان (ناظر بازی) چرا اجازه دادی پیروانی به رختکن داوران برود و آنها را تحت فشار بگذارد؟ از ما 2 امتیاز را دزدیدند و این سخت است.» این ادعا با پاسخ افشین پیروانی مدیر تیم فوتبال پرسپولیس مواجه شد و او گفت: «نه برای این بازی بلکه به عمرم به یاد ندارم که به رختکن داوران رفته باشم. اول و وسط و آخر بازی هم نداشته است. اینکه بیاییم فرافکنی کنیم، حاشیه درست کنیم یا اطلاعات غلط به مردم بدهیم که پیروانی به رختکن داوران رفت، کار درستی نیست. داور اشتباه کرد ولی دلیل ندارد که من به رختکن آنها بروم. این یک تهمت ناروا است.» همچنین باشگاه پرسپولیس نسبت به اتفاقات بازی با نفت واکنش نشان داد و اعلام کرد: «پرسپولیس از داوری ضرر می‌کند اما تیم طلبکار از داور، حریفی است که به واسطه جریان‌هایی در فضای مجازی، قصد دارد چیز دیگری را القا کند. آقای مهاجری، سرمربی تیم حریف به چه حقی به خود اجازه داده راجع به مدیر تیم پرسپولیس اینگونه صحبت کند؟ ما ضرر کردیم، آن وقت شما طلبکارید؟ به گواه افراد حاضر در ورزشگاه و داوران و ناظر بازی، هیچ فردی از باشگاه پرسپولیس حتی به سمت رختکن داوران هم نرفت. همین صحبت آقای مهاجری فضای مسمومی را به وجود آورده که ایشان با تهمت خود آغازگر آن بوده‌اند. باشگاه پرسپولیس از این مربی شکایت کرده و باید پاسخگوی تهمت ناروای خود باشد و حداقل حالا که متوجه شده‌ آمار غلط به او داده‌اند، شهامت عذرخواهی را داشته باشد.»

درخواست باشگاه استقلال از فدراسیون فوتبال
 به اشتباهات داوری ورود کنید

باشگاه استقلال به عملکرد داوران در شش هفته ابتدایی لیگ برتر اعتراض کرد و خواستار ورود مدیران ارشد فدراسیون به این موضوع شد. این باشگاه اعلام کرد: «اعتراض و نگرانی خود از روند داوری‌های ۶ هفته گذشته لیگ برتر را که موجب تغییر نتایج بازی‌ها و خدشه به عدالت و انصاف شده‌ اعلام می‌کنیم. مطمئناً ادامه این روند موجب ضربه به رقابت منصفانه در لیگ خواهد شد. علاج این مشکل و مسأله با VAR خواهد بود که باید با سرعت توسط مسئولان دنبال شود.» در ادامه آمده است: «باشگاه استقلال پس از بازی با پیکان اعتراض خود را به قضاوت ضعیف داور مسابقه اعلام کرد که به گواه همه کارشناسان، حق با این باشگاه بود. متأسفانه در دیدار مقابل نساجی نیز اشتباهات داور مسابقه به ضرر استقلال بود و علاوه بر سوت‌های نادرست در برخی صحنه‌ها، حداقل یک پنالتی مسلم استقلال در این مسابقه گم شد.»

خسروی: با این اعتراض‌ها، تمرکز کولینا هم کم می‌شود

هفته ششم از مسابقات لیگ برتر در حالی برگزار شد که این هفته هم همانند هفته‌های گذشته داوران اشتباهاتی داشتند که این اشتباهات باعث اعتراض تیم‌ها شد. به خصوص در دیدار پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان که به گمان کارشناسان داوری 2 پنالتی برای 2 تیم گرفته نشد. علی خسروی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره اعتراض تیم‌ها به قضاوت داوران در مسابقات لیگ برتر، اظهار داشت: «فوتبال و داوری‌ها هماهنگ با هم هستند و هیچ کدام بالاتر از دیگری نیست. درصد اشتباهات داوری همیشه 20 درصد بوده و 80 درصد سعی کرده‌اند خوب قضاوت کنند.» او گفت: داور دیدار نفت - پرسپولیس چند اشتباه داشت و خودمان هم می‌گوییم اشتباه کرد. اعتراض به داوری همیشه بوده اما وقتی صدای داوران درمی‌آید چه کسی گوش می‌دهد؟ نیمکت تیم‌ها خیلی شلوغ است و برای یک اوت 15 نفر بلند می‌شوند و اعتراض می‌کنند. اعتراض‌ها و هجمه‌ها به داوری زیاد است. باید به داوران کمک کنیم. وقتی اعتراض‌ها زیاد باشد، تمرکز داور پایین می‌آید. شما کولینا هم باشید و مدام اعتراض بشنوید، تمرکزتان کم می‌شود.»

نظر شما