شناسهٔ خبر: 56138275 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انجام بیش از ۳۴۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی اردبیل

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: ۳ هزار و ۴۶۳ مورد بازرسی از مراکز توزیع و عرضه استان مورد بازرسی قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

هاشم علایی گفت: نظارت بر مراکز عرضه و فروش، یکی از وظایفی است که اداره کل استاندارد استان به موازات کنترل خطوط تولید و نظارت بر کالا‌ها در محل تولید، اجرا می‌کند.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل ضمن بیان این مطب که اداره کل استاندارد استان در راستای نظارت مستمر بر عرضه کنندگان کالا‌های مشمول استاندارد اجباری، از ابتدای سال جاری و حتی در ایام تعطیلی، انجام بازرسی و نظارت بر اصناف را دنبال کرده است گفت: از اول سال جاری با همکاری شرکت بازرسی تائید صلاحیت شده استان بازرسی‌ها از واحد‌های صنفی در تمامی شهرستان‌های استان صورت گرفته و اطلاعات آن در سامانه یکپارچه نظارت بر اجرای استاندارد، بارگزاری شده است.

علایی با اشاره به این مطلب که در مجموع ۱۶۸ مورد کالای فاقد نشان استاندارد در زمینه‌های شیمیایی، غذایی و کشاورزی، مکانیک و فلزشناسی و برچسب انرژی طی بازرسی‌های به عمل آورده، مشاهده شده است.

او می‌گوید: علاوه بر اقدام قانونی و برخورد با عرضه کنندکالا فاقد نشان استاندارد یا مظنون به جعل علامت استاندارد، با استان تولید کننده و اتاق اصناف استان جهت جلوگیری از توزیع و خرید و فروش این کالا‌ها نیز مکاتبات و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل گفت: در این مدت ۵۹ نمونه از فرآورده‌های تولیدی سایر استان‌ها از سطح بازار و مراکز عرضه و فروش استان نمونه برداری و در آزمایشگاه‌های تائید صلاحیت شده، مورد آزمون قرار گرفته است که بررسی نتایج نمونه‌های آزمون شده حاکی از انطباق ۲۹ مورد و مغایرت ۱۴ مورد از آن‌ها با استاندارد‌های ملی بوده و ۱۶ مورد نیز در مرحله انجام آزمون مربوطه می‌باشد.

علایی در پایان به هم استانی‌ها یادآور شد در صورت مشاهده موارد مغایر با استاندارد در بازار، می‌توانند موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۷ و یا با ارسال پیامک رایگان حاوی کد استاندارد درج شده در زیر علامت استاندارد به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷، از اعتبار و اصالت کالا اطلاع حاصل نمایند.

 

نظر شما