شناسهٔ خبر: 56132397 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

گرایی، نجاتی و ساروی در جمع صعودکرده‌ها؛

کشتی قهرمانی جهان| صعود ۳ فرنگی‌کار ایرانی به نیمه‌نهایی/ حسرت بزرگ برای پشتام!

رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان با پی‌گیری مبارزات ۴ وزن دوم کشتی فرنگی ادامه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مراحل نخست تا یک‌چهارم نهایی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد با پی‌گیری مبارزات شاگردان محمد بنا در اوزان ۶۳، ۶۷، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم از حوالی ساعت ۱۳:۰۰ ظهر تا ۱۷:۰۰ عصر امروز صورت گرفت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم، علی‌رضا نجاتی دارنده مدال برنز جهان، در دور نخست به مصاف احمت اویار از ترکیه رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید. نجاتی در دور دوم برابر عبدالمحمد پاپی، فرنگی‌کار سابق ایران که اکنون برای کشور آلمان مسابقه می‌دهد، به روی تشک رفت و در شرایطی که تا ۱۰ ثانیه مانده به پایان مبارزه ۴ بر ۳ عقب بود، ۴ امتیاز گرفت و در نهایت با نتیجه ۷ بر ۴ به پیروزی دست یافت. نجاتی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف سیوبانوف دارنده مدال طلای جهان رفت که با نتیجه ۵ بر ۳ به پیروزی رسید. وی در نیمه‌نهایی به مصاف لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان خواهد رفت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم، محمدرضا گرایی، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک بعد از استراحت در دور نخست، در یک‌هشتم نهایی مقابل آمانتور اسماعیل‌اف از قرقیزستان در تایم نخست با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف هان سو ریو دارنده مدال طلای جهان رفت که با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی رسید.

در وزن ۸۲ کیلوگرم، پژمان پشتام دارنده مدال برنز جهان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۲ بر یک کارپت چالیان از ارمنستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف یاروسلاو فیلچاکوف رفت و با نتیجه ۵ بر ۲ شکست خورد و به نیمه‌نهایی نرسید.
 
در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک، پس از استراحت در دور نخست مقابل فلیکس بالدائوف از نروژ به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۸ بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد که در این مرحله در برابر رستم آساکولوف از ازبکستن قرار گرفت که ۵ بر صفر به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی راه یافت.
 
همچنین در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست و در وزن ۸۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده در مرحله شانس مجدد مقابل بارتلمی تشوشا از کنگو ۹ بر صفر به برتری رسید و به دیدار رده‌بندی رفت. علیزاده برای کسب مدال برنز امشب یکشنبه برابر علی چنگیز از ترکیه قرار خواهد گرفت.
 
بیشتر بخوانید؛
 

 

نظر شما