شناسهٔ خبر: 56131858 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

طلسم شکست؛ قهرمان کشتی المپیک فینالیست شد

محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم با برتری مقابل حریف گرجستانی به فینال پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رقابت‌های پنج وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ساعت ۱۳ امروز (یکشنبه)  با برگزاری مسابقات مقدماتی وزن‌های ۶۳، ۶۷، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم در سالن ورزشگاه اشتارک آرنا شهر بلگراد صربستان آغاز شد.

مسابقات مرحله نیمه نهایی نیز از ساعت ۱۹ به وقت ایران آغاز شد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به با نتیجه ۹ بر صفرامانتور اسماعیل‌اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت.

وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر صفر هان سو ریو دارنده مدال طلای جهان از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گرایی دراین مرحله جانی ختسوریانی از گرجستان را در همان ۳ دقیقه نخست با نتیجه ۸ بر صفر شکست داد و به فینال راه یافت.

گرایی نخستین فینالیست کشتی فرنگی ایران در پیکارهای جهانی صربستان است.

علیرضا نجاتی به فینال نرسید
 
نماینده وزن ۶۳ کیلوگرم ایران با شکست مقابل نایب قهرمان جهان از گرجستان از رسیدن به فینال رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان بازماند.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های ۴ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، علیرضا نجاتی نماینده وزن ۶۳ کیلوگرم ایران و دارنده مدال برنز جهان، در دیدار نیمه نهایی برابر لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان ۲۰۲۱ به میدان رفت و در پایان با نتیجه نزدیک ۲ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. نجاتی با این باخت راهی دیدار رده‌بندی شد و فردا شب(دوشنبه) برای کسب مدال برنز به روی تشک خواهد رفت.

 نجاتی پیش از این در دور نخست مقابل احمت اویار از ترکیه ۵ بر صفر به برتری رسید. وی سپس برابر عبدالمحمد پاپی، فرنگی کار سابق ایران که در حال حاضر برای کشور آلمان مسابقه می‌دهد، به روی تشک رفت و در شرایطی که تا ۱۰ ثانیه مانده به پایان مبارزه ۴ بر ۳ عقب بود، ۴ امتیاز گرفت و در نهایت با نتیجه ۷ بر ۴ به برتری رسید. نجاتی در مرحله یک چهارم نهایی نیز مقابل ویکتور سیوبانو دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۱ از مولداوی ۵ بر ۳ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد.

محمدرضا گرایی در ۶۷ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم، دیگر نمایندگان ایران در ۴ وزن دوم هستند که تا دقایقی دیگر در مرحله نیمه نهایی به ترتیب مقابل جونی ختسوریانی از گرجستان و آرتور الکسانیان از ارمنستان به روی تشک می‌روند.
پژمان پشتام دیگر نماینده ایران در ۴ وزن دوم در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۸۲ کیلوگرم مقابل فیلکاچوف از دانمارک ۵ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.

همچنین در ادامه رقابت‌های ۴ وزن نخست و در وزن ۸۷ کیلوگرم، ناصر علیزاده برای کسب مدال برنز امشب یکشنبه برابر علی چنگیز از ترکیه قرار می‌گیرد.

پیش از این روز گذشته پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در ۷۲ و محمد علی گرایی در ۷۷ کیلوگرم از دور مسابقات حذف شدند.

ساروی باز هم از پس قهرمان المپیک بر نیامد
 
محمدهادی ساروی در مرحله نیمه نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم در پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی جهان با شکست برابر حریف نامدار ارمنستانی از صعود به فینال بازماند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های پنج وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان از ساعت ۱۳ امروز (یکشنبه)  با برگزاری مسابقات مقدماتی وزن‌های ۶۳، ۶۷، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم در سالن ورزشگاه اشتارک آرنا شهر بلگراد صربستان آغاز شد.

مسابقات مرحله نیمه نهایی نیز از ساعت ۱۹ به وقت ایران آغاز شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر فلیکس بالدوف از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۷ بر صفر رستم آساکولوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ساروی در مرحله نیمه نهایی به مصاف آرتور الکسانیان دارنده طلا و نقره المپیک و پنج مدال حهان از ارمنستان رفت و در نهایت با نتیجه ۳ بر یک مغلوب حریف با تجربه خود شد و از صعود به فینال بازماند تا فردا برای کسب مدال برنز به مصاف حریف خود برود.

پیش از این محمدرضا گرایی با پیروزی برابر حریف گرجستانی به عنوان تنها فینالیست در ۸ وزن برگزار شده این شانس را دارد تا نخستین طلای تیم ایران در این مسابقات و دومین طلای قهرمانی جهان خود را کسب کند.

علیرضا نجاتی هم در نیمه نهایی وزن ۶۳ کیلوگرم مغلوب لری ابولادزه گرجستانی شد و به مبارزه رده‌بندی راه یافت تا فردا برای کسب مدال برنز به مصاف حریف خود برود.

پژمان پشتام نیز در وزن ۸۲ کیلوگرم همانند پویا دادمرز در ۵۵ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در ۷۲ کیلوگرم و محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم از دور رقابت‌ها حذف شد.

تا لحظاتی دیگر ناصر علیزاده برای کسب مدال برنز در وزن ۸۷ کیلوگرم باید به مصاف حریف ترکیه‌ای برود.

نظر شما