شناسهٔ خبر: 56116750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره استاندارد شهرستان خبر داد:

آغاز بررسی درج کد شناسایی مصنوعات طلا در قالب گشت مشترک بروجرد

زهره گودرزی

رئیس اداره استاندارد بروجرد از آغاز طرح بازرسی مصنوعات طلا در شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

ندا مقدم حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به‌منظور جلوگیری از توزیع و عرضه مصنوعات طلای خارجی و بر اساس دستورالعمل کنترل و نظارت بر مصنوعات طلا و فلزات گران‌بها، کارشناسان این اداره اقدام به بازرسی از واحدهای صنفی مصنوعات طلا کردند.

وی تصریح کرد: درج کد شناسایی مصنوعات طلا مشمول استاندارد اجباری هستند و در این طرح کد شناسایی درج شده توسط واحدهای تولیدی بر روی مصنوع بررسی می‌شود و تاکنون از ۲۲ واحد صنفی طلافروشی سطح شهرستان بازرسی صورت گرفته است.

رئیس اداره استاندارد بروجرد خاطرنشان کرد: کنترل کدشناسایی توسط فروشندگان و خریداران مصنوعات طلا، به کلیۀ واحدهای صنفی عرضه مصنوعات طلا و نیز خریداران مصنوعات طلا الزامی است.

مقدم حسینی اضافه کرد: از هرگونه خرید و فروش مصنوعات طلا بدون کدشناسایی و یا کدهای شناسایی باطل‌شده خودداری کنند.

وی درباره اهمیت درج کد شناسایی بر مصنوعات طلا افزود: درج این کد به‌منظور اطمینان بیشتر و استانداردسازی طلا صورت می‌گیرد تا در صورت ایجاد شبهه و تقلب یا کسر عیار قابل پیگیری باشد.

رئیس اداره استاندارد بروجرد بیان کرد: شهروندان می‌توانند جهت اعتبار کدها را از طریق اتحادیه طلا و جواهر شهرستان محل زندگی ‌خود پیگیری کنند، کدها بیشتر توسط متخصصان و فروشندگان طلا مشخص خواهد شد.

مقدم حسینی ادامه داد: کافی است تنها افراد از درج عیار و کد شناسایی مطمئن شوند و صحت و اصالت این کدها توسط اتحادیه‌ها و سازمان استاندارد بررسی می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما