شناسهٔ خبر: 56105740 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

انتقاد دانش‌آموز زابلی از احمد توکلی: مگر اعضای دیده‌بان شفافیت، مافیای کنکور نیستند؟!

صاحب‌خبر -

یک دانش آموز منطقه محروم زابل در یادداشتی ضمن تشکر از اعضا شورای عالی انقلاب فرهنگی به خاطر مصوبه‌ی کنکور، نوشت که هر کس با مصوبه تغییرات کنکور مخالفت کند مزدور مافیای شیاد کنکور است، چه خودش بداند چه نداند.

در این یادداشت به تجمع‌هایی که این روزها در تهران با سخنرانی احمد توکلی و مجید حسینی در مخالفت با مصوبه‌ی شورای انقلاب فرهنگی انجام شده اشاره کرده و آمده است: «آقای توکلی! کاش، کاش حداقل یک صدم کاری که می‌کنید به خاطر دانش‌آموزهای منطقه محروم باشد، مگر جز این است که اعضای خود این دیده‌بان شفافیت و عدالت، مافیای کنکور هستند؟»

متن کامل یادداشت حسین گلوی، از مخاطبان انصاف نیوز، با عنوان «پیام تشکر از اعضا شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرف دانش آموزان منطقه محروم زابل» در پی می‌آید:

«کمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کثِیرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِینَ / چه بسیار شده که گروهی اندک به یاری خدا بر سپاهی بسیار غالب آمده، و خدا با صابران است»

برای خودمان لازم می‌دانیم از همه اعضا محترم و عادل شورا تشکر کنیم. تصویب مصوبه کنکوری شورا نوید دهنده امید و موفقیت و انگیزه برای ما دانش آموزان منطقه محروم بوده و هست.

چرا ما که، صدایمان به جایی نمی‌رسد باید کنار بکشیم چرا باید بگذاریم مافیای کنکور قدرت نمایی کند چرا باید بگذاریم دانش‌آموزهای کلان شهرها دانش‌اموزهایی که امکانات و تسهیلات بیشتری دارند بر ما غلبه کنند؟ چرا باید بگذاریم آنها راه و انگیزه موفقیت از ما بگیرند؟

مافیای کنکور به شدت برنامه و توطئه‌های مختلفی برای لغو مصوبه انجام داده و می‌دهد؛ مگر همین یک موضوع بر عدالت محور بودن مصوبه شورا تاکید نمی‌کند؟!

به خداوندی خدا که در طول این مدت زمان‌ها مصوبه و قانونی در زمینه کنکور به عدالت نبود به جز مصوبه شورا و این نوید دهنده امید و سرچشمه انگیزه برای ما دانش‌آموزهای منطقه محروم هست.

ما نیاز نداریم به افرادی که تا به حال حتی اسم یکی از شهرهای مناطق محروم به گوششان نرسیده که بخواهند برای ما و به ظاهر به نفع ما و به خاطر ما حرف بزنند.

مگر جز این است که این مافیای کنکور تا به حال فرزندان منطقه محروم را زیر دست و پا له کرده؟! مگر جز این است که در رتبه‌های تک رقمی حتی یک نفر هم از سیستان بلوچستان نیست؟

آهای مافیاهای شیاد کنکور و مافیاهای شیاد مخالف مصوبه عدالت محور شورا و دبیرنماهای دلقک، تا کی می‌خواهید جلوی عدالت را بگیرید؟ تا کی می‌خواهید به دانش‌آموزان ستم کنید؟

عزیزان آیا دانش‌آموز کنکوری وقت و زمان این را دارد که به خیابان‌ها بیاید و اعتراض کند؟ آیا دانش آموز که درس برایش مهم باشد نمی‌تواند خود را با تغییرات کنکور وفق دهد؟ آیا دانش آموزی که درسش برایش مهم باشد و درس و کسب علم برایش دلخواه باشد آیا به خیابان می‌آید و غرق این کارها می‌شود؟! این‌ها دانش‌آموز نیستند، این‌ها دست پروردهای مافیای شیاد کنکور هستند، این‌ها کسانی هستند که مافیای کنکور چشم گوششان را بسته، اینها کسانی هستند که مافیای شیاد کنکور با تحریف واقعیت آنها را از درس دور کرده و می‌خواهد به وسیله آنها به اهداف پلید خود برسد.

اعضا محترم شورا! بدانید و آگاه باشید که مافیای کنکور به شدت در تمام زمینه‌ها علیه مصوبه عمل می‌کند، مگر همین یک مورد به عدالت شورا تاکید نمی‌کند؟

آری این مصوبه به ضرر دانش‌آموزانی هست که در تهران و اصفهان و کلان شهرها… درس می‌خواند، آری این مصوبه به ضرر دانش‌آموزانی است که غرق در پول و مادیات هستند و از لحاظ اقتصادی بهترین شرایط را دارند چراکه اینها از لحاظ اقتصادی درجه بالایی هستند و با شرکت در کلاس‌های کنکوری چند میلیونی که دانش آموزهای منطقه محروم توان آن را ندارند به موفقیت در کنکور می‌رسند، کاری آسان‌تر از این برایشان مگر هست؟ حالا چرا مخالفت نکنند؟! آن‌ها می‌دانند که دیگر با این مصوبه نمی‌شود که فقط با پول پدر و مادر به موفقیت در کنکور رسید بلکه باید تلاش کنند چون می‌دانند که دیگر دانش‌آموزهایی باهوش و با پشتکار مناطق محروم نیز به رقبای آنها اضافه می‌شوند و دلیل مخالفت آنها همین است، تمام.

آقای توکلی! کاش، کاش حداقل یک صدم کاری که می‌کنید به خاطر دانش‌آموزهای منطقه محروم باشد، مگر جز این است که اعضای خود این دیده‌بان شفافیت و عدالت، مافیای کنکور هستند؟ مگر این نیست که بعضی از همین اعضا سالانه میلیاردها تومان از فروش کتاب‌ها به جیب می‌زنند و ای کاش شما و آن اعضا به فکر آخرت‌تان بودید و دروغ گویی و تهمت و تخریب و تحریف واقعیت را از خود دور می‌کردید!

 در آخر خطاب به اعضا محترم!

شورا کوتاه نیاید به خاطر ما دانش‌آموزهای منطقه محروم. تاکید می‌کنم ما محرومان، مایی که صدایمان به جایی نمی‌رسد، مایی که توان نداریم برای خرید کلاس‌ها و آزمون‌های آنچنانی، ما خواهان اجرای دقیق و کامل مصوبه هستیم و دعای خیر ما پشت سر تک تک اعضا شورا هست. بدانید که خدا پشت‌تان هست، بدانید که امیرالمؤمنین علی پشت‌تان هست، چون شما در راه عدل قدم برمی‌دارید.

در آخر می‌خواهم جمله‌ام را با سخنی از تمام دانش‌آموزهای منطقه محروم سیستان و بلوچستان تمام کنم: هر کس با مصوبه تغییرات کنکور مخالفت کند مزدور مافیای شیاد کنکور است، چه خودش بداند چه نداند.

ما نیاز نداریم که مافیای شیاد کنکور و یا نماینده‌ی مجلس که فقط به فکر منافع خود است و یا دانش آموزهایی که دست پرورده و چشم گوش بسته توسط مافیای کنکور به جای ما حرف بزند، حرف ما واضح و روشن است ما خواهان اجرای مصوبه هستیم، ما خواهان عدالت هستیم، ما خواهان راه امیرالمؤمنین علی هستیم، باید به چه زبانی این را بگوییم؟

انتهای پیام

نظر شما