شناسهٔ خبر: 5610113 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نرخ بیکاری زنان ۲ برابر مردان است

خبرگزاری شبستان: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با توجه به شرایط روز نرخ بیکاری زنان تقریبا ۲ برابر مردان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، شهین دخت مولاوردی، معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در حاشیه چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال در جمع خبرنگاران گفت: علیرغم رشدافزون فارغ التحصیلان اشتغال آنها در سال های اخیر از 12 درصد فراتر نرفته و به طور کلی نرخ مشارکت اقتصادی در خوشبینانه حالت به 16 درصد رسیده است.

 

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود استخدام دولتی در کشور به هیچ وجه کشش برای حجم بالای تقاضا در خصوص استخدام وجود ندارد لذا دولت باید برای افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و توانمندسازی اقتصادی زنان تدابیری بیندیشد.

 

مولاوردی تصریح کرد: مذاکرات و جلساتی را با سازمان فنی حرفه ای، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علم و فناوری رییس جمهوری برگزار کرده ایم تا برای دستیابی به این هدف مسیر هموار شود.

 

وی با تاکید بر توانمندسازی گروه های مختلف زنان از طریق آموزش های مهارتی بیان کرد: زنان زندانی، زنان خانه دار روستایی و دانشگاهی همه گروه های هدف هستند تا با شرایط جدید و تغییر و تحولی که در کشور به وجود آمده بر اساس دیپلماسی مهارتی از فرصت ها استفاده شود.

 

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده بیان کرد: باید با سرمایه گذاری که نظام برای دانش آموختگان انجام داده بتوان به نحو شایسته از آنان بهره برداری کرد.

 

به گفته وی، با توجه به وضعیت موجود نرخ بیکاری زنان تقریبا 2 برابر مردان است.

 

پایان پیام/

 

نظر شما