شناسهٔ خبر: 5604801 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده:

رشد 12 درصد نرخ اشتغال زنان در سال های اخیر

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اکنون با توجه به وضعیت موجود، نرخ بیکاری زنان تقریبا دو برابر مردان است.

صاحب‌خبر -
رشد 12 درصد نرخ اشتغال زنان در سال های اخیربه گزارش خبرنگار رفاهی   گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛  شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده روز یکشنبه در حاشیه چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال در جمع خبرنگاران افزود: علیرغم رشد روزافزون تعداد فارغ التحصیلان زن، نرخ اشتغال آنها در سال های اخیر از 12 درصد فراتر نرفته و بطور کلی نرخ مشارکت اقتصادی در خوش بینانه ترین حالت به 16 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود استخدام دولتی در کشور، به هیچ وجه کششی برای این حجم بالای تقاض، برای استخدام وجود ندارد، بنابراین دولت باید برای افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و توانمندسازی اقتصادی زنان تدابیری بیاندیشد.

معاون رییس جمهور افزود: مذاکرات و جلساتی را با سازمان فنی وحرفه ای، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برگزار کرده ایم تا برای دستیابی به این هدف مسیر هموار شود.

مولاوردی با بیان اینکه زنان زندانی، خانه دار روستایی و دانشگاهی همه گروه های هدف هستند، ابراز امیدواری کرد و گفت: با شرایط جدید و تغییر وتحولی که در کشور بوجود آمده، براساس دیپلماسی مهارتی، باید از فرصت ها استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما