شناسهٔ خبر: 56049586 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حضرتی‌پور: نتایج کشتی فرنگی غیرقابل پیش‌بینی است / با شناخت کامل به بلگراد می‌رویم

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با بیان اینکه شرایط این رشته در تورنمنت‌ها، پیکارهای جهانی و المپیک متفاوت و غیرقابل پیش‌بینی است گفت: با آنالیز کامل از رقبای اصلی در صدد هستیم تا خوش رنگ‌ترین مدال‌ را برای کشورمان در بلگراد بدست آوریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان از ۱۰ تا ۱۸ سپتامبر (۱۹ تا ۲۷ شهریور) در شهر بلگراد پایتخت صربستان برگزار می‌شود. بیش از ۸۰۰ کشتی‌گیر از سراسر جهان وارد بلگراد خواهند شد تا در مسابقات قهرمانی جهانی که از ۱۰ سپتامبر در ورزشگاه استارک آرنا آغاز می‌شود، شرکت کنند.

رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۱۹ تا ۲۲ شهریور ماه (۱۰ تا ۱۳ سپتامبر) برگزار می‌شود. در روز نخست، مبارزه‌ وزن‌های ۵۵، ۷۲، ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم، در روز دوم مسابقات ۶۳، ۶۷، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم و در سومین روز نیز رقابت در اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم برگزار خواهد شد.  

بهروز حضرتی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باید اذعان داشت که رقابت‌ها کشتی فرنگی در تورنمنت و مسابقات مهمی همچون جهانی و المپیک بسیار متفاوت است. در کشتی فرنگی تک ستاره‌های زیادی در بین تیم‌های مختلف حضور دارند و به طور قطع مدال‌ها همیشه میان کشورها تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشتی فرنگی در اروپا مخاطب زیادی دارد و برخی کشورها نفرات شاخصی دارند تصریح کرد: همیشه در کشتی فرنگی سوای ایران و روسیه، کشورهایی از جمله جمهوری آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، آلمان، مجارستان و ازبکستان، جزء مدعیان اصلی کسب عنوان تیمی هستند. البته برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز با جذب کشتی‌گیران روسی‌الاصل و یا از کشورهای تازه استقلال یافته شوروی سابق در صدد کسب مدال در پیکارهای جهانی و المپیک هستند. از سوی دیگر تک ستاره‌هایی نیز در برخی کشورها از جمله فنلاند، دانمارک، نروژ حضور دارند که جذابیت این رشته را دوچندان کرده است. تا کنون ۱۲ مرحله اردوی آماده‌سازی را پشت سر گذاشتیم و در تورنمنت‌های مختلف حضور یافتیم و خوشبختانه هیچ کمبودی برای آماده‌سازی تیم ملی وجود نداشت و با آنالیز از رقبا و حریفان، امیدواریم عملکرد خوبی را در بلگراد داشته باشیم.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص محرومیت روس‌ها و پیش‌بینی او از رنگ مدال ملی‌پوشان، توضیح داد: کشتی ورزشی رکوردی نیست که نتیجه آن را از پیش تعیین کنیم بلکه با توجه نفرات و ظرفیت تیم‌ها هیچ‌گاه نمی‌توان پیش‌بینی کرد، چرا که در کشتی فرنگی با حجم نفرات مختلف رقابت‌ها بسیار زیاد و فشرده است.

حضرتی‌پور با اشاره به اینکه تیم جوان و باانگیزه به جهانی بلگراد اعزام شده است، تصریح کرد: این رقابت‌ها می‌تواند پایه‌ای برای موفقیت در جهانی سال آینده و کسب سهمیه المپیک باشد. سرمربی و مربیان تیم ملی پیش از رقابت‌های جهانی با تقسیم کار، کشتی‌گیران حاضر در این رویداد را رصد و ارزیابی کرده‌اند تا شناخت لازم از حریفان احتمالی انجام شود. عدم موفقیت در تورنمنت‌ها را نمی‌توان معیار توان کشتی‌گیران دانست و آنالیز خوبی را نمایندگان کشورمان و حریفان آنان داریم.

وی در پاسخ به این سوال با توجه به تغییر و حضور چند کشتی‌گیر جدید نسبت به جهانی اسلو به بلگراد در اوزان ۵۵، ۶۰، ۸۷ و ۱۳۰ کیلوگرم، آیا این نفرات می‌توانند موفقیت لازم را بدست آوردند گفت: به طور قطع نحوه ارزیابی کادر فنی رقابت مستقیم بود که توانستند این نفرات عملکرد بهتری را از خود به جای بگذارند. به طور مثال ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم ۲ طلای قهرمانی آسیا را بدست آورد و توانست رامین طاهری را پشت سربگذارد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در پاسخ به این سوال که نقطه قوت کشتی فرنگی کشورمان مربوط به چه اوزانی است گفت: ما یک تیم هستیم و به تمامی نفرات ایمان دارم چرا که آنان بهترین و شایسته‌ترین نفرات تیم ملی کشتی فرنگی هستند. با توجه به رقابت‌های تنگاتنگ، مدال‌ها همیشه در این رشته بین کشورها تقسیم می‌شود.

حضرتی‌پور همچنین به شرایط ایده‌آل محمدعلی گرایی نیز اشاره کرد و گفت که مصدومیت وی به طور کامل بهبود یافته و در بلگراد شاهد کشتی‌های زیبای از او خواهیم بود. در حال حاضر کشتی‌گیران از جمله محمدهادی ساروی و امین میرزازاده نیز شرایط بدنی خوبی دارند که می‌توانند نقطه قوت برای کشتی فرنگی به حساب آیند.

ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی:

۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز

۶۰: مهدی محسن‌نژاد

۶۳ کیلوگرم: علیرضا نجاتی

۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی

۷۲ کیلوگرم: محمدرضا مختاری

۷۷: محمدعلی گرایی

۸۲ کیلوگرم: پژمان پشتام

۸۷ کیلوگرم: ناصر علیزاده

۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی

۱۳۰ کیلوگرم: امین میرزازاده

نظر شما