شناسهٔ خبر: 56034859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اجرای حدود ۳ هزار پروژه محرومیت‌زدایی در مازندران

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه از اجرای ۲ هزار و ۸۷۸ پروژه تا به امروز در بخش محرومیت‌زدایی در مازندران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار ضیاء‌الدین حزنی ظهر امروز در آئین تجلیل از فعالان عرصه خدمت رسانی و محرومیت زدایی استان مازندران در سالن غدیر سپاه کربلا با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) که خیر دنیا و آخرت در رسیدگی به محرومان است، گفت: استان سرسبز مازندران با بیش از ۳ میلیون جمعیت  عقب ماندگی در حوزه‌های آب و بهداشت و .. دیده می‌شود که در قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی در تلاش هستیم تا مشکلات مردم و مناطق محروم و صعب‌العبور کم شود.

وی با بیان این مطلب که مازندران در مسئله مساجد دچار محرومیت است، افزود: مازندران نیاز به ۶ هزار مساجد دارد که  در مناطق بالا دست مردم بارها به ساخت  و وجود مسجد اعلام نیاز کردند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در ادامه سخنان خود از اجرای ۲ هزار ۸۷۸ پروژه تا به امروز در بخش محرومیت‌زدایی در مازندران هم خبر داد و اضافه کرد: ۳۲ هزار  و ۶۶۰  پروژه عمرانی در مازندران به سرانجام رسید که برای این پروژه‌ها  ۶۸۸ میلیارد و ۷۵۹ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

حزنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب خاطرنشان کرد: این فقر نیست که مردم را آزار می‌دهد، بلکه اختلاف طبقاتی و  ناعدالتی در توزیع امکانات مردم را آزار می‌دهد.

وی افزود: بیکاری، اعتیاد، طلاق، ناکارآمدی اقتصاد کشور در ظرف ۲۵ سال اخیر و نیز در این سالها آب و خشکسالی از جمله مشکلات کشور و مازندران هم در بخش طلاق دچار مشکل است.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در ادامه با بیان اینکه مردم ایران گنج‌های پنهان هستند، افزود: ایران دارای منابع طبیعی و انسانی عظیمی در دنیا است و برای همین باید سخت کار کنیم، تا مشکلات مردم رفع شود.

حزنی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور باید مردمی شود، تا محرومیت از بین برود و مشکلات حل شود، خاطرنشان کرد: باید محرومیت‌زدایی را در کشور به نتیجه برسانیم.

وی به جنگ نرم دشمن علیه انقلاب و القای ناامیدی و فاصله اندازی مردم بین نظام هم اشاره کرد و گفت: تمام مسؤولیت ها، پست و میزها امتحان مسؤولان است و  آنها باید برای ریشه‌کنی فقر و محرومیت تلاش کنند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در ادامه به گروه‌های جهادی و نقش و اثرگذاری آنها در محرومیت‌زدایی هم اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی آموزش محور برای برخی از مسائل آسیب‌زا کار کنند.

حزنی با اشاره به اینکه پروژه های محرومیت زدایی کوچک و زودبازده است، افزود: گروه‌های دانش‌بنیان، باید با دانش‌های نوین برای رفع محرومیت وارد عمل شوند.

وی با بیان تاکید بر اینکه باید گروه ها ی جهادی در تمام روستاهای محروم مازندران، فعال شوند و پروژه های خرد محرومیت زدایی را به سرانجام برسانند، گفت :در بخش ریشه کنی اعتیاد و ترویج ازدواج آسان باید روستا به روستا عمل شود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با اعلام اینکه سپاه آمادگی کامل برای اجرای پروژه‌های زودبازده در روستاهای محروم را دارد، خاطرنشان کرد: قرارگاه محرومیت زدایی در مسئله  آزادسازی زندانیان و تهیه دیه برای زندانیان جرائم غیرعمد، احداث بیمارستان‌های صحرایی و رسیدگی به نیازهای اولیه مردم روستاهای محروم هم اعلام آمادگی می‌کند.

حزنی با تصریح بر اینکه در کارهای محرومیت زدایی سیستم باید بسیار دقیق و شفاف باشد، اضافه کرد:در حوزه های رفع عقب ماندگی ها و  محرومیت ها نباید ذره ای انحراف در مسئله مالی وجود داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود با قدردانی از همه گروه های جهادی و مسؤولینی که با تلاش شبانه روزی خود  موجب نشاط و امیدواری مردم می‌شوند، خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم از همه کسانی که برای حل مشکلات معیشتی و بیکاری مردم تلاش می‌کنند، قدردانی کنیم.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ع

نظر شما