شناسهٔ خبر: 56021213 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین درپایتخت

لشکر حسین (ع) به سمت قبله تهران حرکت می‌کند

راهپیمایی جاماندگان اربعین امسال در قالب پویش «لشکر حسین (ع)» و با حرکت از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) قبله تهران، برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

راهپیمایی جاماندگان اربعین امسال در قالب پویش «لشکر حسین (ع)» و با حرکت از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) قبله تهران، برگزار خواهد شد.
سید علیرضا فاطمیان‌پور، دبیر ستاد «لشکر حسین (ع)»، در نشست رسانه‌ای این رویداد، گفت: «پیاده‌ روی جاماندگان و عزاداران اربعین حسینی در شهر تهران، یک حرکت مردمی است که با حضور عاشقان و دلدادگان امام حسین (ع) هر سال با شور و اشتیاق بیشتری برگزار می‌شود. در این مسیر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز طبق سنوات گذشته مسئولیت برنامه‌های «لشکر حسین (ع)» را بر عهده دارد»
فاطمیان‌پور، با اشاره ایجاد نقاط پذیرایی و موکب‌ها در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین ادامه داد: «این موکب‌ها به فاصله ۷۰۰ متر از یکدیگر ایجاد شده اند و در آن ها از زائران پذیرایی خواهد شد. همچنین برای بانوان و کودکان برنامه‌های ویژه‌ای در این ۲۲ نقطه اجرا می‌شود.»
دبیر ستاد «لشکر حسین (ع)»از راه‌اندازی موکب‌هایی از عراق، پاکستان و افغانستان در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین خبر داد و افزود: «موکب‌ها بر اساس مکانی که دارند، پذیرایی‌شان متفاوت است. یعنی موکب‌هایی که نزدیک به مبدأ هستند، پذیرایی‌شان در قالب صبحانه است و موکب‌هایی که نزدیک به مقصد هستند، پذیراییِ وعده ناهار را دارند. همه مساجد و حسینیه‌ها را هماهنگ کرده‌ایم تا درب‌های‌شان باز باشد تا امکان استفاده از سرویس بهداشتی برای مردم وجود داشته باشد. حتی در مسیر هم برخی مجتمع‌های تجاری وجود دارند که از آن‌ها هم خواسته‌ایم تا فضایی برای استراحت مردم فراهم کنند و امکان استفاده مردم از سرویس بهداشتی را ایجاد کنند.»
فاطمیان‌پور ادامه داد: «پیش‌بینی ما حضور ۳ میلیونیِ مردمِ تهران در این پیاده‌روی است. در مسیر ۱۴ نقطه از سوی مساجد و حسینیه‌ها هماهنگ شده تا با استفاده از شماره ۱۴۳۷، برای طبخ و ارائه نذورات خودشان اقدام کنند.»
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به تمهیدات ترافیکی در نظر گرفته شده برای روز اربعین حسینی گفت: «هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی انجام شده است که کمترین بار ترافیکی ایجاد شود و در حال رایزنی برای رایگان شدن مترو در روز اربعین هستیم.»
پروانه دوستی، رییس فرهنگسرای امید نیز در سخنانی، با اشاره به آغاز مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین از ساعت ۷ صبح روز ۲۶ شهریور در میدان امام حسین (ع)، گفت: «در قالب پویش «نذر اربعین» بانوان داوطلب ۴۰ هزار عروسک دست‌ساز با نامهای حنیف و حنیفا تولید می‌کنند و به کودکان شرکت کننده در این راهپیمایی اهدا می‌کنند.»
دوستی با بیان اینکه در بخش دوم این پویش، بانوان اقدام به پخت نذری خواهند کرد، از علاقمندان دعوت کرد تا با مراجعه به نشانی اینترنتی nazr.farhangsara.ir و یا با تماس با شماره ۱۸۳۷، از جزئیات این اقدام آگاه شوند.
گفتنی است راهپیمایی جاماندگان اربعین، اولین بار در نه سال پیش در قالب یک حرکت خودجوش مردمی و با مشارکت دانشجویان آغاز شد و از آن سال تاکنون هر ساله با شکوه بیشتر در تهران از مسیر میدان امام حسین (ع)، تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می شود. راهپیمایی امسال همزمان با اربعین حسینی از ساعت ۷ صبح آغاز می شود و با انجام مراسم عزاداری تا پیش از اذان مغرب به پایان خواهد رسید.

نظر شما