شناسهٔ خبر: 56011097 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فاطميان‌پور مطرح کرد؛

جانمایی غرفه‌های کودکان و بانوان در مسیر راهپیمایی اربعین

معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری گفت: در طول مسیر راهپیمایی اربعین علاوه‌بر حضور ۲۲ موکب، غرفه مناسب بانوان و کودکان هم‌جانمایی شده است.

صاحب‌خبر -

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور در نشست خبری برنامه‌های اربعین حسینی تهران به تشریح برنامه‌های روز پیاده‌روی اربعین حسینی پرداخت و گفت: پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی در شهر تهران از ساعت ۷ صبح از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

فاطمیان‌پور ادامه داد: مراسم از ساعت ۷ صبح در میدان امام حسین (ع) با قرائت قرآن و زیارت اربعین آغاز می‌شود و پذیرایی صبحانه از زائران هم از ساعت ۶:۳۰ صبح در میدان امام حسین انجام می‌شود. در مسیر پیاده‌روی ۲۲ موکب در ۲۲ نقطه برپاست که ۴ موکب آن موکب پذیرایی از زائران است. یک غرفه هم برای کودکان است و غرفه بانوان و غرفه مادر و کودک هم در طول مسیر جانمایی شده است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه در هشت نقطه از مسیر پیاده‌روی چایخانه رضوی برپاست، افزود: در طول مسیر راهپیمایی موکب‌هایی از کشور افغانستان، پاکستان و عراق حضور دارند.

در ادامه نشست، پروانه دوستی، رئیس فرهنگسرای امید درباره برنامه‌های ویژه روز پیاده‌روی اربعین حسینی گفت: در پویش «نذر اربعین» قصد ساخت عروسک‌های مناسب اربعین را داریم که در روز پنج‌شنبه ۱۷ شهریور از ساعت ۱۶:۳۰ بانوان داوطلب در میدان امام حسین (ع) جمع می‌شوند تا بتوانند این عروسک‌ها را برای اهدا به کودکان در مسیر پیاده‌روی اربعین آماده کنند.

وی با بیان اینکه قرار است ۴۰هزار عروسک برای روز اربعین آماده شود، افزود: این عروسک‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی به کودکان اهدا می‌شود. پویش بعدی هم برای پخت نذری اربعین است که از بانوان دعوت می‌شود تا به پخت نذری اربعین بپردازند. این پویش در روز راهپیمایی در ۱۴ نقطه با عنوان موکب‌های حضرت ام‌البنین قرار دارد.

پروانه دوستی درباره پویش «سلام یا مهدی» گفت: کودکان با شرکت در این پویش سربند‌هایی را می‌سازند و قرار است ۱۰ هزار سربند با شعار «انا من حسین (ع)» و دو هزار پرچم در میدان امام حسین (ع) و مسیر پیاده‌روی توزیع شود.

نظر شما