شناسهٔ خبر: 56003942 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد؛

احداث ۱۲۹ کیلومتر آزادراه در سال گذشته/ کاهش ۷۰ درصدی تصادفات در پی ساخت بزرگراه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بیان اینکه در یکسال گذشته در بخش آزادراهی ۱۲۹ کیلومتر آزادراه احداث شد، عنوان کرد: این میزان همچنان زیر ترافیک نرفته است و امیدواریم تا پایان سال بخش‌هایی از آن زیر ترافیک قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خیراله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: در بخش توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور هم در بخش ریلی و هم در بخش‌های آزادراهی و بزرگراهی در یکسال گذشته اقدامات خوبی را شاهد بودیم که بخش‌هایی از آن‌ها در طول سال به بهره‌برداری رسید و بخش‌هایی نیز تا پایان شهریور آماده بهره‌برداری می‌شود.

خادمی با بیان اینکه در یکسال گذشته در بخش آزادراهی ۱۲۹ کیلومتر آزادراه احداث شد، عنوان کرد: این میزان همچنان زیر ترافیک نرفته است و امیدواریم تا پایان سال بخش‌هایی از آن زیر ترافیک قرار بگیرد.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه در بخش بزرگراه نیز احداث حدود ۵۵۱ کیلومتر بزرگراه و ۱۸۴ کیلومتر راه اصلی کشور را در دستور کار داشتیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۳۷ کیلومتر از این میزان در ۱۶ استان کشور تا پایان شهریور بهره برداری می‌شود.
 
 خادمی مبلغی که برای ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی سرمایه‌گذاری شده است را چهار هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان خواند و گفت: در استان‌های مازندران، کرمان، خراسان رضوی، خوزستان، اردبیل، زنجان، فارس، همدان، سیستان و بلوچستان، ایلام، گیلان، تهران و خراسان جنوبی بهره‌برداری بزرگراهی و راه اصلی را در قالب ۳۹ پروژه شاهد خواهیم بود و در استان ایلام نیز در چند روز گذشته بهره‌برداری صورت گرفت و تا پیش از اربعین نیز بخش‌های دیگری نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
 
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد کاهش ۷۰ درصدی تصادفات جاده‌ای خواهیم بود چرا که بسیاری از عوامل تصادف را در چهار خطه کردن مسیر‌ها از بین می‌بریم.

نظر شما