شناسهٔ خبر: 55999576 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بهره برداري از 39 پروژه ساخت راه تا پايان شهريور

صاحب‌خبر -
بهره برداري از 39 پروژه ساخت راه تا پايان شهريور
خبرگزاری آریا-مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره‌برداری 39 پروژه ساخت راه تا پایان شهریور خبر داد .
به گزارش خبرگزاری آریا، خیراله خادمی گفت: در بخش توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور هم در بخش ریلی و هم در بخش‌های آزادراهی و بزرگراهی در یکسال گذشته اقدامات خوبی را شاهد بودیم که بخش‌هایی از آن‌ها در طول سال به بهره‌برداری رسید و بخش‌هایی نیز تا پایان شهریور آماده بهره‌برداری می‌شود.
آقای خادمی با بیان اینکه در یکسال گذشته در بخش آزادراهی 129 کیلومتر آزادراه احداث شد، عنوان کرد: این میزان همچنان زیر ترافیک نرفته است و امیدواریم تا پایان سال بخش‌هایی از آن زیر ترافیک قرار بگیرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه در بخش بزرگراه نیز احداث حدود 551 کیلومتر بزرگراه و 184 کیلومتر راه اصلی کشور را در دستور کار داشتیم، اظهار کرد: بالغ بر 237 کیلومتر از این میزان در 16 استان کشور تا پایان شهریور بهره برداری می‌شود.
آقای خادمی مبلغی که برای 237 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی سرمایه‌گذاری شده است را چهار هزار و 952 میلیارد تومان خواند و گفت: در استان‌های مازندران، کرمان، خراسان رضوی، خوزستان، اردبیل، زنجان، فارس، همدان، سیستان و بلوچستان، ایلام، گیلان، تهران و خراسان جنوبی بهره‌برداری بزرگراهی و راه اصلی را در قالب 39 پروژه شاهد خواهیم بود و در استان ایلام نیز در چند روز گذشته بهره‌برداری صورت گرفت و تا پیش از اربعین نیز بخش‌های دیگری نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور با بیان اینکه با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد کاهش 70 درصدی تصادفات جاده‌ای خواهیم بود چرا که بسیاری از عوامل تصادف را در چهار خطه کردن مسیر‌ها از بین می‌بریم.

نظر شما